AUDI Q6 etron 45. צילום יואב פולסAUDI Q6 etron 45. צילום יואב פולס

אודי Q6 etron - כשפרימיום וחשמל נפגשים

ה -Audi Q6 etron 45 היא דגם 'הבסיס' של הקרוסאובר הפרימיום החשמלי של היצרן הגרמני. באופן מפתיע, למרות תג מחיר של מעל 500.0 אש"ח, היא עדין זולה מהמתחרות הישירות. 

אהבנו: אבזור, מתלים (חבילת Tech Pro), בטיחות

פחות אהבנו: טווח בפועל, מחיר

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס | (3)
נושאים בכתבה AUDI Q6 etron

יש מבחנים שאתה עורך לרכב ומיד אחת התכונות של הרכב, לטוב או לרע מיד מתבלטות, מאוד דומיננטיות, ויהיו איתך לאורך כל המבחן. כל פעם מחדש אתה תגיד לעצמך 'וואו' או 'סמאללה', תלוי מאיזה עדה אתה. במקרה של האודי Q6 e tron 45 אלו מתלי האוויר הנפלאים של המכונית, שהגיעו כחלק מחבילת אבזור עליה נדבר בהמשך. נדירות המכוניות עם מתלים כל-כך טובים, ובעלי יכולת לתפקד במגוון תנאים. ל - Q6 e tron 45 יש אותם.

תעודת חובה
קטגוריה            קרוסאובר פרימיום– D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.771 /רוחב 1.939 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.889
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב  - 45 ו - 50  /  חשמלית כפולה בדגם ה 55
הספק ומומנט        252 כ"ס ו 45.9 קג"מ / 306 כ"ס ו 49.4 קג"מ / 387 כ"ס ו 87.1 קג"מ
סוללה וטעינה        75.8Kwh / 94.9kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 260Kw
טווח ותקן                524 ק"מ ב-45, 579 ק"מ ב -50, 561 ק"מ ב-55. תקן יצרן.
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                החל מ 502.0 אש"ח ועד 636.0 אש"ח. חבילת איבזור 19.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

ה - Q6 e tron 45 היא קרוסאובר חשמלי של יצרנית הפרימיום הגרמנית בסגמנט D-Suv והיא חולקת פלטפורמה עם אחותה לקבוצה הפורשה מקאן.

העיצוב הוא בדיוק מה שהיינו מצפים מקרוסאובר של אודי, ולמעשה גם ללא סמל הטבעות בחזית, אני לא חושב שניתן להתבלבל. למרות החזית המזוהה, הגריל עצמו אטום, מכיל מצלמה קדמית וחיישני חניה, ואילו בתחתית הפגוש יש כונסי אוויר לקירור המערכות החשמליות. יחידות תאורה צרות משולבות לד, תפיחות קלות בבתי הגלגלים, כיתוב e tron מצידי הרכב בתחתית הדלת האחורית, וגם מאחור לא תוכלו להתבלבל עם סמל הטבעות המוכר. דווקא הכיתוב Q6 מאחור נחבא אל הכלים בשחור מט שנבלע בצבע הרכב.

רכב המבחן ברמת גימור 45 הוא דגם הכניסה, אבל הוא ממש לא בסיסי. פנים הרכב נאה עם ריפוד בהיר, ומשבים חשמליים. הרכב מתניע את הצמו עם הלחיצה על דוושת המעצור. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''11.9 עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. אל לוח המחוונים מחובר מסך מולטימדיה בגודל ''14.5 (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים) . לנוסע שליד הנהג עוד מסך לשימושו בגודל ''10.9. הגה לא גדול עם ארבעה חישורים, קטום בחלקו העליון והתחתון, הרגיש לי קטן ביחסית לכמה שהרכב גדול. הקונסולה בין הנהג לנוסע רחבה, עם משטח לטעינה אלחוטית, מתג למצבי נהיגה, וכמובן מתג בורר הילוכים שימושי, עם מצב B לרגנרציה חזקה ונהיגת בדוושה אחת. פתיחת תפריט מערכות הבטיחות באמצעות מתג פיזי שנמצא ליד מתג ההילוכים, כמה שימושי וקל.

המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, שעומד על נתון של 2.889 מטר. פתיחת תא המטען חשמלית.

רכב המבחן מצוייד בחבילת איבזור הנקראת Tech Pro שעולה 19,000 ₪ ומכילה מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת דיגיטל OLED אחורית, חתימת אור לבחירה, וכיוון חשמלי להגה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


AUDI Q6 etron 45. סביבת נהג. צילום יואב פולס

הנעה ונהיגה

על הנעת הרכב אחראי מנוע יחיד בהספק של 252 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 75.8Kwh, והטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ, אגיע אל הנתון הזה בהמשך.

ההנעה כאמור עם הכניסה לרכב ולחיצה על דוושת המעצור. הדבר הראשון המורגש עם תחילת הנסיעה היא עבודת המתלים הנפלאה. מדובר כאמור בתוספת של מתלי אוויר אדפטיביים המגיעים אם רכישת חבילת איבזור, ולדעתי מדובר בתוספת ששווה כל שקל. המתלים מתכווננים ומאפשרים להגביה את הרכב למקרה שרוצים לנסוע בדרך עבר מהמורתית (מנסיון1) או להנמיך את הרכב אם מגדירים אותו על מצב ספורט. יכולת שיכוך המהמורות נדירה, וכך גם היכולת לבלוע ולרסן את המרכב הכבד כשעוברים על פסי האטה ומתעלמים מהמילה 'האטה'. המכונית מפגינה נוחות מרשימה מאוד. התאוצות טובות מכל מהירות, ולמרות שיש לרכב ההדגמה 'רק' 252 כ"ס (בעולם מוטורי בו כלי רכב סטנדרטיים מגיעים עם למעלה מ – 300 כוחות סוס, והקידומות 4 ו – 5 למנין כוחות הסוס לא נדירים) הוא מגיב היטב ולרגע לא מרגיש כבד או חלש. התאוצות כאמור מצוינות וכך גם צבירת המהירות. המהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש, לא בדקתי אובל אני יכול לומר כי עקיפות בכביש מהיר הביאו את ה Q6 e tron 45 למהירות שיוט שעלולה לזכות אתכם השתתפות שלא מרצון בקמפיין של המשטרה. ל Q6 מצב B המאפשר נהיגה בדוושה יחידה, ממש עד עצירה מלאה, או מצב רגיל, ואז נכנסים לפעולה מנופי רגנרציה שנמצאים מאחורי ההגה, ומאפשרים בחירה בין מספר עוצמות רגנרציה.


AUDI Q6 etron 45. צילום יואב פולס

צריכת חשמל ובטיחות

צריכת החשמל הרשמית של ה Q6 e tron 45 עומדת על 16.3Kw ל – 100 ק"מ, ובהתאם הטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ. בפועל זה אינו המצב. נהיגה רגילה, אפילו מעט אגרסיבית הניבה צריכת חשמל של 22.2Kw ל-100 ק"מ, מה שמביא את הטווח המחושב לאיזור ה 350 ק"מ. נהיגה חסכונית ומתונה הניבה צריכת חשמל של 12.3Kw ל-100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של מעל ל – 600 ק"מ. אבל הנתון המעניין הוא שלאחר נהיגה של כשעה, הראה הרכב שהסוללה טעונה ב 75% והטווח שנותר הוא 299 ק"מ. זה אומר טווח של 400 ק"מ למכונית. בפועל, מהנתונים השונים שנצברו, אני משער כי הטווח הריאלי בנהיגה רגילה לחלוטין יהיה בין 400 ק"מ ל - 450 ק"מ.

בתחום הבטיחות לא חסכו באודי דבר והרכב מצויד בשלל מערכות מתקדמות דוגמת בימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, ניטור נהג, אזהרה על פתיחת דלתות, מניעת שיכחת ילדים ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. הרכב נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

מחירים ומתחרים

ה Q6 e tron משווק בשלוש רמות איבזור – דגם הכניסה (רכב המבחן) הוא ה Q6 e tron 45 שמחירו 502.0 אש"ח, דגם ה Q6 e tron 50 עם הנעה אחורית, סוללה גדולה יותר ומנוע חזק יותר כבר עולה 550.5 אש"ח, ואילו הדגם הבכיר ה Q6 e tron 55 שמגיעה עם הסוללה הגדולה, שני מנועים והנעה כפולה כבר עולה 636.0 אש"ח. לשני הדגמים ה'זולים' ניתן להוסיף את חבילת Tech Pro עם המתלים האדפטיביים, ואני סבור שנכון יהיה להוסיף אותם עבור מערכת המתלים הנפלאה הזו.

המתחרות של ה Q6 מגיעות מבית בצורת הפורשה מקאן, ומהמדינה כמו מרצדס EQE SUV והב.מ.וו  iX. עוד מתחרה מעניינת היא הקאדילק ליריק שנבחנה אצלנו לא ממש לאחרונה. מחיר המרצדס QE SUV  מתחיל ב - 707.8 אש"ח, עד 846.0 אש"ח. המרצדס מעט ארוכה מה Q6 וזהות כמעט על המילימטר בגובה וברוחב. בבסיס הגלגלים יש למרצדס יתרון של 14 ס"מ, לטובת המרווח הפנימי. ההספק של המרצדס מעט גבוה יותר, והטווח דומה. ה iX של ב.מ.וו  מעט יותר גדולה בכל המימדים, עם הנעה כפולה והספק כפול מזה של ה - Q6, וטווח מוצהר של כ – 600 ק"מ. המחיר של ה iX מתחיל ב - 610.0 אש"ח עד 845.0 אש"ח. על הליריק הרחבנו לא מזמן, רק נאמר שמחירה 680.0 אש"ח, כך שמחיר ההתחלתי של ה Q6 הוא הזול מבין כל החלופות בהפרש לא מבוטל.


סיכום:


AUDI Q6 etron 45        
נוחות                5
דינמיות                            4.5
טווח                4
אבזור                    5
בטיחות                    5
עיצוב                    4
ממוצע                    4.6


 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 20/07/2025 01:43
    הגב לתגובה זו
    אותם יכולות כולל מטלים ואפילו יותר טכנולוגיה בזיקר 7x
  • 2.
    יוס 19/07/2025 19:13
    הגב לתגובה זו
    ה ix מתחילה היום מ 500 אלף מבצע או במילים אחרות לא נשארו הרבה פראייריםמרצדס eqe suv יד 1 0 קמ 590 אלף במקום 766 אלף.אאודי יכולים וצריכים להוריד לפחות 100 150 אלף כדיי שהפראיירים יחזרו.
  • 1.
    אמיר 19/07/2025 15:48
    הגב לתגובה זו
    הייתי משקיע אותו כדי שיעשה עוד כסף ולא הייתי קונה את הרכב חחחחח
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולס

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל

ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש

רונן קרסו |
נושאים בכתבה רכב

שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות. 

בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול. 


עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה. 

במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים. 

את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%  , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.