
אודי Q6 etron - כשפרימיום וחשמל נפגשים
ה -Audi Q6 etron 45 היא דגם 'הבסיס' של הקרוסאובר הפרימיום החשמלי של היצרן הגרמני. באופן מפתיע, למרות תג מחיר של מעל 500.0 אש"ח, היא עדין זולה מהמתחרות הישירות.
אהבנו: אבזור, מתלים (חבילת Tech Pro), בטיחות
פחות אהבנו: טווח בפועל, מחיר
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
יש מבחנים שאתה עורך לרכב ומיד אחת התכונות של הרכב, לטוב או לרע מיד מתבלטות, מאוד דומיננטיות, ויהיו איתך לאורך כל המבחן. כל פעם מחדש אתה תגיד לעצמך 'וואו' או 'סמאללה', תלוי מאיזה עדה אתה. במקרה של האודי Q6 e tron 45 אלו מתלי האוויר הנפלאים של המכונית, שהגיעו כחלק מחבילת אבזור עליה נדבר בהמשך. נדירות המכוניות עם מתלים כל-כך טובים, ובעלי יכולת לתפקד במגוון תנאים. ל - Q6 e tron 45 יש אותם.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום– D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.771 /רוחב 1.939 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.889 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית
אחורית ב - 45 ו - 50 / חשמלית
כפולה בדגם ה 55 |
הספק ומומנט | 252 כ"ס ו 45.9 קג"מ / 306 כ"ס ו 49.4 קג"מ / 387 כ"ס ו 87.1 קג"מ |
סוללה וטעינה | 75.8Kwh / 94.9kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 260Kw |
טווח ותקן | 524 ק"מ ב-45, 579 ק"מ ב -50, 561 ק"מ ב-55. תקן יצרן. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | החל מ 502.0 אש"ח ועד 636.0 אש"ח. חבילת איבזור 19.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
ה - Q6 e tron 45 היא קרוסאובר חשמלי של יצרנית הפרימיום הגרמנית בסגמנט D-Suv והיא חולקת פלטפורמה עם אחותה לקבוצה הפורשה מקאן.
העיצוב הוא בדיוק מה שהיינו מצפים מקרוסאובר של אודי, ולמעשה גם ללא סמל הטבעות בחזית, אני לא חושב שניתן להתבלבל. למרות החזית המזוהה, הגריל עצמו אטום, מכיל מצלמה קדמית וחיישני חניה, ואילו בתחתית הפגוש יש כונסי אוויר לקירור המערכות החשמליות. יחידות תאורה צרות משולבות לד, תפיחות קלות בבתי הגלגלים, כיתוב e tron מצידי הרכב בתחתית הדלת האחורית, וגם מאחור לא תוכלו להתבלבל עם סמל הטבעות המוכר. דווקא הכיתוב Q6 מאחור נחבא אל הכלים בשחור מט שנבלע בצבע הרכב.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- אודי A6/S6 e-tron - חשמליות פרימיום החל מ 525.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכב המבחן ברמת גימור 45 הוא דגם הכניסה, אבל הוא ממש לא בסיסי. פנים הרכב נאה עם ריפוד בהיר, ומשבים חשמליים. הרכב מתניע את הצמו עם הלחיצה על דוושת המעצור. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''11.9 עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. אל לוח המחוונים מחובר מסך מולטימדיה בגודל ''14.5 (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים) . לנוסע שליד הנהג עוד מסך לשימושו בגודל ''10.9. הגה לא גדול עם ארבעה חישורים, קטום בחלקו העליון והתחתון, הרגיש לי קטן ביחסית לכמה שהרכב גדול. הקונסולה בין הנהג לנוסע רחבה, עם משטח לטעינה אלחוטית, מתג למצבי נהיגה, וכמובן מתג בורר הילוכים שימושי, עם מצב B לרגנרציה חזקה ונהיגת בדוושה אחת. פתיחת תפריט מערכות הבטיחות באמצעות מתג פיזי שנמצא ליד מתג ההילוכים, כמה שימושי וקל.
המרווח במושב האחורי מצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב, שעומד על נתון של 2.889 מטר. פתיחת תא המטען חשמלית.
רכב המבחן מצוייד בחבילת איבזור הנקראת Tech Pro שעולה 19,000 ₪ ומכילה מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת דיגיטל OLED אחורית, חתימת אור לבחירה, וכיוון חשמלי להגה.
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- ניו מבטלת הטבות ללקוחות בסין עקב שימוש לרעה
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הנעה ונהיגה
על הנעת הרכב אחראי מנוע יחיד בהספק של 252 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. ההנעה אחורית. הסוללה בקיבולת 75.8Kwh, והטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ, אגיע אל הנתון הזה בהמשך.
ההנעה כאמור עם הכניסה לרכב ולחיצה על דוושת המעצור. הדבר הראשון המורגש עם תחילת הנסיעה היא עבודת המתלים הנפלאה. מדובר כאמור בתוספת של מתלי אוויר אדפטיביים המגיעים אם רכישת חבילת איבזור, ולדעתי מדובר בתוספת ששווה כל שקל. המתלים מתכווננים ומאפשרים להגביה את הרכב למקרה שרוצים לנסוע בדרך עבר מהמורתית (מנסיון1) או להנמיך את הרכב אם מגדירים אותו על מצב ספורט. יכולת שיכוך המהמורות נדירה, וכך גם היכולת לבלוע ולרסן את המרכב הכבד כשעוברים על פסי האטה ומתעלמים מהמילה 'האטה'. המכונית מפגינה נוחות מרשימה מאוד. התאוצות טובות מכל מהירות, ולמרות שיש לרכב ההדגמה 'רק' 252 כ"ס (בעולם מוטורי בו כלי רכב סטנדרטיים מגיעים עם למעלה מ – 300 כוחות סוס, והקידומות 4 ו – 5 למנין כוחות הסוס לא נדירים) הוא מגיב היטב ולרגע לא מרגיש כבד או חלש. התאוצות כאמור מצוינות וכך גם צבירת המהירות. המהירות המירבית עומדת על 210 קמ"ש, לא בדקתי אובל אני יכול לומר כי עקיפות בכביש מהיר הביאו את ה Q6 e tron 45 למהירות שיוט שעלולה לזכות אתכם השתתפות שלא מרצון בקמפיין של המשטרה. ל Q6 מצב B המאפשר נהיגה בדוושה יחידה, ממש עד עצירה מלאה, או מצב רגיל, ואז נכנסים לפעולה מנופי רגנרציה שנמצאים מאחורי ההגה, ומאפשרים בחירה בין מספר עוצמות רגנרציה.
צריכת חשמל ובטיחות
צריכת החשמל הרשמית של ה Q6 e tron 45 עומדת על 16.3Kw ל – 100 ק"מ, ובהתאם הטווח המוצהר עומד על 524 ק"מ. בפועל זה אינו המצב. נהיגה רגילה, אפילו מעט אגרסיבית הניבה צריכת חשמל של 22.2Kw ל-100 ק"מ, מה שמביא את הטווח המחושב לאיזור ה 350 ק"מ. נהיגה חסכונית ומתונה הניבה צריכת חשמל של 12.3Kw ל-100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של מעל ל – 600 ק"מ. אבל הנתון המעניין הוא שלאחר נהיגה של כשעה, הראה הרכב שהסוללה טעונה ב 75% והטווח שנותר הוא 299 ק"מ. זה אומר טווח של 400 ק"מ למכונית. בפועל, מהנתונים השונים שנצברו, אני משער כי הטווח הריאלי בנהיגה רגילה לחלוטין יהיה בין 400 ק"מ ל - 450 ק"מ.
בתחום הבטיחות לא חסכו באודי דבר והרכב מצויד בשלל מערכות מתקדמות דוגמת בימה אוטומטית, זיהוי רכב בשטח מת, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, ניטור נהג, אזהרה על פתיחת דלתות, מניעת שיכחת ילדים ועוד. בהתאם, ציון איבזור הבטיחות עומד על 8. הרכב נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירים ומתחרים
ה Q6 e tron משווק בשלוש רמות איבזור – דגם הכניסה (רכב המבחן) הוא ה Q6 e tron 45 שמחירו 502.0 אש"ח, דגם ה Q6 e tron 50 עם הנעה אחורית, סוללה גדולה יותר ומנוע חזק יותר כבר עולה 550.5 אש"ח, ואילו הדגם הבכיר ה Q6 e tron 55 שמגיעה עם הסוללה הגדולה, שני מנועים והנעה כפולה כבר עולה 636.0 אש"ח. לשני הדגמים ה'זולים' ניתן להוסיף את חבילת Tech Pro עם המתלים האדפטיביים, ואני סבור שנכון יהיה להוסיף אותם עבור מערכת המתלים הנפלאה הזו.
המתחרות של ה Q6 מגיעות מבית בצורת הפורשה מקאן, ומהמדינה כמו מרצדס EQE SUV והב.מ.וו iX. עוד מתחרה מעניינת היא הקאדילק ליריק שנבחנה אצלנו לא ממש לאחרונה. מחיר המרצדס QE SUV מתחיל ב - 707.8 אש"ח, עד 846.0 אש"ח. המרצדס מעט ארוכה מה Q6 וזהות כמעט על המילימטר בגובה וברוחב. בבסיס הגלגלים יש למרצדס יתרון של 14 ס"מ, לטובת המרווח הפנימי. ההספק של המרצדס מעט גבוה יותר, והטווח דומה. ה iX של ב.מ.וו מעט יותר גדולה בכל המימדים, עם הנעה כפולה והספק כפול מזה של ה - Q6, וטווח מוצהר של כ – 600 ק"מ. המחיר של ה iX מתחיל ב - 610.0 אש"ח עד 845.0 אש"ח. על הליריק הרחבנו לא מזמן, רק נאמר שמחירה 680.0 אש"ח, כך שמחיר ההתחלתי של ה Q6 הוא הזול מבין כל החלופות בהפרש לא מבוטל.
סיכום:
AUDI Q6 etron 45 | |
נוחות | 5 |
דינמיות | 4.5 |
טווח | 4 |
אבזור | 5 |
בטיחות | 5 |
עיצוב | 4 |
ממוצע | 4.6 |