טיגו 8 פלאג איןטיגו 8 פלאג אין

צ'רי טיגו 8 PHEV - ללא תחרות בסגמנט רכבי 7 מקומות

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל השיקה את הטיגו 8 פלאג אין עם 347 כ"ס, טווח חשמלי טהור של 90 ק"מ, ומחיר שמאתגר את כל המתחרות.

יואב פולס | (2)

פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל השיקה היום את הצ'רי טיגו 8 עם הנעת פלאג אין הייבריד, לראשונה בסגמנט השבעה מקומות.

הצ'רי טיגו 8 נכנס בסערה לישראל לפני למעלה משנתיים, כאשר למעשה היה האלטרנטיבה היחידה לרכבי שבעה מקומות (5+2) בהינתן בעיות ייצור ומלאי קשות אצל המתחרים. מאז נמכרו בישראל כ 11,500 צ'רי טיגו 8 לפרטיים ולציי רכב.

עכשיו לוקחים בפריסבי את הטיגו 8 שלב אחד קדימה, ומשיקים את תצורת הפלאג אין הייבריד של הטיגו 8 על פלטפורמה חדשה, ובהזדמנות החגיגית הרכב מקבל עידכוני עיצוב חיצוניים ופנימיים, כמו גם שיפור ניכר באיכות החומרים בתא הנוסעים.



הטיגו 8 פלאג אין עושה שימוש באותה מערכת הנעה של הצ'רי אריזו 8 עליה כבר נהגתי ואני יכול לומר שהיא מצוינת וחסכונית, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר לצד מנוע חשמלי. ההספק המשולב המתקבל עומד על 347 כ"ס, ומומנט של 52.5 קג"מ.

לטיגו 8 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של 90 ק"מ מוצהרים. את הסוללה ניתן להטעין גם בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.

צריכת הדלק המוצהרת מתעתעת משהו, שכן השאלה הגדולה היא מה מצב טעינת הסוללה. אם סוללה טעונה במלואה מספיקה לכ – 90 ק"מ מוצהרים, ונניח שהם אופטימיים משהו ובפועל רק 80 ק"מ או 85 ק"מ יהיו חשמליים, אזי ברור כי הק"מ הנוספים הם זניחים בהיבט של צריכת דלק.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לכך יש להוסיף כי הסוללה אף פעם לא מתרוקנת לחלוטין, ובהינתן שהיא יורדת מתחת לאחוז מסויים מופעל מנוע הבנזין ומטעין את הסוללה.

בפועל מנסיון עם האריזו 8 פלאג אין העושה שימוש עם אותה מערכת הנעה אני יכול לשער כי צריכת הדלק של הטיגו 8 פלאג אין תהיה מעל ל 15 ק"מ לליטר, קרוב ל 20 ק"מ לליטר ריאליים, נתון מעולה לרכב בגודל של הטיגו 8 שהוא קרוסאובר בעל שבעה מושבים. הטווח המוצהר על תדלוק יחיד עומד על כ 1100 ק"מ.

האיבזור כמקובל אצל צ'רי נדיב ביותר וכבר מרמת הכניסה הרכב מצוייד במסך מולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קילס מלא, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מושב נהג ונוסע חשמליים, ריפודי עור ויגן המרגישים כמו אלקנטרה, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, חישוקי 19'' ועוד. לטיגו 8 פלאג אין יש ממשק V2L המאפשר משיכת חשמל מהרכב החוצה לטובת שימוש במכשירי חשמל שונים.


המימדים של הטיגו 8 פלאג אין עומדים על אורך כולל של 4.725 מטר ובסיס גלגלים של 2.71 מטר. נפח תא המטען 193 ליטר כשכל שבעת המושבים פתוחים, 1179 ליטר כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת ו 1930 ליטר כשגם שורת המושבים השניה מקופלת.

איבזור הבטיחות מקיף ומלא כשההבדל היחיד בין שתי רמות הגימור של הטיגו 8 פלאג אין הוא שבגירסת הכניסה 'נובל' יש שבעה כריות אוויר, ובגירסה המפוארת 'אולטימייט' יש תשע כריות אוויר. ציון איבזור הבטיחות של שני הדגמים עומד על 7.  

לטיגו 8 פלאג אין אחריות מלאה לשש שנים או 150,000 ק"מ ואילו האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא שנה / 15,000 ק"מ המוקדם מביניהם.

הטיגו 8 פלאג אין משווק במחיר של 200.0 אש"ח לדגם ה'נובל' או 210.0 אש"ח לדגם ה'אולטימייט'. מחיר זה מביא לסגמנט השבעה מושבים אלטרנטיבה ראויה מאוד, וכאמור חסכונית למדי.

ההערכה שלי היא כי הטיגו 8 פלאג אין יחולל מהפיכה בסגמנט השבעה מקומות (יותר נכון 5+2) גם בזכות איכות החומרים והאיבזור, אבל בעיקר בזכות צריכת הדלק הנמוכה.

נמתין לקבלת הרכב למבחן מסודר, ומבטיח לחזור לדווח.  


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה המחיר (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2025 17:39
    הגב לתגובה זו
  • כתוב לקראת הסוף. 200 ו 210 אלף (ל"ת)
    אנונימי 04/02/2025 06:32
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג