צ'רי טיגו 8 PHEV - ללא תחרות בסגמנט רכבי 7 מקומות
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל השיקה את הטיגו 8 פלאג אין עם 347 כ"ס, טווח חשמלי טהור של 90 ק"מ, ומחיר שמאתגר את כל המתחרות.
פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל השיקה היום את הצ'רי טיגו 8 עם הנעת פלאג אין הייבריד, לראשונה בסגמנט השבעה מקומות.
הצ'רי טיגו 8 נכנס בסערה לישראל לפני למעלה משנתיים, כאשר למעשה היה האלטרנטיבה היחידה לרכבי שבעה מקומות (5+2) בהינתן בעיות ייצור ומלאי קשות אצל המתחרים. מאז נמכרו בישראל כ 11,500 צ'רי טיגו 8 לפרטיים ולציי רכב.
עכשיו לוקחים בפריסבי את הטיגו 8 שלב אחד קדימה, ומשיקים את תצורת הפלאג אין הייבריד של הטיגו 8 על פלטפורמה חדשה, ובהזדמנות החגיגית הרכב מקבל עידכוני עיצוב חיצוניים ופנימיים, כמו גם שיפור ניכר באיכות החומרים בתא הנוסעים.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטיגו 8 פלאג אין עושה שימוש באותה מערכת הנעה של הצ'רי אריזו 8 עליה כבר נהגתי ואני יכול לומר שהיא מצוינת וחסכונית, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר לצד מנוע חשמלי. ההספק המשולב המתקבל עומד על 347 כ"ס, ומומנט של 52.5 קג"מ.
לטיגו 8 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של 90 ק"מ מוצהרים. את הסוללה ניתן להטעין גם בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 40Kw.
צריכת הדלק המוצהרת מתעתעת משהו, שכן השאלה הגדולה היא מה מצב טעינת הסוללה. אם סוללה טעונה במלואה מספיקה לכ – 90 ק"מ מוצהרים, ונניח שהם אופטימיים משהו ובפועל רק 80 ק"מ או 85 ק"מ יהיו חשמליים, אזי ברור כי הק"מ הנוספים הם זניחים בהיבט של צריכת דלק.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
לכך יש להוסיף כי הסוללה אף פעם לא מתרוקנת לחלוטין, ובהינתן שהיא יורדת מתחת לאחוז מסויים מופעל מנוע הבנזין ומטעין את הסוללה.
בפועל מנסיון עם האריזו 8 פלאג אין העושה שימוש עם אותה מערכת הנעה אני יכול לשער כי צריכת הדלק של הטיגו 8 פלאג אין תהיה מעל ל 15 ק"מ לליטר, קרוב ל 20 ק"מ לליטר ריאליים, נתון מעולה לרכב בגודל של הטיגו 8 שהוא קרוסאובר בעל שבעה מושבים. הטווח המוצהר על תדלוק יחיד עומד על כ 1100 ק"מ.
האיבזור כמקובל אצל צ'רי נדיב ביותר וכבר מרמת הכניסה הרכב מצוייד במסך מולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קילס מלא, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מושב נהג ונוסע חשמליים, ריפודי עור ויגן המרגישים כמו אלקנטרה, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, חישוקי 19'' ועוד. לטיגו 8 פלאג אין יש ממשק V2L המאפשר משיכת חשמל מהרכב החוצה לטובת שימוש במכשירי חשמל שונים.
המימדים של הטיגו 8 פלאג אין עומדים על אורך כולל של 4.725 מטר ובסיס גלגלים של 2.71 מטר. נפח תא המטען 193 ליטר כשכל שבעת המושבים פתוחים, 1179 ליטר כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת ו 1930 ליטר כשגם שורת המושבים השניה מקופלת.
איבזור הבטיחות מקיף ומלא כשההבדל היחיד בין שתי רמות הגימור של הטיגו 8 פלאג אין הוא שבגירסת הכניסה 'נובל' יש שבעה כריות אוויר, ובגירסה המפוארת 'אולטימייט' יש תשע כריות אוויר. ציון איבזור הבטיחות של שני הדגמים עומד על 7.
לטיגו 8 פלאג אין אחריות מלאה לשש שנים או 150,000 ק"מ ואילו האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא שנה / 15,000 ק"מ המוקדם מביניהם.
הטיגו 8 פלאג אין משווק במחיר של 200.0 אש"ח לדגם ה'נובל' או 210.0 אש"ח לדגם ה'אולטימייט'. מחיר זה מביא לסגמנט השבעה מושבים אלטרנטיבה ראויה מאוד, וכאמור חסכונית למדי.
ההערכה שלי היא כי הטיגו 8 פלאג אין יחולל מהפיכה בסגמנט השבעה מקומות (יותר נכון 5+2) גם בזכות איכות החומרים והאיבזור, אבל בעיקר בזכות צריכת הדלק הנמוכה.
נמתין לקבלת הרכב למבחן מסודר, ומבטיח לחזור לדווח.
- 1.מה המחיר (ל"ת)אנונימי 03/02/2025 17:39הגב לתגובה זו
- כתוב לקראת הסוף. 200 ו 210 אלף (ל"ת)אנונימי 04/02/2025 06:32הגב לתגובה זו

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
