ניב נינבורג
צילום: FREEPIK

ניב נינבורג מסביר מה זה NFT

ה- NFT שייך לעולם הקריפטו.

קריפטו הוא המדע והטכנולוגיה של ההצפנה. השדה הזה נמצא בכל מקום. למרות שיש לזה משמעות מאוד ספציפית, אנשים חושבים שקריפטו הוא משהו שהם צריכים להבין ולהשתמש בו. ?
נושאים בכתבה NFT

וזה מה שהופך את הנושא הזה לכל כך מסובך. מטבע קריפטוגרפי הוא אסימון דיגיטלי שנוצר על ידי אדם או קבוצת אנשים וניתן להשתמש בו כדי לשלם עבור סחורות ושירותים. באינטרנט. ישנם סוגים שונים של מטבעות קריפטו, כגון ביטקוין (BTC), ריפל (XRP), Ethereum (ETH) ו-Litecoin (LTC). כל המטבעות הללו מבוססים על נוסחה מתמטית שכל המטבעות חולקים. השיטה הנפוצה ביותר ליצירת מטבע קריפטוגרפי היא לפרסם אותו במאגר קוד פתוח כמו GitHub ולשחרר אותו ברישיון חינם.

שימוש ב - NFT על פי ניב נינבורג

ה- NFT הוא פרוטוקול קריפטוגרפי המייצג נכס בלעדי ויחודי, כלומר אין עוד דומה לו. ע"פ ניב נינבורג, שמו בעברית הוא "אסימון חסר תחליף". מדוע חסר תחליף? משום שבניגוד למטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, NFT לא ניתן להחלפה באחר דומה לו וניתן רק לקנייה בכסף. מדוע הוא מיוצג כאסימון? ובכן, הפרוטוקול הבסיסי עובד כמו מערכת אסימונים שבה נוצר חשבון ומועבר לאחר. במילים אחרות, לא ניתן ליצור חשבונות חדשים הדומים לקודם, אם אנחנו רוצים לשמור על הכסף שלנו. מאפיין זה הופך את NFT לאמין יותר ממטבעות דיגיטליים. לפי תרשימים אלו.

ניב נינבורג מסביר כי השימוש המקורי במטבע הוא יצירת חותם דיגיטלי לפריטים בעלי ערך או יצירות אומנות יחודיות שמעוניינים לשמור על המקוריות והיחודיות שלהם בעולם הדיגיטלי. . החותם הזה הפך למטבע בכל מקום. המטבע הדיגיטלי ידוע גם כמטבע קריפטוגרפי, מכיוון שהוא משתמש בקריפטוגרפיה, סוג של קוד מתמטי כדי לשלוט ולאמת עסקאות ומפתחות פרטיים. רשת Ethereum היא פלטפורמה מבוזרת שבה ניתן לבנות יישומים באופן מקורי על הבלוקצ'יין או באמצעות חוזים חכמים הכתובים בכל שפת תכנות. חוזים חכמים אלה מבצעים הכל אמיתי.

כלומר, תמונה או פסקול דיגיטלים הופכים לבלעדיים ויחודיים. בעולם הדיטלי אפשר לשכפל ולהעתיק במהירות כמעט כל דבר, מה שנמצא ברשת לא תמיד ישאר בלעדי או מקורי, או יחודי.

לכן ה- NFT יוצר חותם דיגיטלי שלא ניתן לשכפל או להעתיק והופך את היצירה הדיגיטלית ליחודית שאין כמותה.

שאלנו את ניב נינבורג כיצד פועל ה-NFT?

ניב נינבורג בקיא בתחום הקריפטו ולכן מסביר כי רוב ה-NFTs הם חלק מהבלוקצ'יין המשתייך למטבע האת׳ריום, זהו בעצם מטבע קריפוגרפי השני בשווי בעולם המטבעות הקריפטוגרפים.

למרות שהטכנולוגיה הזו קיימת כבר מעל עשור, היא הגיעה לתודעה רק בשנת 2017 והפכה להיסטרית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.