תדלוק
צילום: PIXABAY

הדלק שלכם יכול לעלות פחות

במציאות המערבית ככלל וגם במציאות היומיומית בישראל, שימוש ברכב כלשהו אינו מהווה מותרות אלא הכרח. אנו משתמשים בדלק הן לצרכי העבודה והן בשביל שעות הפנאי והתחביבים שלנו, ולכן כפועל יוצא זהו אחד המוצרים עליו אנו מוציאים כספים רבים. במאמר שלפניכם, נציג מספר דרכים לצמצם את ההוצאות הכספיות על דלק

תוכן בחסות |

אפליקציית תדלוק חברות דלק שונות מציעות בימים אלו אפליקציית תדלוק. אפליקציית תדלוק מאפשרת הטבות שונות למתדלקים קבועים, בין היתר הנחות על דלק. לכן, ככל שהינכם מתדלקים על בסיס קבוע בתחנת דלק קרובה לבית או לעבודה, ומדובר בתחנות השייכות לאותה החברה, מומלץ לבחון איזו אפליקציית תדלוק אותה תחנה מציעה ומהן ההנחות הכלולות בה. אפליקציית תדלוק יכולה לחסוך לכם מאות שקלים בחודש. 

נסיעה בתחבורה ציבורית נסיעה בתחבורה ציבורית זהו הפתרון האידיאלי הן ברמה הפרטנית והן ברמה הלאומית. העומס בכבישים בישראל ובעולם נוצר מריבוי מכונית על הכביש, אשר גורם לפקקים נוראיים בשעות העומס. אין עוררין על כך שנסיעה בתחבורה ציבורית תחסוך לכם (וגם לאחרים – הרמה הלאומית!) כספים רבים, כיוון שמחיר הנסיעה בה זעום בהשוואה למחיר הדלק. כמו כן, נסיעה בתחבורה ציבורית תאפשר לצמצם את כמות הרכבים על הכביש ובכך תסייע גם בצמצום הנזק הסביבתי. 

נסיעות משותפות אם נחשוב על זה, ברוב המוחלט של הפעמים שבהן אנו נוסעים אל ומן העבודה, אנו נוסעים ברכב ריק או לכל היותר עם אדם נוסף. באמצעות שימוש בנסיעות משותפות, בין אם ביוזמה אישית ובין אם באמצעות אפליקציות שונות, ניתן לחבור אל נהגים אחרים שנוסעים אל אותו היעד או אל יעד קרוב ליעד שלכם, ובכך להתחלק בנסיעות ובעלויות הנלוות להן. השתתפות בנסיעה על בסיס קבוע עם נהג אחד בלבד תסייע לכם לחסוך כחצי מעלויות הדלק שלכם, שזהו חיסכון אדיר המשתקף בהוצאות של מאות שקלים. 

שינוי אופן הנהיגה למרות האמור לעיל באשר לצמצום כמות הרכבים בכביש, ברור לכל כי לא נגיע למצב שבו אין פקקים בכלל. נסיעה בפקק, שאינה רציפה, מצריכה מאיתנו להשתמש בדוושת הגז והברקס (ולמי מאיתנו שנוהג על רכב ידני גם להחליף הילוך כל הזמן), דבר שאינו חסכוני בהשוואה לנסיעה רציפה. לפיכך, אופי הנהיגה שלנו יכול לסייע לנו לצמצם את צריכת הדלק במצבים כאלו. כך למשל, לחיצות עדינות יותר על דוושת הגז יצרכו פחות דלק.

הדבר נכון גם באשר לנהיגה שאינה בפקק – היצמדות לרכב שמלפנים ונהיגה "עצבנית" באות לידי ביטוי בלחיצות תכופות ואגרסיביות על דוושות הגז והברקס, פעולה אשר צורכת משמעותית כמות גדולה של דלק. מחקרים רבים מצביעים על כך ששינוי אופי הנהיגה, על אף שנשמע חסר השפעה על צריכת הדלק, יכול למעשה לחסוך כ-30% מצריכת הדלק, ובהתאם לכך גם 30% מן ההוצאות. שווה!

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה