הדלק שלכם יכול לעלות פחות
במציאות המערבית ככלל וגם במציאות היומיומית בישראל, שימוש ברכב כלשהו אינו מהווה מותרות אלא הכרח. אנו משתמשים בדלק הן לצרכי העבודה והן בשביל שעות הפנאי והתחביבים שלנו, ולכן כפועל יוצא זהו אחד המוצרים עליו אנו מוציאים כספים רבים. במאמר שלפניכם, נציג מספר דרכים לצמצם את ההוצאות הכספיות על דלק
אפליקציית תדלוק
חברות דלק שונות מציעות בימים אלו אפליקציית תדלוק. אפליקציית תדלוק מאפשרת הטבות שונות למתדלקים קבועים, בין היתר הנחות על דלק. לכן, ככל שהינכם מתדלקים על בסיס קבוע בתחנת דלק קרובה לבית או לעבודה, ומדובר בתחנות השייכות לאותה החברה, מומלץ לבחון איזו אפליקציית תדלוק אותה תחנה מציעה ומהן ההנחות הכלולות בה. אפליקציית תדלוק יכולה לחסוך לכם מאות שקלים בחודש.
נסיעה בתחבורה ציבורית
נסיעה בתחבורה ציבורית זהו הפתרון האידיאלי הן ברמה הפרטנית והן ברמה הלאומית. העומס בכבישים בישראל ובעולם נוצר מריבוי מכונית על הכביש, אשר גורם לפקקים נוראיים בשעות העומס. אין עוררין על כך שנסיעה בתחבורה ציבורית תחסוך לכם (וגם לאחרים – הרמה הלאומית!) כספים רבים, כיוון שמחיר הנסיעה בה זעום בהשוואה למחיר הדלק. כמו כן, נסיעה בתחבורה ציבורית תאפשר לצמצם את כמות הרכבים על הכביש ובכך תסייע גם בצמצום הנזק הסביבתי.
נסיעות משותפות
אם נחשוב על זה, ברוב המוחלט של הפעמים שבהן אנו נוסעים אל ומן העבודה, אנו נוסעים ברכב ריק או לכל היותר עם אדם נוסף. באמצעות שימוש בנסיעות משותפות, בין אם ביוזמה אישית ובין אם באמצעות אפליקציות שונות, ניתן לחבור אל נהגים אחרים שנוסעים אל אותו היעד או אל יעד קרוב ליעד שלכם, ובכך להתחלק בנסיעות ובעלויות הנלוות להן. השתתפות בנסיעה על בסיס קבוע עם נהג אחד בלבד תסייע לכם לחסוך כחצי מעלויות הדלק שלכם, שזהו חיסכון אדיר המשתקף בהוצאות של מאות שקלים.
שינוי אופן הנהיגה
למרות האמור לעיל באשר לצמצום כמות הרכבים בכביש, ברור לכל כי לא נגיע למצב שבו אין פקקים בכלל. נסיעה בפקק, שאינה רציפה, מצריכה מאיתנו להשתמש בדוושת הגז והברקס (ולמי מאיתנו שנוהג על רכב ידני גם להחליף הילוך כל הזמן), דבר שאינו חסכוני בהשוואה לנסיעה רציפה. לפיכך, אופי הנהיגה שלנו יכול לסייע לנו לצמצם את צריכת הדלק במצבים כאלו. כך למשל, לחיצות עדינות יותר על דוושת הגז יצרכו פחות דלק.
- מדריך לקניית רכב: איך לבחור נכון ולחסוך אלפי שקלים
- דלק רוכשת החזקה בחברת נפט קנדית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.