טום קרוז
צילום: ויקיפדיה

מצליח גם בשבוע השני: אהבה בשחקים מכר כרטיסים ב-86 מ' ד'

מכירות הכרטיסים ירדו ב-32% משבוע ההשקה אז נמכרו כרטיסים ב-124 מיליון דולר. מעבר לים ירדו המכירות ב-20% בלבד, והוא מכר בהיקף של 81 מיליון השבוע
תומר אמן | (1)
"אהבה בשחקים: מאווריק"' סרט ההמשך של אהבה בשחקים מ-1986, מכר בסך הכל 32% פחות כרטיסים במהלך השבוע השני שלו בקולנוע, ביחס לשבוע הראשון, זאת לאחר שגרף לא פחות מ-86 מיליון דולר עבור שבוע זה.  הסרט של אולפני פרמאונט בכיכובו של טום קרוז, שמשחזר את תפקידו בסרט ההמשך לראשון שיצא לפני 36 שנה, שומר על מעמדו מבחינת מכירת כרטיסים.  הסרט, שמוכר כרטיסים כעת בהיקף של 50-65% ממה שמכר בשבוע הראשון, איבד הכי מעט מכירות כרטיסים עבור סרטים שפתחו את השבוע הראשון שלהם עם מכירות של מעל ל-100 מיליון דולר. הסרט מכר כרטיסים בכ-124 מיליון דולר בשבוע שעבר, הפתיחה הטובה ביותר בקריירה של קרוז.  מעבר לים הסרט מבצע בצורה טובה אפילו יותר מאשר בארה"ב. ב-64 בשווקים ברחבי העולם צנחו מכירות הכרטיסים רק ב-20%, כאשר זה גרף מכירות של 81.7 מיליון דולר. לסרט ביקורות מצוינות, ומסביב לעולם מכר כבר בהיקף של 548.6 מיליון דולר. למרות שאין סביר הדבר שהסרט יגיע לממדיו של אלו של Spider-Man: No Way Home, שמכר כרטיסים בהיקף של 1.89 מיליארד דולר, מכירת הכרטיסים הגדולה ביותר במהלך מגפת הקורונה, ניכר כי קרוז ופרמאונט הובילו צעד מהותי במיוחד בהתאוששות תעשיית הסרטים האמריקאית. כידוע, Paramount דחתה את הוצאת הסרט בשנתיים.  / / מנגד, בזמן של-Spider-Man: No Way Home לא היו מתחרים, שכן הסרט יצא בינואר, אהבה בשחקים: מאווריק יוצא כעת בתקופת הקיץ, כאשר יש לא מעט סרטים שיתחרו איתו בקרב ההולכים לקולנוע על מנת להיות הכרטיס שנרכש.  בסוף השבוע הנקרוב תוציא יוניברסל סטודיוס את "Jurassic World: Dominion", סרט המשך בסדרת הסרטים הקלאסית. במקביל לכך, צפויה וולט-דיסני להוציא לאקרנים את סדרת ההמשך לצעצוע של סיפור - Lightyear.  Jurassic World: Dominion שוחרר כבר ב-15 מדינות שונות ברחבי העולם שם גרף קרוב ל-55.5 מיליון דולר. לדברי יוניברסל, מדובר במספרים דומים לשבועות ראשונים של סרטי ה-Jurassic World בעבר. לדבריהם, Jurassic World גרף קרוב ל-1.67 מיליארד דולר בשנת 2015, בעוד שסרט ההמשך שלו, שיצא 3 שנים לאחר מכן גרף 1.31 מיליארד דולר.  טרי משידור הבכורה בפסטיבל קאן, סרטו של דיויד קרונברג, "Crimes of the Future" גרף קרוב ל-1.1 מיליון דולר ב-773 בתי קולנוע. מדובר בסרטו הראשון של הבמאי ב-8 השנים האחרונות. להלן רשימת עשרת הסרטים המכניסים ביותר בשבוע האחרון: 1. Top Gun: Maverick 2. "Doctor Strange in the Multiverse of Madness," $9.3 million. 3. "The Bob's Burgers Movie," $4.5 million. 4. "The Bad Guys," $3.3 million. 5. "Downton Abbey: A New Era," $3 million. 6. "Everything Everywhere All at Once," $2 million. 7. "Vikram," $1.8 million. 8. " Sonic the Hedgehog 2," $1.7 million. 9. "The Lost City," $1.4 million. 10. "Crimes of the Future," $1.1 million.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טייס אוטומטי 07/06/2022 08:25
    הגב לתגובה זו
    חצי מיליארד דולר בשבועיים ועוד טס גבוה זה כלום כנראה...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.