גבי אשכנזי יאיר לפיד בני גנץ משה בוגי יעלון יש עתיד חוסן לישראל
צילום: יש עתיד

גנץ-לפיד: הקמפיינרים נפגשים לגיבוש אסטרטגיית פרסום חדשה

הצוותים יידרשו להחליט כיצד ייראה הקמפיין המאוחד, לחדד מסרים באופן שיהלום את 2 המפלגות, למצוא שם, לגבש DNA חדש למוצר המאוחד ובעיקר לדלג מעל משוכת האגו
משה בנימין | (6)

לאחר לילה ארוך של דיונים ומגעים שבסיומו, לפנות בוקר, הושגה הסכמה על איחוד בין מפלגות חוסן לישראל ויש עתיד עומדת כעת על הפרק שאלת המשך הקמפיין הפרסומי שיוביל את המפלגה המאוחדת, שמה של הרשימה לכנסת ואיחוד בין צוותי התקשורת והאסטרטגיה שמלווים את בני גנץ ויאיר לפיד. 

היכנסו למדור הבחירות של BizPortal

דבר אחד בטוח, והוא שעד לשעה 22:00 הלילה (יום ה') תהיה רשימה עם שם חדש, שתוצג לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת. בדרך לשם, 2 המפלגות יצטרכו לבצע אינטגרציה בין מערכי הפרסום והייעוץ כדי לתקשר לציבור הבוחרים את הערך המוסף שייווצר באמצעות החיבור בין המפלגות. לשם כך, עליהן לגבש DNA חדש למוצר המאוחד שנקודת הפתיחה המשותפת שלו היא החלפת שלטון נתניהו והליכוד.

בחיבור בין מערכי הפרסום והאסטרטגיה התקשורתית, הצוותים יידרשו להחליט כיצד ייראה הקמפיין מבחינת צבעוניות כאשר בני גנץ מתהדר בצבע הזית הצבאי מול הכחול של יאיר לפיד, וזו רק ההתחלה. בפגישה שנערכת בשעות אלה יידרשו היועצים לחדד את המסרים התקשורתיים באופן שיהלום את שתי המפלגות והעומדים בראשן. הבחירה של גנץ להשיב לנתניהו אש בגזרת השירות הצבאי רחוקה שנות אור מהמיצוב של לפיד לצורך העניין ובליכוד כבר הזדרזו להצביע על החיבור בין הרמטכ"ל לשעבר גנץ לבין לפיד - בוגר עיתון במחנה

לאחר שהפוליטיקאים עברו בהצלחה את משוכת האגו, כעת אנשי הפרסום ייאלצו לעשות זאת. מהצד של 'יש עתיד', מערך הפרסום כולל את רמי יהודיחה (LEAD) שעבד בבחירות הקודמות עם הליכוד ונתניהו, יחד עם היועץ האסטרטגי שלום שלמה ויעל בר, ראש מערך התקשורת. הצד של גנץ כולל את און גולדשטיין (לעומק התודעה) יחד עם טל רביב ושחר פילר, אייל סעדה מ-Peach ויועצי התקשורת הבכירים איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' וגם רונן צור. עניין נוסף שיש להסדיר הוא רכש המדיה שעד עתה נרכש על ידי מדיה קום עבור 'יש עתיד' ובאמצעות TMF עבור 'חוסן לישראל'. 

מטבען של מערכות בחירות, התסריט של חבירה למפלגה אחרת הוא משהו שכל ספק לוקח בחשבון כדי להגן על חלקו. ההנחה היא שגם יועציו של גנץ וגם יועציו של לפיד חתומים על סעיפים כאלו שמסדירים את מעמדם במערך. מבחינת המבנה נראה שצוות הפרסון-אסטרטגיה של גנץ מעובה יותר לעומת זה של לפיד שמנגד מגיע עם מטה הנהלה מגובש, מעובה וותיק יותר מזה של גנץ. על פניו נראה שמכיוון שמדובר בקמפיין עם דדליין ברור וקרוב - יום הבחירות - אף אחד מהצדדים לא ישלח עובדים הביתה למרות החפיפה הבלתי נמנעת בתפקידים מסוימים.  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חה חה חה (ל"ת)
    יהודיחה 22/02/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מישהו חושב ש3 22/02/2019 08:49
    הגב לתגובה זו
    אין נסיון בפוליטיקה(ע"ע לפיד)והצבא מקום די בזבזני..מה גם שהם לא נראים דיפלומטים מי יודע מה..נראה שהחוזה שלהם יותר בקטע של קשיחות..לדעתי קודם צריך ניקיון כמה שנים ליד ביבי ואח"כ שיעיפו אותו לגמלאות!אבל אז כבר ברקת יהיה תותח..טוב נראה..ישחקו הנערים לפנינו..נקוה שנהנה..
  • 4.
    חבורת ליצנים שאין להם מה להציע! (ל"ת)
    בני 21/02/2019 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שאול החתול 21/02/2019 16:33
    הגב לתגובה זו
    רק לא ביבי
  • 2.
    דודי מהרצליה 21/02/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לאחד בין כל כך הרבה אנשים דעתניים שבטוחים שהם מומחים. מבחוץ המסר אולי של אחדות אבל בפנים כל מי שהיה בכוורת כזאת, יודע שהלבה רותחת. חלילה אם זה לא יעבוד וביבי ינצח, יעופו הסכינים והם יהיו חדים לכל עבר. הכניסו עצמם למלכוד קשה.
  • 1.
    גוש חוסן (ל"ת)
    מו דג 21/02/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.