גנץ-לפיד: הקמפיינרים נפגשים לגיבוש אסטרטגיית פרסום חדשה
לאחר לילה ארוך של דיונים ומגעים שבסיומו, לפנות בוקר, הושגה הסכמה על איחוד בין מפלגות חוסן לישראל ויש עתיד עומדת כעת על הפרק שאלת המשך הקמפיין הפרסומי שיוביל את המפלגה המאוחדת, שמה של הרשימה לכנסת ואיחוד בין צוותי התקשורת והאסטרטגיה שמלווים את בני גנץ ויאיר לפיד.
היכנסו למדור הבחירות של BizPortal
דבר אחד בטוח, והוא שעד לשעה 22:00 הלילה (יום ה') תהיה רשימה עם שם חדש, שתוצג לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת. בדרך לשם, 2 המפלגות יצטרכו לבצע אינטגרציה בין מערכי הפרסום והייעוץ כדי לתקשר לציבור הבוחרים את הערך המוסף שייווצר באמצעות החיבור בין המפלגות. לשם כך, עליהן לגבש DNA חדש למוצר המאוחד שנקודת הפתיחה המשותפת שלו היא החלפת שלטון נתניהו והליכוד.
בחיבור בין מערכי הפרסום והאסטרטגיה התקשורתית, הצוותים יידרשו להחליט כיצד ייראה הקמפיין מבחינת צבעוניות כאשר בני גנץ מתהדר בצבע הזית הצבאי מול הכחול של יאיר לפיד, וזו רק ההתחלה. בפגישה שנערכת בשעות אלה יידרשו היועצים לחדד את המסרים התקשורתיים באופן שיהלום את שתי המפלגות והעומדים בראשן. הבחירה של גנץ להשיב לנתניהו אש בגזרת השירות הצבאי רחוקה שנות אור מהמיצוב של לפיד לצורך העניין ובליכוד כבר הזדרזו להצביע על החיבור בין הרמטכ"ל לשעבר גנץ לבין לפיד - בוגר עיתון במחנה.
לאחר שהפוליטיקאים עברו בהצלחה את משוכת האגו, כעת אנשי הפרסום ייאלצו לעשות זאת. מהצד של 'יש עתיד', מערך הפרסום כולל את רמי יהודיחה (LEAD) שעבד בבחירות הקודמות עם הליכוד ונתניהו, יחד עם היועץ האסטרטגי שלום שלמה ויעל בר, ראש מערך התקשורת. הצד של גנץ כולל את און גולדשטיין (לעומק התודעה) יחד עם טל רביב ושחר פילר, אייל סעדה מ-Peach ויועצי התקשורת הבכירים איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' וגם רונן צור. עניין נוסף שיש להסדיר הוא רכש המדיה שעד עתה נרכש על ידי מדיה קום עבור 'יש עתיד' ובאמצעות TMF עבור 'חוסן לישראל'.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבען של מערכות בחירות, התסריט של חבירה למפלגה אחרת הוא משהו שכל ספק לוקח בחשבון כדי להגן על חלקו. ההנחה היא שגם יועציו של גנץ וגם יועציו של לפיד חתומים על סעיפים כאלו שמסדירים את מעמדם במערך. מבחינת המבנה נראה שצוות הפרסון-אסטרטגיה של גנץ מעובה יותר לעומת זה של לפיד שמנגד מגיע עם מטה הנהלה מגובש, מעובה וותיק יותר מזה של גנץ. על פניו נראה שמכיוון שמדובר בקמפיין עם דדליין ברור וקרוב - יום הבחירות - אף אחד מהצדדים לא ישלח עובדים הביתה למרות החפיפה הבלתי נמנעת בתפקידים מסוימים.
- 6.חה חה חה (ל"ת)יהודיחה 22/02/2019 18:17הגב לתגובה זו
- 5.מישהו חושב ש3 22/02/2019 08:49הגב לתגובה זואין נסיון בפוליטיקה(ע"ע לפיד)והצבא מקום די בזבזני..מה גם שהם לא נראים דיפלומטים מי יודע מה..נראה שהחוזה שלהם יותר בקטע של קשיחות..לדעתי קודם צריך ניקיון כמה שנים ליד ביבי ואח"כ שיעיפו אותו לגמלאות!אבל אז כבר ברקת יהיה תותח..טוב נראה..ישחקו הנערים לפנינו..נקוה שנהנה..
- 4.חבורת ליצנים שאין להם מה להציע! (ל"ת)בני 21/02/2019 19:45הגב לתגובה זו
- 3.שאול החתול 21/02/2019 16:33הגב לתגובה זורק לא ביבי
- 2.דודי מהרצליה 21/02/2019 14:15הגב לתגובה זואי אפשר לאחד בין כל כך הרבה אנשים דעתניים שבטוחים שהם מומחים. מבחוץ המסר אולי של אחדות אבל בפנים כל מי שהיה בכוורת כזאת, יודע שהלבה רותחת. חלילה אם זה לא יעבוד וביבי ינצח, יעופו הסכינים והם יהיו חדים לכל עבר. הכניסו עצמם למלכוד קשה.
- 1.גוש חוסן (ל"ת)מו דג 21/02/2019 12:02הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל
משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ.
התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.
הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז.
בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.
