בגלל פוסט בפייסבוק: צהר מאיים בתביעה – ודורש התנצלות
מערך הכשרות עומד בלב מחלוקת בין ארגון צהר לארגון ליב"ה, והוא עשוי להגיע אף לבית המשפט. פרקליטה של צהר דורש מארגון ליב"ה למחוק פוסטים שפורסמו על מערך הכשרות אותו צהר מפעיל, ולפרסם התנצלות.
במוקד הסכסוך הנוכחי עומדת תגובה של הרב חיים בריסק לפוסט של הרב אמנון בזק, בעקבות הכשרות שמקבלת רשת המסעדות 'פסטה בסטה מצהר. הרב בריסק, המשמש כרב בקרב קהילת יוצאי מדינות חבר העמים בפתח תקווה, כתב: "במקרה אני יודע היטב מה קרה שם (ברשת פסטה בסטה, א"כ). הרשת המדוברת התחילה להכניס מרכיב מסוים בתוף המוצרים שלהם. מרכיב זה מיוצר בחו"ל וחיכה לאישור של מחלקת היבוא של הרבנות הראשית לישראל. ברגע שהרשת קיבלה תשובה שלילית סופית, קרי המרכיב בעייתי מבחינה כשרותית, היא ניתק קשר עם הרבנות מבחינת השגחת הכשרות, מה שהוביל כמובן להסרת הכשרות והנה למרבה הפלא, 'צהר' נתנו לרשת הזו כשרות".
בצהר גם זעמו על פוסט נוסף בפייסבוק של הארגון, בו נכתב: "שקיעתה של הפסטה, מספר הרב חיים דב בריסק, רב לציבור עולי חבר העמים בפתח תקווה, בתגובה לפוסט של הרב אמנון בזק. לא נגענו". בהתראה לפני תביעה ששלחו פרקליטיה של צהר, עורכי הדין אסף בנמלך ומתי רוזנבאום ממשרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות', נכתב כי "מהפרסום שהבאתם הבין ציבור רחב כי צהר משגיחה על מסעדה המשווקות אוכל לא כשר, כי השגחת צהר נעשית ללא תקופת הכשרה, כי השגחת צהר מהווה עיר מקלט עבור מסעדות שנפלטו ממערך הכשרות של הרבנות".
"פרסום זה היא שקרי, משמיץ ולא אחראי", ציינו פרקליטיה של צהר. "בכך הודה הרב בריסק 3 ימים מאוחר יותר בפרסום שנעשה על ידו באחד מעמודי הפייסבוק שהמנוהלים על ידו. צהר מבקשת למחוק את הפוסטים האלה, כמו גם לפרסם התנצלויות בה יאמר במפורש כי כל הטענות העובדתיות שפרסמת כנגד צהר, אינן אמת".
- קריאות לביטול הכשרות: מה תעשה שטראוס עם קמפיין דוריטוס?
- רפורמה נוספת של האוצר: גופים פרטיים יוכלו להעניק תעודות כשרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עו"ד פולסקי, פרקליטו של ארגון ליב"ה, ביקש לצנן את הטענות: "למותר לציין את החשש שהפרסום האמור העלה אצל כל אדם המקפיד לאכול אוכל כשר, כאשר פורסם חשש כי רכיב כשרות מסוים המוגש לציבור תחת 'הצהרת כשרות' לא קיבל את אישור הרבנות הראשית אשר היא, באמצעות מחלקת הייבוא אמונה על מתן אישורי כשרות לחומרי גלם ומוצרי מזון המיובאים מחו"ל, אשר נמצאים תחת השגחה של גופי כשרות המוכרים בחו"ל".
מרכז ליב"ה שם לעצמו מטרה לחבר ולהדק קשר זה במישורים שונים: בפרהסיה הציבורית, בחקיקה,בתקשורת ובתודעה הציבורית", כתב עו"ד פולסקי. "בהתאם לכך והתחשב בנסיבות הפרסום, שכאמור פורסם על ידי רב מקומי בפתח תקווה שטען כי '"יודע היטב מה קרה שם', ראתה מרשתי עניין להביא לציבור תומכיה הגולשים בדף הפייסבוק שלה את החששות השונים שהועלו על ידי הרב בריסק על מנת למנוע מכשלה מציבור צרכני כשרות, וגם על מנת להביא בפני ציבור תומכיה של מרשתי את התנהלות מרשתכם אשר על פי הפרסום פועלת כנגד פעילותו הברוכה של ה'מרא דאתרא', רב העיר פתח תקווה, בחיזוק מערכת הכשרות הממלכתית, כל זאת בניגוד להגינות ציבורית מתבקשת ואף בניגוד לעקרונות שנטען כי על פיהם פועלת מרשתכם, אשר מתיימרת לפעול לשירות הציבור, לכאורה, בתיקון ליקויים במערכת הכשרות הממלכתית...".
פרקליטה של ליב"ה ציין כי הארגון תיקן את הפוסט כאשר הרב בריסק תיקן זאת, אבל הוסיף כי "במאמר המוסגר יצוין כי בהתאם לסעיף 1 לחוק לשון הרע אין מוכרת בדין כל עילת תביעה בגין לשון הרע ככל שהוא מפורסם על חבר בני אדם או על ציבור כלשהו שאינם תאגיד...".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
ולסיום נכתב: "הניסיון לייחס את הפקפוק הגדול השורר בקרב הציבור לעניין פעילות צהר והנמנים על שורותיה לפוסט האמור אינו אלא ניסיון נואל למצוא אשמים בחוסר ההכרה הציבורית במעמדה של מרשתכם ושל העומדים מאחורי התאגדותה אם בגלוי ואם מאחורי הקלעים. תמוהה היא העובדה כי ארגון צהר שבמשך שנים רבות שב והכפיש את מערכת הכשרות הממלכתית של הרבנות הראשית, את העומדים בראשה, את הנמנים על שורותיה, את עובדיה ואת משגיחיה המסורים, מיד בסמוך לאחר הקמת חברה בע"מ שפועלת באופן מובנה ומוצהר תוך 'עקיפת' החלטת בג"ץ בעניין מתן תעודות כשרות, מתרעם על כך שישנם גורמים המבקשים להביא לידי הציבור הרחב את התנהלותו בעניין זה וכן מידע כשרותי רלוונטי". בכל מקרה, טוען עו"ד פולסקי, אין מקום לבל את דרישתה של צהר.
- 2.hvush 25/06/2018 21:49הגב לתגובה זוכב' רבני צהר העוסקים בפקוח מזון - לא עשיתי סקר אבל ממה שאני רואה קורא ושומע רבים בציבור הדתי לא מעוניינים בפיקוח שלכם. רוב צרכני ההשגחה שלכם יגיעו משדרות האנשים שהכשרות פחות מדברת אליהם וחשובה להם פחות מאשר הציבור הדתי הרגיל. אם רבנים גדולים בציבור הדתי לאומי כולל מי שהיה נשיא צהר הרב אריאל הי"ו, מתנגדים לפרוייקט שלכם - הוא לא ימריא. כבר היום הוא מזוהה עם לייטים וכל החפצים בריסוק הרבנות. אסור להשמיץ אתכם בניגוד לחוק ומי שעשה זאת צריך לשלם אבל רוב הציבור שאתם רוצים לא אתכם ואת זה יבינו בקרוב גם בעלי העסקים שרוצים דתיים במסעדות ובמלונות ובחנויות לממכר מזון. אנחנו לא נגיע למקום שיש בו פיקוח מזון של צהר בלבד. ובאיומים לא תשיגו קונים.
- 1.יעל 22/06/2018 09:35הגב לתגובה זומה שלא מובן לי זה איך מצד אחד הם יוצאים בתביעות על כל פיפס ומצד שני בימים האחרונים פורסם שהם פרסמו מידע שקרי על עסק שעזב אותם ונמנעים מלפרסם הודעת הבהרה. הזוי

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.75% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.75% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
