פרסום ראשון

ממשיכים השינויים בחדשות ערוץ 1: יעל קשאני חוזרת לסבב העורכים של 'מבט'

מנהלת חטיבת החדשות הנכנסת אילה חסון מחזירה את קשאני לצוות העורכים לאחר שהודחה ממנה בשל "חוסר נאמנות". האם יהיו שינויים נוספים בסבב?
אלכסנדר כץ | (1)

אילה חסון ממשיכה לבצע שינויים בחטיבת החדשות של ערוץ 1. לאייס נודע כי אתמול (יום א') החליטה מנהלת חטיבת החדשות הנכנסת להחזיר את יעל קשאני לסבב העורכים של מהדורת מבט, שנתיים לאחר שזו הודחה מהסבב, וכבר בשבוע הבא היא תחזור לערוך את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ.

קשאני שימשה במשך 5 שנים וחצי כעורכת ב'מבט', עד שבמהלך כהונתו של משה נסטלבאום כמנהל החטיבה, נאמר לה - כך לדברי גורמים בערוץ 1 - כי היא מודחת מתפקידה בשל מה שהוגדר בזמנו "דעתנות יתר וחוסר נאמנות". בעקבות כך הוצע לה תפקיד עורכת המשנה, שנחשב לתפקיד זוטר. מהלך זה בוצע למורת רוחם של כתבי ערוץ 1.

גורמים מעריכים כי בסבב העורכים צפויים להיות עוד שינויים ואולי העברת אחד העורכים לתפקיד אחר.

חסון מונתה לתפקיד בשבוע שעבר והתחילה לגבש מחדש את המחלקה: היא הקדימה את תכניתה של גאולה אבן לרצועת הפרה-פריים שלפני 'מבט', וזו תמשך כשעה. כמו כן היא בונה על הרחבה משמעותית של שעות השידור של חטיבת החדשות. מאידך, משום שרשות השידור נמצאת בהליך של פירוק, חסון אינה יכולה לגייס עובדים בהם היא מעוניינת, ואינה יכולה לפטר עובדים.

מרשות השידור נמסר: "עם כניסתה של אילה חסון לחטיבת החדשות, ומבלי להתייחס לשם כזה או אחר, נערכו ויערכו שינויים שכל מטרתם השבחה ושדרוג של חטיבת החדשות של ערוץ 1. כל השינויים יהיו על בסיס מקצועי בלבד".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קשאני מצויינת. בכמה רמות מעל מיכאל דורון (ל"ת)
    דנה 01/09/2014 10:39
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.