אילון זרמון
צילום: יח"צ

קפה עם זרמון: תקציב הפרסום של 'קפה-קפה' עובר מאקליפטוס לזרמון DDB

לאחר פחות משנה שבה 'אקליפטוס' ניהלה את מלוא התקציב - הרשת מעבירה את התקציב שצפוי לעמוד על 5 מיליון שקלים למשרד זרמון DDB
משה בנימין | (9)

לאחר פחות משנה של פעילות מלאה עם סוכנות הדיגיטל 'אקליפטוס' הן באונליין והן באופליין, רשת 'קפה-קפה' מעבירה את תקציב הפרסום לניהולו של אילון זרמון ומשרד הפרסום זרמון DDB.

כזכור, בנובמבר 2013, לאחר 3 שנים שבהן ליוותה 'אקליפטוס' את רשת בתי הקפה בדיגיטל בלבד, החליטה הרשת לרכז בידיה את מלוא הפעילות, וזאת לאחר מכרז שערכה. הקו המרכזי אותו הובילה אקליפטוס בשנה האחרונה עבור 'קפה-קפה' והמשיכה איתו גם לטלוויזיה, היה פיתוח של רעיון "שיחות הפרלמנט" שהחל כשנתיים לפני כן.

זרמון DDB יוביל את תקציב הפרסום של הקבוצה המונה כיום 7 רשתות בתי קפה ומסעדות: 'קפה קפה', 'לחם ארז', 'פרש קיטשן', 'רובן', 'לברטוריו די פסטה', 'דונקי' ו'לחם בשר'. עוד יצוין כי הרשת שמונה למעלה מ-145 סניפים בארץ ובאירופה מעולם לא עבדה עם משרד פרסום באופן מסודר, אלא רק במתכונת פר קמפיין.

נועם צימרמן מנכ"ל קבוצת קפה קפה: "בחירת משרד פרסום חדש לקבוצת קפה קפה הוא חלק ממהלך אסטרטגי ניהולי כולל, בעזרתו נגיע אל קהלי יעד שטרם נחשפו לכלל מותגי הקבוצה ונבסס את מעמדנו כרשת בתי הקפה המובילה בישראל".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    ירון גשר 15/08/2014 09:16
    הגב לתגובה זו
    קופירייטרים מרירים שלא מתקבלים לאף משרד, קולגות מרירות ששכחו מזמן מה זו רעות ואחווה ומה זה פרגון מתבקש (או פשוט מרמרת על שהפסידו במכרז ואז - לכו תאכלו במבה. לכאן או לכאן, כל הכבוד למשרד ולצוות של אילון, חבורה של תותחים אחד-אחת וכל הכבוד לקפהקפה על הקפיצה למים! הולך להיות רטוב.....
  • 8.
    אביבית 15/08/2014 09:11
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לאילון ולצוות הקריאייטיב שלו! יישר כח והמשיכו כך!
  • 7.
    משה דץ 14/08/2014 10:25
    הגב לתגובה זו
    מאז שעידן הגיע לזרמון התקציבים זורמים שם
  • 6.
    מה שבטוח שזה יהיה קפה-קפה בוץ-בוץ (ל"ת)
    קופי מייקר 14/08/2014 10:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דימה 14/08/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
    שיחות פרלמנט? נו, באמת... זה לא משרד פרסום, זו חובבנות
  • 4.
    cafe zarmon 14/08/2014 09:57
    הגב לתגובה זו
    קשה לפרגן כשיושבים בחדר חשוך ושולחים קורות חיים כל היום...
  • 3.
    שלי 13/08/2014 19:51
    הגב לתגובה זו
    קדימה מכרז עוד 3 חודשים...
  • 2.
    קפה קפה ויציבות 13/08/2014 18:53
    הגב לתגובה זו
    כל שנה מחליפים משרד. בלי אסטרטגיה ובלי עמוד שדרה רונן נמני תן את לאנשים לנהל את את העסק
  • 1.
    ירון 13/08/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    חברה בינונית עם רעיונות מועתקים, מעט מאוד מקוריות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.