הגרמנים מפרגנים? לא ממש: המשפט במודעת קדילאק - "ברכה עסיסית"

בשער האחורי של עיתון 'הארץ' שיצא הבוקר פורסמה מודעה של פוגל אוגילבי עבור קדילאק ולצידה משפט בגרמנית - התרגום שלו עשוי להפתיע אתכם
משה בנימין | (21)

הקמפיין החדש של מותג הרכב האמריקאי קדילאק שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי מסתיר בחובו סוד קטן שטרם נחשף. לצד תמונת הרכב במודעה שפורסמה היום (יום ה) בשער האחורי של עיתון הארץ הופיע ציטוט בשפה הגרמנית (מתוך סדרת מודעות עם משפטים נוספים) ומעליו נכתב בעברית: "הגרמנים מפרגנים", משמע, "המתחרה המוביל ברכבי היוקרה הגרמניים" כפי שהמודעה מציגה את הרכב האמריקאי, זוכה לתשבוחות מהמתחרים.

משרד הפרסום ויבואני הרכב - קבוצת UMI, יצאו מנקודת הנחה שרובה ככולה של אוכלוסיית ישראל לא שולטת בשפה הגרמנית, לפחות לא בישראל 2013, ולכן הרשה לעצמו להשתעשע על חשבון הגרמנים. הקמפיין ההומוריסטי הוא למעשה הפוך על הפוך - למרות שהכותרת בעברית קובעת שהגרמנים מפרגנים - המתחרים האירופאיים הוצגו כמי שכועסים ומתוסכלים מהתחרות עם קדילאק, ולמעשה המשפטים הם קללות בגרמנית.

כך למשל משמעות המשפט: "Der Teufel soll Dich holen!" היא "שייקח אתכם השד". משמעות המשפט "Falue Fisch und Klöpp Dazu!" היא "גם דגים מסריחים וגם מכות (צרה כפולה ומכופלת)", ומשמעות המשפט "Du Siehst aus zehn Täge Regenwetter!" היא "נראים כמו מזג אוויר גשום שנמשך 10 ימים".

קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: מירן פחמן; קופי: מור סיון; ארט: אור אטיאס.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    פוגל 10/11/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    6 עובדי שגרירות גרמניה והנספח הצבאי??
  • 17.
    יש במוו טובות ממנה, אבל לא במחיר שלה (ל"ת)
    יניב 08/11/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    וואו! מודעה ל 5 אנשים שמבינים גרמנית! (ל"ת)
    תגידו אתם אהבלים? 07/11/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יופי של פרינט. (ל"ת)
    אוגילבי 07/11/2013 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יצירתיות חכמה מאוד (ל"ת)
    אלעד 07/11/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    גדול!! סוף סוף קמפיין יצירתי (ל"ת)
    דפנה 07/11/2013 19:31
    הגב לתגובה זו
  • קריאייטיב למטרת פרסים ולא לטובת הלקוח. חבל. (ל"ת)
    08/11/2013 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כישרון 07/11/2013 18:57
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת המיתולוגית של יונדאי בסופרבול: http://youtu.be/xKfU_5jgupo
  • 11.
    בלאנקו 07/11/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    פחמן גייז
  • 10.
    די כבר... 07/11/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    איך מי שלא קורא בעמודי אינטרנט איזוטריים אמור להבין בכלל את הקמפיין הזה? סתם נפיחה ותו לא שלא לדבר על זה שהשורה שאומרת שהוא המתחרה המוביל של הגרמניות - כלומר הוא לא מוביל - דרך אגב שלוש הגרמניות אוכלות אותו בלי מלח...
  • 9.
    לא הבנתי 07/11/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    ואיך אני אמור לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
  • מנייאק 07/11/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    ואיך אני אומר לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
  • 8.
    מצחיק (ל"ת)
    דור 07/11/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חכם ומדויק! (ל"ת)
    אקס פלנר 07/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    gro (ל"ת)
    רמי 07/11/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פחמן-פרח-פוגל (ל"ת)
    פפפ......ש 07/11/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רעיון חמוד (ל"ת)
    07/11/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נותנים עבודה לאחרונה בפוגל.. (ל"ת)
    סחטיין 07/11/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
  • משועממים התכוונת? (ל"ת)
    מולי 07/11/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גדול :) (ל"ת)
    קרן 07/11/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לייק לייק לייק 07/11/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    דאבל לייק!
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.