הגרמנים מפרגנים? לא ממש: המשפט במודעת קדילאק - "ברכה עסיסית"

בשער האחורי של עיתון 'הארץ' שיצא הבוקר פורסמה מודעה של פוגל אוגילבי עבור קדילאק ולצידה משפט בגרמנית - התרגום שלו עשוי להפתיע אתכם
משה בנימין | (21)

הקמפיין החדש של מותג הרכב האמריקאי קדילאק שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי מסתיר בחובו סוד קטן שטרם נחשף. לצד תמונת הרכב במודעה שפורסמה היום (יום ה) בשער האחורי של עיתון הארץ הופיע ציטוט בשפה הגרמנית (מתוך סדרת מודעות עם משפטים נוספים) ומעליו נכתב בעברית: "הגרמנים מפרגנים", משמע, "המתחרה המוביל ברכבי היוקרה הגרמניים" כפי שהמודעה מציגה את הרכב האמריקאי, זוכה לתשבוחות מהמתחרים.

משרד הפרסום ויבואני הרכב - קבוצת UMI, יצאו מנקודת הנחה שרובה ככולה של אוכלוסיית ישראל לא שולטת בשפה הגרמנית, לפחות לא בישראל 2013, ולכן הרשה לעצמו להשתעשע על חשבון הגרמנים. הקמפיין ההומוריסטי הוא למעשה הפוך על הפוך - למרות שהכותרת בעברית קובעת שהגרמנים מפרגנים - המתחרים האירופאיים הוצגו כמי שכועסים ומתוסכלים מהתחרות עם קדילאק, ולמעשה המשפטים הם קללות בגרמנית.

כך למשל משמעות המשפט: "Der Teufel soll Dich holen!" היא "שייקח אתכם השד". משמעות המשפט "Falue Fisch und Klöpp Dazu!" היא "גם דגים מסריחים וגם מכות (צרה כפולה ומכופלת)", ומשמעות המשפט "Du Siehst aus zehn Täge Regenwetter!" היא "נראים כמו מזג אוויר גשום שנמשך 10 ימים".

קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: מירן פחמן; קופי: מור סיון; ארט: אור אטיאס.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    פוגל 10/11/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    6 עובדי שגרירות גרמניה והנספח הצבאי??
  • 17.
    יש במוו טובות ממנה, אבל לא במחיר שלה (ל"ת)
    יניב 08/11/2013 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    וואו! מודעה ל 5 אנשים שמבינים גרמנית! (ל"ת)
    תגידו אתם אהבלים? 07/11/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    יופי של פרינט. (ל"ת)
    אוגילבי 07/11/2013 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יצירתיות חכמה מאוד (ל"ת)
    אלעד 07/11/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    גדול!! סוף סוף קמפיין יצירתי (ל"ת)
    דפנה 07/11/2013 19:31
    הגב לתגובה זו
  • קריאייטיב למטרת פרסים ולא לטובת הלקוח. חבל. (ל"ת)
    08/11/2013 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כישרון 07/11/2013 18:57
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת המיתולוגית של יונדאי בסופרבול: http://youtu.be/xKfU_5jgupo
  • 11.
    בלאנקו 07/11/2013 18:35
    הגב לתגובה זו
    פחמן גייז
  • 10.
    די כבר... 07/11/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    איך מי שלא קורא בעמודי אינטרנט איזוטריים אמור להבין בכלל את הקמפיין הזה? סתם נפיחה ותו לא שלא לדבר על זה שהשורה שאומרת שהוא המתחרה המוביל של הגרמניות - כלומר הוא לא מוביל - דרך אגב שלוש הגרמניות אוכלות אותו בלי מלח...
  • 9.
    לא הבנתי 07/11/2013 17:14
    הגב לתגובה זו
    ואיך אני אמור לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
  • מנייאק 07/11/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    ואיך אני אומר לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
  • 8.
    מצחיק (ל"ת)
    דור 07/11/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    חכם ומדויק! (ל"ת)
    אקס פלנר 07/11/2013 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    gro (ל"ת)
    רמי 07/11/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פחמן-פרח-פוגל (ל"ת)
    פפפ......ש 07/11/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רעיון חמוד (ל"ת)
    07/11/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נותנים עבודה לאחרונה בפוגל.. (ל"ת)
    סחטיין 07/11/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
  • משועממים התכוונת? (ל"ת)
    מולי 07/11/2013 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גדול :) (ל"ת)
    קרן 07/11/2013 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לייק לייק לייק 07/11/2013 16:02
    הגב לתגובה זו
    דאבל לייק!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.