הגרמנים מפרגנים? לא ממש: המשפט במודעת קדילאק - "ברכה עסיסית"
הקמפיין החדש של מותג הרכב האמריקאי קדילאק שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום פוגל אוגילבי מסתיר בחובו סוד קטן שטרם נחשף. לצד תמונת הרכב במודעה שפורסמה היום (יום ה) בשער האחורי של עיתון הארץ הופיע ציטוט בשפה הגרמנית (מתוך סדרת מודעות עם משפטים נוספים) ומעליו נכתב בעברית: "הגרמנים מפרגנים", משמע, "המתחרה המוביל ברכבי היוקרה הגרמניים" כפי שהמודעה מציגה את הרכב האמריקאי, זוכה לתשבוחות מהמתחרים.
משרד הפרסום ויבואני הרכב - קבוצת UMI, יצאו מנקודת הנחה שרובה ככולה של אוכלוסיית ישראל לא שולטת בשפה הגרמנית, לפחות לא בישראל 2013, ולכן הרשה לעצמו להשתעשע על חשבון הגרמנים. הקמפיין ההומוריסטי הוא למעשה הפוך על הפוך - למרות שהכותרת בעברית קובעת שהגרמנים מפרגנים - המתחרים האירופאיים הוצגו כמי שכועסים ומתוסכלים מהתחרות עם קדילאק, ולמעשה המשפטים הם קללות בגרמנית.
כך למשל משמעות המשפט: "Der Teufel soll Dich holen!" היא "שייקח אתכם השד". משמעות המשפט "Falue Fisch und Klöpp Dazu!" היא "גם דגים מסריחים וגם מכות (צרה כפולה ומכופלת)", ומשמעות המשפט "Du Siehst aus zehn Täge Regenwetter!" היא "נראים כמו מזג אוויר גשום שנמשך 10 ימים".
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: מירן פחמן; קופי: מור סיון; ארט: אור אטיאס.
- 18.פוגל 10/11/2013 11:27הגב לתגובה זו6 עובדי שגרירות גרמניה והנספח הצבאי??
- 17.יש במוו טובות ממנה, אבל לא במחיר שלה (ל"ת)יניב 08/11/2013 12:55הגב לתגובה זו
- 16.וואו! מודעה ל 5 אנשים שמבינים גרמנית! (ל"ת)תגידו אתם אהבלים? 07/11/2013 22:44הגב לתגובה זו
- 15.יופי של פרינט. (ל"ת)אוגילבי 07/11/2013 21:33הגב לתגובה זו
- 14.יצירתיות חכמה מאוד (ל"ת)אלעד 07/11/2013 19:40הגב לתגובה זו
- 13.גדול!! סוף סוף קמפיין יצירתי (ל"ת)דפנה 07/11/2013 19:31הגב לתגובה זו
- קריאייטיב למטרת פרסים ולא לטובת הלקוח. חבל. (ל"ת)08/11/2013 10:08הגב לתגובה זו
- 12.כישרון 07/11/2013 18:57הגב לתגובה זוהפרסומת המיתולוגית של יונדאי בסופרבול: http://youtu.be/xKfU_5jgupo
- 11.בלאנקו 07/11/2013 18:35הגב לתגובה זופחמן גייז
- 10.די כבר... 07/11/2013 17:30הגב לתגובה זואיך מי שלא קורא בעמודי אינטרנט איזוטריים אמור להבין בכלל את הקמפיין הזה? סתם נפיחה ותו לא שלא לדבר על זה שהשורה שאומרת שהוא המתחרה המוביל של הגרמניות - כלומר הוא לא מוביל - דרך אגב שלוש הגרמניות אוכלות אותו בלי מלח...
- 9.לא הבנתי 07/11/2013 17:14הגב לתגובה זוואיך אני אמור לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
- מנייאק 07/11/2013 17:17הגב לתגובה זוואיך אני אומר לדעת שזה קללות? יש קישור לאייס?
- 8.מצחיק (ל"ת)דור 07/11/2013 16:56הגב לתגובה זו
- 7.חכם ומדויק! (ל"ת)אקס פלנר 07/11/2013 16:42הגב לתגובה זו
- 6.gro (ל"ת)רמי 07/11/2013 16:23הגב לתגובה זו
- 5.פחמן-פרח-פוגל (ל"ת)פפפ......ש 07/11/2013 16:22הגב לתגובה זו
- 4.רעיון חמוד (ל"ת)07/11/2013 16:22הגב לתגובה זו
- 3.נותנים עבודה לאחרונה בפוגל.. (ל"ת)סחטיין 07/11/2013 16:21הגב לתגובה זו
- משועממים התכוונת? (ל"ת)מולי 07/11/2013 16:33הגב לתגובה זו
- 2.גדול :) (ל"ת)קרן 07/11/2013 16:14הגב לתגובה זו
- 1.לייק לייק לייק 07/11/2013 16:02הגב לתגובה זודאבל לייק!
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

