הארץ פרסומת
צילום: צילום מסך

פורנו רך, פרסומת מוזרה ובוטה מינית: התגובות בחו"ל על הפרסומת של הארץ

לאחר שהסערה המקומית שככה, אתרי פרסום, כלכלה ומדיה מסביב לעולם חגגו על "פרסומת הסקס של העיתון השמאלני שמסעירה את ארץ הקודש"
משה בנימין | (3)

פרסומת הסקס הפרובוקטיבית של קבוצת הארץ עבור אתר האינטרנט של העיתון, הסעירה את שוק התקשורת המקומי ואף זכתה לביקורת פנימית קשה מצד עובדיה. מעבר לשיחה הערה שהתקיימה בישראל, מסתבר שהסרטון המפתיע עשה גלים גם מעבר לים כשזכה לסיקור נרחב מצד אתרים שעוסקים בפרסום, כלכלה, מדיה ובלוגים שונים.

לא בטוח שלזה כיוון עמוס שוקן כשאישר את הפרסומת שייתכן והלכה רחוק מדי אך התקשורת העולמית לא וויתרה על ההזדמנות לחגוג על "העיתון הישראלי השמאלני שהסעיר את ארץ הקודש". הרשימה החלקית של האתרים שסיקרו את הפרסומת כוללת את ה-Hollywood Reporter, ה-Huffington Post (האפינגטון פוסט), Adweek, ה-Businessinsider ועוד.

הכתבה ב-huffingtonpost נפתחת בעקיצה שובבה עם המשפט: "אם כבר מדברים על חדשות קשיחות" בתרגום חופשי של המונח Hard News. בכתבה מציינים כי הפרסומת "הסעירה את ארץ הקודש עם סרטון אונליין שהציג זוג במהלך משגל (getting biblical) כדי להמחיש את העובדה שאתר האינטרנט של העיתון הוא טוב יותר מסקס".

לצד תיאור הסרטון שהוגדר כ"פורנו רך" ציינו בכתבה את דרישתה של סגנית יו"ר הכנסת, פנינה טמנו-שטה, להסיר את הפרסומת בפנייה ישירה שלה למו"ל הארץ עמוס שוקן. טמנו-שטה זכתה לאזכור וחשיפה ברוב המקומות בהן סוקרה הפרסומת - באופן שמוכיח שוב שטיימינג ואיתור הזדמנויות הוא ערך חשוב מאוד לפוליטיקאי המתחיל. כמו כן צוינה מחאת עובדי העיתון (שחתמו על עצומה רשמית) כנגד הפרסומת הסקסיסטית. דרך אגב, הכתבה מוקמה בקטגוריית "החדשות המוזרות".

ה-Hollywood Reporter, שהיה מהראשונים שכתב על הפרסומת, והגדיל לעשות עם תרגום הדיאלוג בין השחקנים, הפך מטבע הדברים למקור ממנו ציטטו רוב האתרים. באתר הפרסום המוביל Adweek הוגדרה הפרסומת כ"מוזרה" ו"מסוכנת לצפייה במקום העבודה" (NSFW). בבלוג The Ethical Adman הועלתה השאלה "האם מדובר בפרסומת הכי בוטה אי פעם עבור עיתון מיינסטרים?".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מישהו 17/09/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
    "מיין קאמפ" - התרגום מגרמנית - הרבה יותר מתאים.
  • 2.
    פרסומת מבחילה (ל"ת)
    ש. אילת 16/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסף הגלילי 15/09/2013 22:54
    הגב לתגובה זו
    אם כבר עירום , אז הולכים עד הסוף ( מה זה החזייה המצחיקה של הגברת ?) , אבל כמו העיתון המשעמם הזה כך גם הפרסומת .
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.