מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשOnfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77.
הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן.
Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר.
החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים.
- כמה גייס ההיי-טק הישראלי ברבעון השלישי?
- איב סקיוריטי הישראלית מגייסת 3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.
הבעיה אינה ביכולות האלגוריתמיות, אלא באיכות ובדיוק של שכבת הנתונים שמזינה אותן. גם מערכת AI מתקדמת לא תוכל לספק תובנות אמינות אם הדאטה שמוזנים אליה חלקיים או שגויים, וכך צוותי המכירות נאלצים לעבוד עם תמונת שוק חלקית ותובנות מוגבלות. הפתרון של Onfire משנה את הדרך שבה חברות טכנולוגיה מזהות לקוחות פוטנציאליים ומנהלות תהליכי מכירה. החברה פיתחה מערכת שממירה כמויות עצומות של מידע פתוח מפורומים, בלוגים, רשתות וקהילות מפתחים, לתובנות פעולה מדויקות. כך יכולים צוותי המכירות לזהות בזמן אמת ארגונים הנמצאים בתהליך חיפוש פעיל אחר פתרונות, להבין את הצרכים שלהם ולפנות אליהם באופן ממוקד.
טל פרץ, מנכ"ל Onfire: "לפני שכתבנו שורת קוד אחת, שוחחנו עם 275 מנהלי מכירות הפועלים מול קהל ה-IT. הבנו שהפתרון הנכון לעידן הנוכחי חייב להתבסס על נתונים מדויקים ועל בינה מלאכותית ייעודית לתחום ה-IT. העתיד של ה-GTM אינו עוד רעש - אלא דיוק. זה בדיוק מה ש-Onfire מספקת ונתנה לנו הזכות לבנות מערכות דומות בתעשיית הביטחון."
- פיטורים במדטרוניק ולייטריקס: מהמרות על שינויים מבניים
- צ'אטבוטים מתחנפים: האם זה מה שבאמת אנחנו צריכים? על הנזקים בשיח מתחנף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
רונה שגב, שותפה מייסדת ב-TLV Partners: "טל, שחר וניצן מביאים שילוב חזק של מומחיות עולמית ב-Entity Resolution ובינה מלאכותית, יחד עם הבנה מעשית ועמוקה של עולם ה-Go to market.Onfire פותרת את אחת הבעיות הקריטיות ביותר - שכבת הנתונים של קהל הקונים הטכנולוגיים - וממירה אותות מודיעיניים מדויקים להכנסות מדידות. זו בדיוק הדרך שבה נבנות קטגוריות חדשות."
לוטן לבקוביץ’, שותף ב-Grove Ventures: "אנחנו עומדים בתחילתו של שינוי מהותי בעולם טכנולוגיות המכירה: מעבר מאוטומציה של פנייה ללקוחות להבנה אמיתית של השוק. הגישה מבוססת-הנתונים של Onfire מייצגת את העידן החדש הזה, שבו פלטפורמות GTM לא רק מבצעות מהר יותר, אלא גם הופכות כל פעולה לחכמה ומדויקת יותר."
אנדרו פרונינג, מנהל פיתוח מכירות גלובלי ב-Cyera: "חברת Onfire שינתה לחלוטין את הדרך שבה אנחנו יוצרים קשר עם לקוחות פוטנציאליים, היא מאפשרת לנו לראות את השיחות האמיתיות שמתרחשות בתוך הקהילות שלהם, שם הם פתוחים וישירים
יותר. התובנה הזו הפכה לגורם מכריע שמסייע לצוות שלנו להגיע לאנשים הנכונים, לקבוע יותר פגישות ולהניע אימוץ מתמשך של Onfire ברחבי הארגון."

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
