ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

בקרדיט סוויס הוציאו עדכון אגרסיבי למחיר היעד לדולר מול השקל - בשל 3 סיבות

בענקית הבנקאות פרסמו מסמך ובו התייחסות לדולר-שקל, ועדכון הצפי לגבי העלאת ריבית ראשונה בישראל
קרדיט סוויס, צילום: Getty images Israel
שער הדולר איבד מעל 5% מתחילת השנה מול השקל לשפל של שנתיים וחצי, וזאת דווקא בזמן שהריבית בארה"ב במגמת עלייה ובנק ישראל עושה ככל יכולתו להחליש את השקל. בענקית הבנקאות קרדיט סוויס הוציאו בשבוע החולף עדכון אגרסיבי כלפי מטה למחיר היעד של השקל מול הדולר, ומסמנים לכך 3 סיבות. 
מחיר היעד של קרדיט סוויס לדולר מול השקל לבסוף 2017 עודכן מ-3.95 שקלים ל-3.60 שקלים בלבד. כלומר אם התחזית של קרדיט סוויס הייתה לתיקון מעלה בדולר, אז בבנק לוקחים כעת צעד גדול אחורה.
בקרדיט סוויס מציינים את יציאת הכספים המאופקת מצד המוסדיים בישראל לחו"ל ואת התחלת הפיתוח של מאגר לוויתן שעשויה להביא לחתימה על חוזי ייצוא של גז שיקפיצו את הציפיות לעודף בחשבון השוטף של ישראל. בתוך כך, בקרדיט סוויס מציינים כסיבה שלישית לעדכון היעד של הדולר כלפי מטה את האפשרות ששוק האג"ח הישראלי ייכלל השנה במדד האג"ח העולמי של סיטי (WGBI).
"אנו מעריכים שהכללה של ישראל במדד עשויה להצית מהלך רב חודשי לחצי התחזקות על השקל בשל כניסת כספים בהיקף של כמה מיליארדי דולרים", כך כותבים בקרדיט סוויס לגבי האפשרות שישראל תיכנס למדד האג"ח העולמי של סיטי. מצד שני, בקרדיט סוויס כותבים במסמך כי לחצי ההתחזקות של השקל מול הדולר יאוזנו בצורה חלקית של פער הריביות שהתרחב בין ארה"ב לישראל. נזכיר כי Bizportal חשף לפני מספר שבועות כי כלכלני סיטי מעריכים כעת כי שוק האג"ח הישראלי קרוב מאוד להיכלל במדד האג"ח העולמי של הבנק שכולל כיום 22 מדינות - לכתבה המלאה
בקרדיט סוויס מעדכנים גם את הצפי להעלאת ריבית ראשונה בישראל מהרבעון האחרון של 2017 לרבעון הראשון של 2018, וזאת בשל ההתחזקות בשקל והירידה בלחצי האינפלציה. בקרדיט סוויס מעריכים שבנק ישראל לא יציג גישה ניצית בחודשים האחרונים בכל הקשור לסביבת הריבית. יותר מכך, בקרדיט סוויס כותבים במסמך כי ההערכה היא שאם השקל ימשיך להתחזק, הסיכויים להפחתת ריבית בישראל הם גבוהים ולהערכתם במצב כזה גם נראה התערבות מאסיבית יותר בשוק המט"ח מצד בנק ישראל.
לסיום נציין כי בקרדיט סוויס עדכנו גם את צפי הצמיחה של ישראל ב-2017 מ-3.2% ל-3.4%. כלכלני הבנק מסבירים כי עדכון תחזית הצמיחה נובע מצפי להמשך חוזקה מצד הצרכן הישראלי לאור סביבת הריבית הנמוכה והיציבות בסעיף השכר הממוצע. בתוך כך, בבנק גם מציינים את הביקושים החזקים מצד אירופה וארה"ב שצפויים לתמוך בייצוא הישראלי.  
הבוקר ה דולר רציף -0.13% דולר רציף 3.51 -0.13% דולר רציף בסיס:3.51 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צולל 0.76% ונסחר סביב 3.618 שקלים. היחלשות הדולר באה במקביל להיחלשות המטבע האמריקני בעולם כעת לאור החששות כי טראמפ יתקשה לממש את התכניות האגרסיביות שלו שמשמעותן האצת הצמיחה בכלכלת ארה"ב. 
 
גרף הדולר-שקל, 12 חודשים אחרונים; בקרדיט סוויס לא צופים התאוששות

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    ותחשבו על זה-אם כל כך טוב אז למה כל כך רע,רע,רע
    עוד לא אבדה תקוותנו 27/03/2017 20:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כל הממון זורם למקום הלא נכון (ואחר כך שואלים למה צה"ל איבד מוטיבציה לנצח על באמת)
    סגור
  • 12.
    להדפיס שקלים ולקנות מטח
    מיכה 27/03/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הדפסת כסף וקניית מטבע חוץ רק כך השקל יחלש קצת אינפלציה לא נורע יעלו ריבית וגם הדירות ירדו
    סגור
  • 11.
    חיזוק השקל רע לכלכלה ליצואנים ולחברות
    יעקב 27/03/2017 15:08
    הגב לתגובה זו
    10 0
    גוף זר ועוין מוכר דולרים להפיל כלכלת ישראל לא רק יצואנים יפגעו אלא גם חברות קטנות שבעיקבותיהם יהיה גלי פיטורים
    סגור
  • 10.
    נגידה אנמית ופחדנית
    שלומי 27/03/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    16 0
    לא מסוגלת לקחת החלטות רציניות - רק להיסתתר מאחורי צעדים חסרי משמעות שיראה כאילו היא עושה משהו. אין לה אומץ.
    סגור
  • 9.
    לא מבין למה קשה לקבל שהשקל מתחזק בצדק ?
    שחרזדה 27/03/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 5
    למה מצפים מבנק ישראל לפעול בכוח כנגד ספקולנטים ווירטואלים או דימיוניים שפועלים נגדו כבר שנים ? למה לא לקבל את זה שכלכלת ישראל צומחת יותר מהאמריקאית ושהרכב האוכלוסיה וההון האנושי בה ביתרון עצום על האמריקאים !! שהילודה בישראל היא הגבוהה במדינות המערב 2.8 לעומת כ 1.5 באירופה ו 2.1 בארהב !!! ש 700 מרכזי פיתוח שמעסיקים עשרות אם לא מאות אלפי עובדים של חברות מכול העולם ממירים כול חודש דולרים כדי לשלם בשקלים וזה עוד לפני האקזיטים המטורפים שהכלכלה הישראלית מייצרת כול שנה באופן קבוע !!! אז מה הפלא ?
    סגור
  • נתת בעצמך את התשובה לשאלתך
    רמסקי קורסקוב 27/03/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אם העובדים והחברות יקבלו יותר שקלים בעד הדולרים שהם מרוויחים מהעבודה , מהיצוא ומהאגזיטים , הם ירוויחו יותר בשקלים וגם המדינה תרוויח יותר מהמסים על ההכנסות והרווחים בשקלים שיגדלו . הווה אומר צריך דולר חזק ושקל חלש. !!! יתרה מכך , אם יהיה פיחות של השקל , בנק ישראל לפחות לתקופה ארוכה לא יצטרך לקנות כל יום מאות אלפי דולרים בשקלים שבאים מהדפסות או מהכנסות האוצר ממיסים שהיו יכולים ללכת לרווחה חינוך ובריאות . ובזאת תפשנו שתי ציפורים במכה אחת .
    סגור
  • השקל הזק זה פיקציה - בדויוק כמו בועת הנדלן
    שלומי 27/03/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    14 2
    השער הריאלי באיזור 4.2 - פשוט כל המדינות היום נלחמות בצורה אגרסיבית להוריד את השער שלהם - ורק אצלינו יש אימפוטנתית שלא מסוגלת לעשות שום צעד אמיץ. פלוג עובדת מדינה פשוטה שצמחה מלמטה ורק בזכות הותק קיבלה את התפקיד. צריך משהו קצת יותר רציני .
    סגור
  • ביבי צדק
    אהרון 27/03/2017 15:42
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אם כך ביבי צדק שלא תמך בפלוג לתפקיד הנגידה בניגוד לדעתו של שר האוצר דאז מיש עתיד
    סגור
  • 8.
    מדינה עשירה ואזרחים עניים
    אזרח עני 27/03/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    6 8
    אלא אם קוראים לכם משפחת נתניהו. משפחת כץ ומשפחת בנט
    סגור
  • bs
    u 28/03/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טועה בגדול המדינה עשירה והאזרחים עשירים (ראה סטיסטיקה אובייקטיבית) כל זאת בזכות מדיניותו של ביבי (אלו עובדות, מה לעשות!)
    סגור
  • 7.
    רק פיחות יעצור את השתוללות השקל מעלה
    דני 27/03/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
    7 3
    חוסר שליטה מוחלט של בנק ישראל , העומד מנגד מיום ליום להתחזקות חסרת בסיס כלכלי של השקל .
    סגור
  • 6.
    הנגידה למה את מחכה ?????
    ד"ר שווארצקופ 27/03/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    13 3
    לפחת את השקל מייד ! כל הסיבות הטובות לכך בכתבה . מולן שום רכישת דולרים על ידי בנק ישראל לא תעזור . הדבר מרגיז במיוחד לאור הצפי לעליית הביקושים בעולם לסחורות מישראל . במילים אחרות , שקל חזק , פחות הכנסות ורווחים ליצואנים ולמדינה . סין עשתה זאת בהצלחה מדוע לא אנחנו הקיקיונים ?
    סגור
  • 5.
    ישראל גן עדן לשורטים על הדולר
    טל 27/03/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סיכון אפס הדולר רק יורד . עולה קצת ומיד נחתך . ירידה של קרוב ל 5% מתחילת השנה בשער הדולר
    סגור
  • 4.
    למה לקבל עצות מבנק כושל?
    המציאותי 27/03/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הריביות בארה"ב ימשיכו לעלות וכל עוד הריבית בארץ תשאר 0 אז ברור מה יקרה...
    סגור
  • 3.
    מצבנו מעולה חברים. יש סיבה לחייך. די לקטר כל הזמן (ל"ת)
    אלי 27/03/2017 10:25
    הגב לתגובה זו
    13 10
    סגור
  • ספר את זה לזוגות הצעירים ולילדים העניים.
    סניה 27/03/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אתה קשקשן, כנראה בעל דירות שהולך לאכול אותה בגדול
    סגור
  • כמו גרמניה ב1934 (ל"ת)
    איש 27/03/2017 11:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 2.
    wishfull thinking, מה שנקרא (ל"ת)
    דוד 27/03/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    בנק ישראל, לא עושה כלום!!!
    התנהלות שערורייה 27/03/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
    22 0
    יושב משקיף מהצד וכל פעם מוציא הודעה לקונית שחוזרת על עצמה.בנק ישראל דופק שעון, פלוג לא עשתה צעד אחד לאף כיוון חוץ ממחקר על כלכלת ומשק ישראל.בלי ההיטק והאקזיטים בארץ היינו גמורים
    סגור
  • בנק ישראל - עובדי מדינה שלא מפחדים מפיטורים
    סניה 27/03/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    14 0
    לאף אחד לא ברור מה עושים אותם עובדים. גם פלוג - כל מה שהיא עושה זה לקנות דולרים ולקבוע שער ריבית, ומדי פעם להוציא דיווח שבנק ישראל מודאג מעליית מחירי הדירות.
    סגור