ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

הפצצה של סיטי, שצפויה ליצור רעידת אדמה בשוק ההון הישראלי - הנה הפרטים

סקירה שהגיעה לידי Bizportal חושפת עדכון שצפוי ליצור כאב ראש ענק לבנק ישראל - ותנודות חריפות גם בבורסה בת"א
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
שוק המט"ח גועש בימים האחרונים. הדולר צלל בשבוע החולף לרמה של 3.63 שקלים (שפל של מעל שנתיים) ורק התערבות אגרסיבית מצד בנק ישראל הצליחה לרסן את התחזקות הדרמטית של השקל לשיא מול סל המטבעות. סקירה של ענקית הבנקאות סיטי שהגיעה לידי Bizportal חושפת כי בקרוב עשוי השקל לראות לחץ טכני אדיר שיגרום להתחזקות נוספת, כלומר כאב ראש גדול לבנק ישראל. שער הדולר היציג נקבע היום בירידה של 0.38% וכעת ממשיך המטבע האמריקני לאבד גובה בשלב הרציף. 
דולר רציף -0.41% דולר רציף 3.51 -0.41% דולר רציף בסיס:3.53 פתיחה:0 גבוה:3.51 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
בסקירה שהגיעה לידי Bizportal מעריכים כלכלני סיטי כי שוק האג"ח הישראלי קרוב מאוד כעת להיכלל במדד האג"ח העולמי של סיטי, ה-World Government Bond Index (או בקיצור, WGBI) שכולל כיום 22 מדינות. לפי הסקירה, שוק האג"ח המקומי קרוב לעמידה בשלושת הקריטריונים. בשנים האחרונות שוק האג"ח הישראלי לא נכנס למדד וזאת בשל אי עמידה בקריטריון של סכום היקף כספי במח"מ של מעל שנה. הקריטריונים הם מעל 50 מיליארד דולר, מעל 40 מיליארד אירו ומעל 2.5 טריליון יין. לפי סיטי, בחודשים האחרונים שוק האג"ח הישראלי עבר את הסכום באירו וביין, וכעת רחוק 1-2 מיליארד דולר בלבד מעמידה בסכום הדולרי. לפי סיטי, הפער הזה צפוי להיסגר בחודשים הקרובים כאשר בחודש מארס לבדו צפויה הממשלה להנפיק כ-3.2 מיליארד שקל (0.9 מיליארד דולר).
משקל שוק האג"ח הישראלי במדד האג"ח העולמי (WGBI) שאחריו עוקב סכום כספי של כ-3 טריליון דולר צפוי לעמוד על 0.2%-0.3%. כלומר כ-2 מיליארד דולר צפויים להיכנס לשוק האג"ח הישראלי (בסיטי ככל הנראה מתייחסים לכ-25% מהסכום שהינו כסף פאסיבי).
וכך נכתב בסקירה: "שוק האג"ח הישראלי נמצא על הראדר כבר זמן רב. ברגע שהשווי הדולרי יעמוד בקריטריון, אנחנו סבורים שלא ייקח יותר מידי זמן עד להכרזה על הכללת ישראל במדד". בנקודה זו מזכירים כלכלני סיטי את המקרה של דרום אפריקה ב-2012 (האחרונה שנכנסה למדד) שההודעה על היכללותה הובילה למהלך עליות חזק מאוד באג"חים של המדינה עד לכניסה בפועל. נציין כי מרגע ההכרזה על ההיכללות במדד, לוקח כ-5-6 חודשים עד לכניסה בפועל למדד.  
כאן נכנס לתמונה עניין שער הדולר. כניסה של 2 מיליארד דולר לשוק האג"ח הישראלי, משמעותה רכישת השקל בסכום זה (הזרים יירכשו אג"ח מקומיות ולצורך כך ימירו דולרים לשקלים) - מהלך שעשוי לתמוך בהתחזקות משמעותית בשקל אל מול הדולר. ורק נזכיר כי בשבוע שעבר בנק ישראל היה כביכול אגרסיבי כאשר רכש כ-450 מיליון דולר. פה, כאמור, מדובר ברכישות של השקל ב-2 מיליארד דולר.
בסיטי מציינים כי מדובר ב"נקודה קריטית" וכי במפגש האחרון של נציגי הבנק עם משרד האוצר בישראל, נציגי האוצר נשמעו חלוקים בהשקפתם על היכללות ישראל במדד. מצד אחד באוצר מבינים את ההשפעות החיוביות אבל מצד שני גם מבינים שבבנק ישראל לא ממש ירצו לראות את זרימת הדולרים בשלב זה. כך או כך, בסיטי מבהירים כי לפי ההערכות, למשרד האוצר או בנק ישראל אין את האפשרות למנוע את הכללת ישראל במדד. "אנחנו מאמינים שהכללת ישראל במדד צפויה לתרום להתחזקות השקל ועדיין לא ברור לנו כיצד בבנק ישראל מתכוונים להתמודד עם המצב", כך נכתב בסקירה. אמנם 2 מיליארד דולר זה כמעט טיפה בים ביחס לרזרבות המט"ח של בנק ישראל שמגיעות כעת ליותר מ-100 מיליארד דולר, ובכל זאת עוד אירוע להתמודד איתו.
ראו ראיון, הכלכלן רפי גוזלן על הסיבות להתחזקות השקל: 
 
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 36.
    אין לסמוך אלא רק על הנגידה הנפלאה שלנו....
    אליעז 07/03/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פלוג הומלצה ע"י סטנלי פישר והוא אכן יודע על מי מדובר ומדוע היא נבחרה על ידו....אם פישר הגדול סמך את ידיו על הנגידה פלוג מי אנחנו שנערער על המלצתו המנצחת ....פלוג כל הכבוד לך ואל נא יירך לבבך הטהור מכתיבתם ותגובותיהם של כל מיני זבי חוטם....תמשיכי בדרכך הסלולה היטב להוביל את המערכת ..כפי שאת עושה זאת בהגיון מוחלט....
    סגור
  • 35.
    לא פצצה לא רעידת אדמה ולא נעליים..
    מ. אבי 07/03/2017 10:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל פיברוקים ויצירת פאניקה מטעם אנליסטים באחריות שילוחית של בעלי "התיקים הגדולים" שביזפורטל נרתם כהרגלו לסייע להם ואילו הרשות לנירות ערך מעלימה עיין מ "שיטת מצליח" לפיה חוזרים פעם אחר פעם גורמים עוינים בזירת התקשורת הכלכליתבשוק ההון ומהלכים אימים על המשקיע התמים ללא כל סיבה ובסיס,
    סגור
  • 34.
    הגזר מכה את הגנן . (ל"ת)
    mois 07/03/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    הכל מצוץ מן האצבע
    אליעז 07/03/2017 09:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני קראתי את הסקירה שהפיץ סיטי בנק ומתברר שאת רעידת האדמה המציא ביזפורטל בתיזמון מגמתי כדי לייצר פאניקה וערפל כדרכו ובשליחות בעלי עניין....תקראו רבותי המשקיעים את הסקירה היא מופיעה באתר וול-סטריט ושימו לב לפאניקה שיצר הבוקר האתר של ביז פורטל דווקא בשוק ההון שלנו... במלים אחחרות הכל מצוץ מן האצבע...
    סגור
  • 32.
    תשובה ל 12 - קרנות גידור אמריקאיות הם הספקולנטים,
    טוטם 07/03/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקרנות אלה יש ים של דולרים ומדיניות של עשית רוחים מהירה. כאשר לא יתאפשר רוח מהיר הם יתחפפו מכאן מהר מאד!
    סגור
  • 31.
    התפקיד גדול על האשה העלובה הזאת פלוג
    משה 07/03/2017 07:27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בתקופתה היצוא מדרדר לשפל -בתקופתה הספקולנטים צוחקים ובזים לבנק ישראל -קטסטרופה כלכלית בפתח -ודרך אגב אם ביבי לא היה עסוק בחקירות ממזמן הוא היה מפטר אותה
    סגור
  • 30.
    Yoy
    יורם 07/03/2017 00:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביטול.ההנפקה אגח במרס. הקרוב של. כה 1 מלירד דולר
    סגור
  • 29.
    איזה פחד (ל"ת)
    משה 06/03/2017 21:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    למה ההפחדה! הגזמת! אגזור ואשמור.. (ל"ת)
    יוסי הגזמת!! 06/03/2017 19:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    יוסי לך לפסיכאטר, אתה חולה (ל"ת)
    סוחר 06/03/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    תנו לי להבין
    יוסי אופוויט 06/03/2017 18:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אם ישראל תנפיק עוד 2 מיליארד דולר אז תעודות סל יקנו 2 מיליארד דולר. איפה פה רעידת האדמה?
    סגור
  • 25.
    פצצה?רעידת אדמה?
    רמי 06/03/2017 17:42
    הגב לתגובה זו
    19 0
    תכתבו "סוף העולם" .אתם מתחילים להימאס עם המאמצים שלכם לקבל עוד 3 קליקים לכל כתבה.
    סגור
  • 24.
    בולשי״ט
    מאיר פ 06/03/2017 17:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שוק האגח הישראלי מתומחר גבוהה וכול הסיפור הוא ספקולציה על שקל דולר המכניס מיליארדים לבנקים הזאים והמקומיים, הזרים מבינים שבנק ישראל מסורס ולא יכול לעשות עלום
    סגור
  • 23.
    המלפפו מכה את הגנן
    אזרח 06/03/2017 17:20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מטבע של מדינת חסות שיחה בחסדי ארהב ובלי הגב של ארהב היא קורסת. המטבע שלה מפרק את הדולר....נראה לכם ? מי יקנה שקל בלי החסות של ארהב ?
    סגור
  • 22.
    בדרך לשם (ל"ת)
    1424 06/03/2017 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 21.
    כדי להוריד דולר
    שתלו ידיעה 06/03/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    11 2
    צוחקים על הנגידה
    סגור
  • 20.
    שיא כל הזמנים ? פחחחח ידע שלך אפסי (ל"ת)
    כנען 06/03/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    חביבת הכהל פלוריסטם היזדמנות קניה במקום דולרים (ל"ת)
    דוד 06/03/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 18.
    לא הבנתי מישהוא יכול להסביר לי
    זקן חביב 06/03/2017 16:03
    הגב לתגובה זו
    16 1
    מדוע למשקיעי העולם להשקיע באג"חים ישראלים בתשואה עלובה כל כך שהסיכון שלהם גבוה מאד. הרי אם ירכשו בש"ח בסכומים המתוארים לעיל הש"ח יתחזק לפרק זמן מסויים - קצר , שלאחריו יחלש משמעותי כי האינטרס של האוצר ובנק ישראל להחליש השקל ולהביאו לשער רצוי . זה יגרום להפסד כבד למשקיעים. נראה לי שזה עוד "הסבר של ספקולנטים ומדינות זרות עויינות " - לתנועות " בלתי הגיוניות בשער המטבע . מישהו/ם גוזר קופון במאות מיליוני דולרים על חשבון המדינה והפקידונים הקטנים שלנו לא עושים דבר , היי תתעוררו שם ...יש עוד אמצעים לבצע ניפנוף של ספקולנטים ומדינות עויינות חוץ מלרכוש מט"ח ללא עלויות כבדות
    סגור
  • 17.
    אני לא חושב שקראתי כותרת יותר פתאטית ומוגזמת מזאת....
    רא 06/03/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    21 1
    האם מישהו בודק אתכם ? "רעידת אדמה" ...תגיד לי אתה נורמלי או מה?
    סגור
  • 16.
    כדי להוריד דולר
    נלחמים בנגידה 06/03/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    12 2
    בלי להשקיע
    סגור
  • 15.
    לפעמים אתם פשוט אובססיבים שבא להקיא, נראה לכם שזו בעיה
    ' 06/03/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
    15 1
    עבור בנק ישראל לקזז 2 מיליארד דולר לאורך זמן אם הוא עשה חצי מזה ביומיים? בנק ישראל יכול לשחק עם הריבית הדולרית , יכול לשחק עם הריבית הלילית , משרד האוצר יכול לשחק עם המיסוי ועוד ועוד....
    סגור
  • 14.
    סרק סרק. היכללות במדד אינה משפיעה על ערך של מטבע
    שמטוב 06/03/2017 15:38
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מה שמשפיע זו רק זרימת הון. מדד זו סתם סטטיסטיקה שאינה מהווה זרימת הון.
    סגור
  • שמטוב אתה תמיד מוריד מורל לך תצביע לשלי חמורוביץ פפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 07/03/2017 04:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    כול הבורסה שלנו קמבינה אחד גדולה מי שקרוב לצלחת אוכל ומ
    דוד 06/03/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הבורסה שלנו קמבינה אחד גדולה מי שקרוב אוכל ומי שלו נשאר ראב
    סגור
  • 12.
    הפרשן של הדולר
    חיים 06/03/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    4 5
    יש פרשן שתקוע על "אגנדה" של ספקולנטים .! סליחה ,איזה ספקולנטים ? כאילו מה ? סוחרי שוק זעירים יושבים ביום שישי בבית ומשחקים לנו בדולר . כאילו אנחנו בשנות ה-80 ? מדובר בתנועות הון בינלאומיות שבנק ישראל בעצמו לא יכול להשתלט עליהם . ברי אם הבורסות בארה"ב קצת יורדות , אז לאיפה חלק מהכסף יזרום , נכון לשקל . ואז מקבלים צונאמי של דולרים ולא ספקולנטים .
    סגור
  • 11.
    תשובה ל1
    אריה צ 06/03/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אדי אם ניראה רק את עצמנו [אתה בטח יבואן] ,ולא נחזק את היצוא סופנו להיות מדינת עולם שלישי. הייטק כמיה חקלאות וכו הם המספקים מאות אלפי מקומות עבודה ואז יבואנים [כמוך] או בליינים יכולים להנות מפרי עמלם של עובדי היצוא.
    סגור
  • 10.
    כמה חבל על חביבת הבורסה שפלורסטים רק נפלת ומניות הזבל ר (ל"ת)
    דוד 06/03/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 9.
    יצא המרצע מהשק מידע פנים והערכות ספקולטיבית (ל"ת)
    איציק מנדל 06/03/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 8.
    מדברים מהפוזיציה והמטומטמים מגיבים
    יוסי 06/03/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אם יהיה בקוש לאגחים מחירם יעלה והתשואה תרד . ריבית נמוכה משמעותה בריחה מהשקל למטבעות עם ריבית גבוהה יותר. לדוגמא הדולר.
    סגור
  • 7.
    לא חבל על הכסף של הציבור שאת קונה דלרים בלי סוף (ל"ת)
    דוד 06/03/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 6.
    קרנים דולרים דגל ארצות הברית פלורסטם דגל העם (ל"ת)
    דוד 06/03/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    קרנית במקום דולרים תקני פלורסטים גם הי יורדת כול הזמן (ל"ת)
    דוד 06/03/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    השקעה חד משמעית בחברות חיתום לדוגמא פועלים איביאי (ל"ת)
    הצלף 06/03/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    יעזור בגדול לירדת מחירי הדירות.ירידת חומרי גלם. וגם..
    אזרח 06/03/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא יבואו משקיעים זרים. השקעה לא כדאית מבחינתם.גם מחירים גבוהים וגם שקל חזק דורש מהם להביא יותר מטבע זר.יתכן מאוד שיש הרבה שירצו לממש רווחים.
    סגור
  • 2.
    הנגידה פלוג נמצאת בצומת דרכים קריטית (ל"ת)
    אייל 06/03/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    לי שקל חזק טוב אבל מי שואל אותי פלוג חברה של היצואנים (ל"ת)
    אדי 06/03/2017 15:16
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור