גבוה מהצפי: מדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב חושף נתונים מעודדים

אחרי הנפילות אתמול בוול סטריט, חיכו המשקיעים למדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב וחיכו לבשורות טובות. האם המומנטום החיובי ישוב?
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה ארה"ב וול סטריט

ימים ספורים לאחר פרסום נתון התעסוקה המאכזב כ"כ, המשקיעים בארה"ב מקבלים היום נתון חיובי לגבי מצבו של הצרכן האמריקני - שהינו לב ליבה של הכלכלה.

נתון המכירות הקמעונאיות שפורסם היום ב-15:30 שעון ישראל רשם עלייה של 0.2%, כאשר הכלכלנים ציפו לגידול של 0%. מעבר לכך, בניטרול סקטור הרכבים, המכירות רשמו עלייה דרמטית של 0.7% ונזכיר כי תעשיית הרכב רשמה בחודש שעבר שיא מכירות של שנים. הצפי בניטרול תעשיית הרכב עמד על 0.4%.

החוזים בוול סטריט שנסחרו הבוקר בירידות, נסחרים כעת בעליות של עד 0.25%.

מדד המכירות הקמעונאיות בניכוי עסקאות רכב וגז רשם גידול של 0.6% בהשוואה לאוקטובר. צפי הכלכלנים לחודש דצמבר עמד על גידול נוסף של 0.3%. בפועל רשם המדד גידול של 0.6%.

בסיכום שנתי, המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 4.2% בשנת 2013, האטה של ממש לעומת גידול של 5.4% ב-2012.

למדד המכירות הקמעונאיות יש חשיבות עצומה משום שהצריכה בארה"ב מהווה כשני שלישים מהתמ"ג האמריקני. הנתון עוקב אחר כמות העסקאות שהתבצעו בחנויות הקמעונאות מול הצרכן הסופי וכולל עסקאות של מוצרים ושירותים. המדד מתחלק לשלוש קבוצות: מכירות קמעונאיות, מכירות קמעונאיות בניכוי עסקאות רכב ומכירות קמעונאיות בניכוי עסקאות רכז וגז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בפוקוס

לקראת שבוע מקוצר בניו יורק, האם ביום ו' יתחיל הראלי הגדול של סוף השנה?

בשבוע החולף מדד ה-S&P500 רשם עלייה של 1.16% וסגר בשיא כל הזמנים (צפו בגרף המדד), הנה מה שצפוי בשבוע הקרוב
מערכת Bizportal |
המדדים המובילים בוול סטריט יפתחו את שבוע המסחר כאשר הם ניצבים בשיא כל הזמנים, וזה לא לא יהיה סתם עוד שבוע. עונת החגים בארה"ב מתחילה באופן רשמי עם Black Friday שיחול לאחר חג ההודיה (Thanksgiving) וכמובן יש גם את ה-Cyber Monday. במילים אחרות, מבחן ראלי סוף השנה בוול סטריט מתחילת השבוע. ביום חמישי לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל חג ההודיה וביום שישי המסחר יהיה מקוצר וינעל כבר בשעה 20:00 שעון ישראל. למאמר על ההשפעה הצפויה של עונת החגים על וול סטריט - לחץ כאן לפי פדרציית הקמעונאים בארה"ב, המכירות בעונת החגים, שמוגדרת פחות או יותר מתחילת נובמבר ועד תחילת ינואר (כלומר לקראת הקריסמס ועד אחרי ערב השנה החדשה), צפויות לטפס השנה ב-4.1% לסכום דמיוני של 616 מיליארד דולר, זאת מול עלייה שנתית ממוצעת של 2.9% בעשור האחרון. כלומר הקמעונאים רואים עוצמה אצל הצרכן האמריקני. ההערכה, שהירידה החדה במחירי הדלק בתחנות (בשל הנפילה במחיר הנפט) תתמוך במכירות חזקות יותר, שכן לצרכן נשאר יותר כסף בכיס. עוד לפני אקורד הפתיחה של עונת החגים בארה"ב, המשקיעים בוול סטריט ממתינים לקריאה השניה לנתון הצמיחה בארה"ב לרבעון השלישי שיפורסם ביום ג'. הצפי הוא לצמיחה בקצב שנתי של 3.3%. עוד ביום שלישי, נתון קייס שילר למחירי הדירות יפורסם כחצי שעה לפני פתיחת המסחר. מוקדם יותר באותו היום (ג') המשקיעים צפויים להמתין לנאומו של ראש ממשלת יפן. ביום ה' לא יתקיים מסחר בוול סטריט, אבל באירופה ובמזרח יפורסמו מספר נתוני מאקרו מעניינים. ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובגרמניה יפורסם שיעור האבטלה. ביום שישי יפורסם נתון מקדמי של האינפלציה בגוש האירו. מדד ה-S&P500 מתחילת השנה: