נעילה אדומה בבורסות וול סטריט; הדאו-ג'ונס השיל 0.6%, פייסבוק ירדה 3.4%

סנטימנט הצרכנים לחודש מאי הפתיע את האנליסטים, אך המדדים בוול סטריט התייצבו במגמה שלילית, שהתקבעה אף יותר לאחר ההודעה על הפחתת הדירוג בספרד, הדולר הגיע לשיא של 22 חודשים מול האירו

פורסם לראשונה ב-14:26 25.05.2012

יום המסחר האחרון לשבוע זה נפתח במגמה מעורבת, ונסחר בתנודתיות לאורך מרבית יום המסחר, שננעל לבסוף בירידות. מדד הסנטימנט הצרכני שפורסם לאחר הפתיחה, והגיע לשיא של 4 שנים, לא עזר לדחוף את המדדים לטריטוריות ירוקות. לקראת סיום המסחר, עברו המדדים להיסחר במגמה שלילית עמוקה יותר, כאשר החדשות על הורדת דירוג של בנקים בספרד העיבו על המשקיעים, ביום שהיה שטוף בידיעות על הכנה ליציאה אפשרית של יוון מגוש האירו.

החדשות בדבר הפחתת הדירוג של 5 בנקים מרכזיים בספרד הערב (ו') על ידי סוכנות S&P העולמית, תרמו להחרפת הירידות בבורסות וול סטריט.

אסטרטגים אמרו שמפלס החששות שוב עולה לאחר שציפיות כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) יצליח להגיב באופן אפקטיבי ליציאה אפשרית של יוון מגוש האירו. פחד המשקיעים ניכר בתשואת המדדים המובילים, כאשר ה-S&P500 איבד 5% מתחילת החודש והמדד האזורי של אירופה , ה-STOXX600, השיל 5.9% מערכו בעוד האירו נפל לשפל של 22 חודשים מול הדולר.

"השורה התחתונה היא שבטווח הקצר, התגובה המדינית צפויה להיות מוגבלת בלבד אלא אם כן תתרחש הידרדרות קיצונית בסנטימנט או בתנאים הכלכליים", אמרו כלכלני ברקליס. "לדעתנו, ה-ECB הוא המוסד בעל יכולת התגובה המהירה ביותר לכל בעיה קצרת טווח הוא היחלשות בנתונים הכלכליים על ידי הורדת ריבית, יישום סיבוב נוסף של הקלה כמותית או איתחול".

אמש, יום המסחר התאפיין בתנודתיות רבה עד שסגרו במגמה מעורבת, לאחר שחששות המשקיעים בנוגע למצב האירופי, נתוני מאקרו מעורבים על כלכלת ארה"ב והמצב הפוליטי של המרוץ חנשיאות משכו את המדדים לכל הכיוונים. מדד הדאו ג'ונס עלה 0.27%, מדד ה-S&P500 הוסיף 0.14% ומדד הנאסד"ק השיל 0.38% מערכו.

יומן המאקרו

נתון היחיד שפורסם היום הוא מדד סנטימנט הצרכנים לשבועיים האחרונים של חודש מאי, כאשר התחזית היא לרמה זהה לזו של תחילת החודש, 77.8 נקודות, בפועל, הפתיע המדד את האנליסטים, כאשר הוא טיפס לרמה של 79.3 נקודות - שיא מאז אוקטובר 2007הכנסו לכתבה המלאה.

המדדים המובילים

עם הנעילה בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס השיל 0.66%, מדד ה-S&P500 ירד 0.25% ומדד הנאסד"ק 100 נחלש 0.08%.

שוק הסחורות

המסחר בזהב ננעל בעלייה של 0.7% במחיר של 1,568.9 דולרים לאונקייה. החוזים על הנפט ננעלו בעלייה של 0.2% במחיר 90.86 דולר לחבית.

מניות בולטות

להלן שינויים מרכזיים בדירוגי המניות היום בוול סטריט: מריל לינץ' אישררה את המלצתה למניות אי-ביי (סימול: EBAY) ל'קנייה' במחיר יעד של 44 דולרים. מריל לינץ' אישררה את המלצתה למניות פירסט סולר (סימול: FSLR) ל'קנייה' עם מחיר יעד של 30 דולרים. דויטשה בנק העלה את המלצתו למניות סימנס (סימול: SI) ל'קנייה'. מריל לינץ' אישררה את המלצתה למניות סימנטק (סימול: SYMC) במחיר יעד של 20 דולרים למניה.

מניות חברת צ'ספייק (סימול: CHK) הובילו את העליות בשלבים הראשונים של המסחר בניו יורק, וזאת ברקע לדיווחים מעורבים.

מניות חברת המשחקים זינגה (סימול: ZNGA) הגיעו לשפל של כל הזמנים השבוע, לאחר שהספקית העיקרית של הכנסותיה של פייסבוק (סימול: FB) הושפעה מהסאגה שסבבה סביב חברת 'האם' שלה.

מניות חברת פרוקטר&גאמבל (סימול: PG) נסחרו היום בעניין בקרב אוהבי הפרסום ופירמות התקשורת, זאת לאחר שהחברה נבחרה למפרסמת האפקטיבית ביותר השנה בארה"ב. חברת הסקרים Effie, בודקת כל שנה את הקמפיינים האפקטיביים ביותר בארה"ב, ופרוקטר זכתה בתואר הנחשב, חברת איי.בי.אמ (סימול: IBM) וחברת מיקרוסופט (סימול: MSFT) זכו במקום ה-2 וה-3 בהתאמה.

קבוצת סי.אמ.אי (סימול: CME) אישרה אמש (ה') ספליט למנייתה ביחס של 5 מניות ל-1 מניה, מהלך שמסמל דיבידנד של כ-400% שישולם ב-20 ביולי לבעלי המניות שיהיו רשומים ב-10 ביולי.

מורגן סטנלי (סימול: MS) אמרה ליועצים פיננסים כי בכוונתה לבצע "כיוונונים" למספר הוראות מסחר על מניות פייסבוק (סימול: FB) כך שלא תתבצע אף הוראות קנייה במחיר הגבוה מ-43 דולר למניה, כפי שנחשף בדאו ג'ונס ניוזווירס.

מניותיה של ספקית שירותי התשלום וריפון סיסטמס (סימול: PAY) צללו במסחר המוקדם לאחר שתחזית הרווח של החברה הגיע מתחת לציפיות האנליסטים בוול סטריט.

מניותיה של רוזטה ג'נומיקס (סימול: ROSG) צנחו במסחר המוקדם בוול סטריט וזאת אחרי שהחברה הודיעה על גיוס הון ממשקיעים מוסדיים על ידי מכירת 570.7 אלף מניות במחיר של 11.5 דולר למניה. המחיר משקף דיסקאונט על מחיר סגירה של 16.29 דולר אמש בוול סטריט. מניות רוזטה ג'נומיקס זינקו מ-1.5 דולר למעל 20 דולר אתמול לפני מימוש שנרשם בסוף המסחר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הברבור 26/05/2012 12:08
    הגב לתגובה זו
    אני כבר שנים אומר את זה. ביזפורטל הוא ללא ספק חלק ממערכת הפחדה של בעלי אינטרסים מסויימים שחוגגים על עצבים רופפים וידיים חלשות. בגלל זה התנודתיות בשוק גדולה מבעבר. הכל כותרות בומבסטיות
  • 8.
    זה הזמן לאלביט הדמיה מחיר מצחיק במניה עשירה (ל"ת)
    אלביט הדמיה 26/05/2012 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אייל העים זה הזמן לקנות אלביט הדמיה זה מציאה (ל"ת)
    דוד 26/05/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    נקניק רזרבי 25/05/2012 23:19
    הגב לתגובה זו
    בורסהבלוף אחד העם עם גברת זקנה ורדומה......גם סנילית..
  • 5.
    OZI 25/05/2012 23:08
    הגב לתגובה זו
    למה המניה לא ניסחרת
  • 4.
    Bionovo, Inc. (BNVI.PK) (ל"ת)
    sus 25/05/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זיפו 25/05/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    עוד לא הבנת שבישראל לא ממש משנה מה קורה בארהב. פה יש מוסדיים כותבי נגזרים שפועלים בצורה מתואמת נגד ציבור המשקיעים. המניות בסך הכל משרתות את המעוף כי הוא בנוי כך שאפשר לשחק איתו. מתאמים ירידות ומריצים מהלך. מתאמים עליות ומריצים מהלך. למרות השבוע החיובי מאוד בארהב ובעולם בישראל דווקא המדדים התרסקו. אז רק כדי שלא תעשה טעויות. כעת המוסדיים החליטו עליות. יהיה בום אחד למטה אך בגדול ההחלטה היא עליות. איך אני יודע? יודע !! ועוד איך יודע. יש לי את הכלים שלי. כל הויסות היה נגמר אם המעוף היה מדד 100 ולא 25
  • 2.
    זיפו 25/05/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    זה כאילו ביזפורטל יושבים בערימה של שורטים ופוטים ודוחפים את המשקיעים להיסטריה של מכירות מבוהלות וחסרות רסן. דיי !!! עשיתם במאי הרבה כסף בפוטים על המעוף. תרפו קצת , תנו לנשום. ארהב ממש לא בפאניקה. תבדקו סיכום שבועי. ארהב דווקא עלו יפה מאוד לעומת נפילה של 3% בישראל. את גברת לבנון אל תעירו. מסכנה , סנילית , לא רואה , לא שומעת , עבדה קשה בלא לעשות כלום כל היום. תנו לה לישון !
  • 1.
    סגירה אדומה חזקה היום בארה"ב (ל"ת)
    אהרון 25/05/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: