פפ רק במקום השלישי: מי המאמן שמרוויח את השכר הגבוה בעולם?
הכדורגל המודרני הפך את מאמני הקבוצות לדמויות מרכזיות, כשבחלק מהמקרים הם מתוגמלים בהתאם. על פי בדיקה שבוצעה לאחרונה, עולה כי 5 המאמנים המרוויחים ביותר בעולם מרוויחים יחד כמעט 100 מיליון ליש"ט בשנה, כאשר המרוויח הבכיר, דייגו סימאונה, מרוויח 30% מהסכום הזה.
ברשימת 5 המאמנים המרוויחים, נמצא סטיבן ג'רארד, שמאמן כיום בסעודיה. מכיוון שלא מדובר במאמן ותיק ומנוסה שזכה בתארים כמו האחרים, מדובר בשם המפתיע מבין החמישה. בכל השאר – אין הפתעות. כמה כסף הם מרוויחים בעונה והאם זה משתלם לקבוצות?
5. קרלו אנצ'לוטי (ריאל מדריד) – 9.6 מיליון ליש"ט
קרלו אנצ'לוטי (65) אחד המאמנים המובילים בעולם, מרוויח כ-9.6 מיליון ליש"ט בשנה כמאמן ריאל מדריד. הוא זכה חמש פעמים בליגת האלופות, והוביל קבוצות כמו צ'לסי, פריז סן-ז'רמן, ובאיירן מינכן לאליפויות.
- סימאונה צפוי להאריך את חוזהו באתלטיקו מדריד. מה יהיה שכרו?
- מיהם 10 המאמנים שבזבזו הכי הרבה בהיסטוריה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
30 מיליון בעונה. סימאונה (טוויטר אתלטיקו מדריד)
4. סטיבן ג'רארד (אל-אטיפאק) – 15.2 מיליון ליש"ט
סטיבן ג'רארד, כיום מאמן אל-אטיפאק בליגה הסעודית, מרוויח כ-15.2 מיליון ליש"ט בשנה. ג'רארד אמנם הוביל את גלזגו ריינג'רס לאליפות בסקוטלנד לפני שעבר לפרמייר ליג עם אסטון וילה, אבל מבחינת הישגים הוא עדיין לא דומה לאחרים ברשימה.
3. פפ גוארדיולה (מנצ'סטר סיטי) – 20 מיליון ליש"ט
פפ גוארדיולה, אולי המאמן הגדול ביותר כיום, מרוויח כ-20 מיליון ליש"ט בעונה. מנצ'סטר סיטי זכתה איתו בטרבל היסטורי בעונת 2022/23, והוא זכה באליפויות עם ברצלונה ובאיירן מינכן.
2. רוברטו מאנצ'יני (נבחרת סעודיה) – 21 מיליון ליש"ט
רוברטו מאנצ'יני, המאמן של נבחרת סעודיה, מרוויח כ-21 מיליון ליש"ט בשנה. לפני כן, הוביל את נבחרת איטליה לזכייה ביורו 2020 וזכה בשלוש אליפויות רצופות בסרייה A עם אינטר מילאן.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600...
1. דייגו סימאונה (אתלטיקו מדריד) – 30 מיליון ליש"ט
- 1.ירון 25/08/2024 00:59הגב לתגובה זומרוויח כמאמן סכום מטורף שלא עולה בקנה אחד עם ההשגים שלו. מעבר לזה, יש את עניין הנראות. אתלטיקו מדריד מייצגת את הצווארון הכחול של מדריד, את הפועלים, אנשי מעמד הביניים והמעמד הנמוך מול ריאל מדריד של העשירים. לא יתכן שמאמן יקבל סכומים כאלה במועדון כזה.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
