פפ גוארדיולה
צילום: טוויטר מנצסטר סיטי

פפ רק במקום השלישי: מי המאמן שמרוויח את השכר הגבוה בעולם?

הכדורגל המודרני הפך להיות שוק של מאמנים. כמה מהם מרוויחים מעל 10 מיליון ליש"ט בעונה, איפה ממוקם אנצ'לוטי של ריאל מדריד ומה ההפתעה בחמישייה הראשונה?
איציק יצחקי | (1)

הכדורגל המודרני הפך את מאמני הקבוצות לדמויות מרכזיות, כשבחלק מהמקרים הם מתוגמלים בהתאם. על פי בדיקה שבוצעה לאחרונה, עולה כי 5 המאמנים המרוויחים ביותר בעולם מרוויחים יחד כמעט 100 מיליון ליש"ט בשנה, כאשר המרוויח הבכיר, דייגו סימאונה, מרוויח 30% מהסכום הזה.

ברשימת 5 המאמנים המרוויחים, נמצא סטיבן ג'רארד, שמאמן כיום בסעודיה. מכיוון שלא מדובר במאמן ותיק ומנוסה שזכה בתארים כמו האחרים, מדובר בשם המפתיע מבין החמישה. בכל השאר – אין הפתעות. כמה כסף הם מרוויחים בעונה והאם זה משתלם לקבוצות?

5. קרלו אנצ'לוטי (ריאל מדריד) – 9.6 מיליון ליש"ט

קרלו אנצ'לוטי (65) אחד המאמנים המובילים בעולם, מרוויח כ-9.6 מיליון ליש"ט בשנה כמאמן ריאל מדריד. הוא זכה חמש פעמים בליגת האלופות, והוביל קבוצות כמו צ'לסי, פריז סן-ז'רמן, ובאיירן מינכן לאליפויות.

30 מיליון בעונה. סימאונה (טוויטר אתלטיקו מדריד)

4. סטיבן ג'רארד (אל-אטיפאק) – 15.2 מיליון ליש"ט

סטיבן ג'רארד, כיום מאמן אל-אטיפאק בליגה הסעודית, מרוויח כ-15.2 מיליון ליש"ט בשנה. ג'רארד אמנם הוביל את גלזגו ריינג'רס לאליפות בסקוטלנד לפני שעבר לפרמייר ליג עם אסטון וילה, אבל מבחינת הישגים הוא עדיין לא דומה לאחרים ברשימה.

3. פפ גוארדיולה (מנצ'סטר סיטי) – 20 מיליון ליש"ט

פפ גוארדיולה, אולי המאמן הגדול ביותר כיום, מרוויח כ-20 מיליון ליש"ט בעונה. מנצ'סטר סיטי זכתה איתו בטרבל היסטורי בעונת 2022/23, והוא זכה באליפויות עם ברצלונה ובאיירן מינכן.

2. רוברטו מאנצ'יני (נבחרת סעודיה) – 21 מיליון ליש"ט

רוברטו מאנצ'יני, המאמן של נבחרת סעודיה, מרוויח כ-21 מיליון ליש"ט בשנה. לפני כן, הוביל את נבחרת איטליה לזכייה ביורו 2020 וזכה בשלוש אליפויות רצופות בסרייה A עם אינטר מילאן.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

1. דייגו סימאונה (אתלטיקו מדריד) – 30 מיליון ליש"ט

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירון 25/08/2024 00:59
    הגב לתגובה זו
    מרוויח כמאמן סכום מטורף שלא עולה בקנה אחד עם ההשגים שלו. מעבר לזה, יש את עניין הנראות. אתלטיקו מדריד מייצגת את הצווארון הכחול של מדריד, את הפועלים, אנשי מעמד הביניים והמעמד הנמוך מול ריאל מדריד של העשירים. לא יתכן שמאמן יקבל סכומים כאלה במועדון כזה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.