מה יהיה העסק החדש של כריסטיאנו רונאלדו?
כריסטיאנו רונאלדו הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם. בימים אלה מככב במדי אל נאסר ושלשום (שבת) קבוצתו ניצחה את אל ראיד בתוצאה 1:3. זה היה הניצחון החמישי ברציפות של אל נאסר והכוכב הפורטוגלי כבר כבש 7 שערים ו-5 בישולים מתחילת העונה.
מעבר לכך, רונאלדו כבר חושב על היום שאחרי עולם הכדורגל וכעת דווח כי אחת מהחברות שבבעלותו של הכוכב הפורטוגלי צפויה לבנות מתחם טניס בן 17 מגרשים בעיר אוייראס שבפורטוגל. מדובר במתחם שעשוי לארח גם משחקי פאדל בינלאומיות וההשקעה בפרוייקט נאמדת ב-5 מיליון אירו.
עוד עסק. רונאלדו (צילום: טוויטר אל נאסר)
פאדל הוא ספורט שמשוחק בעזרת מחבטים, כזה שהפך לפופולארי במיוחד בשנים האחרונות. הוא פועל על פי שיטת ניקוד הדומה לטניס, אך משוחק אך ורק בפורמט זוגות בתוך מגרשים מוקפים חומה, תוך שימוש במחבטים קטנים יותר.
- בגיל 59, ביל אקמן רוצה לעשות היסטוריה בטניס
- טניסאית נבחרת ישראל תפוצה אחרי שנפצעה באימון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כריסטיאנו רונאלדו, חובב נלהב של הענף, מעוניין להעלות את העניין סביבו ולהפוך אותו לעסק מרוויח. נשיא פדרציית הפאדל הפורטוגלית, ריקרדו אוליביירה, הביע את התלהבותו מהשותפות הזו, ושיבח אותה כחלום שהתגשם. הוא גם הדגיש את ההשפעה החיובית שתהיה למיזם זה על מעמדה של פורטוגל בקהילת הפאדל העולמית, ויחזק את המוניטין של המדינה ככוח שיש להתחשב בו בספורט.
לאחרונה מספר חברות של רונאלדו השקיעו בתחומים שונים וחברת "אספרסאו ליברה" שהשחקן אחד מבעליו הגישה הצעה לרכישת את העיתון "קופינה מדיה". מפתיע שמדובר בעיתון אותו רונאלדו החרים בשנים האחרונות ואף תבע אותו מספר פעמים, בטענה לפרסומים שקריים לכאורה. העיתון קיבל מספר הצעות אחרות מלבד הקבוצה של רונאלדו, שמונה 10 בעלי עסקים. במידה ויהפוך לאחד הבעלים הוא יחזיק בגוף תקשורת מוכר באירופה שחשף לא מעט פרשות שקשורות גם לכדורגלנים. בין השאר זכור פרסום הסרטון שבו רונאלדו זועם וזורק מיקרופון על אחד המראיינים מרשת CM, דיווחים על אי סדרים כלכליים, ולא פחות מסקרן - העיתון חשף כי השחקן אנס לכאורה בחורה במועדון בלאס וגאס.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
