"מאחורי העננים תמיד זורחת השמש" - הנשק הסודי של ווינדוס 8

עם יציאת גרסת ההצצה לצרכן של ווינדווס 8, נחשפת אפשרות חשובה חדשה שכבר טבועה במערכת ההפעלה של מיקרוספט, יש דברים שנחמד לדעת, כמו למשל שאחרי הסערה (ויסטה) יכולה להופיע קשת בענן
עידן קייסר | (1)

הרבה נכתב השבוע על יציאת גרסת הבטא, הידוע גם כגרסת 'הצצה לצרכן', אך לא עיצוב ה'מטרו' וגם לא חנות האפליקציות החדשה הם ההפתעה האמיתית ביציאת התוכנה לשוק - ווינדווס 8 משלבת צעד חדשני אמיתי קדימה עבור מערכת ההפעלה הגדולה בעולם.

ווינדווס 8 שילבה את הענן בכל הנדבכים של מערכת ההפעלה שלה, בתצורת SkyDrive. אנחנו מכירים את סקיידרייב כנציגה הפחות טובה בתחרות הבינלאומית לשרות אחסון בענן, אנו מכירים יותר את מתחרותיה הטובות ממנה - דרופבוקס ובוקס.

במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, סקיי דרייב היא חלק מ'נכס הבסיס' של מערכת ההפעלה. כשאתה פותח את תיבת הדיאלוג עם קובץ מסוים, למשל כדי למצוא תמונה או מסמך, סקיי דרייב תמיד תהיה אחת מהאופציות של המיקומים בהם תוכל לחפש.

בגלל שמיקרוסופט תדרוש ממך להתחבר לשירות שלה בלייב כל פעם שתכנס למחשב, דרך 'Microsoft Account', אתה תהיה מחובר לסקיי דרייב כל הזמן. רק תבחר את האופציה ותוכל לשמור או לפתוח את הקבצים שלך ישירות מהענן, דרך אגב, מיקרוסופט היא המתחרה הנדיבה ביותר מכל המתמודדות במרוץ, היא מציעה 25 ג'יגה של אחסון בחינם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טיז מעולה!!! (ל"ת)
    :) 10/03/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
בועז לוי מנכל התעשייה האווירית
צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים

המדובר ברכבים סגורים שהמערכות המותקנות עליהם מצמצמות את הצורך בעיניים אנושיות של חיילים - ועל כן את מספרם ברכב, תוך הפחתת הסיכון. שני חיילים יפקחו ברכב על הנעשה ויבחרו מבין המלצות שונות לתקיפה שתציג המערכת
איתי פת-יה |
התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על  מרחב גדול יותר תוך מתן מענה  אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".