משפחת רוקפלר ומשפחת רוטשילד משלבות ידיים - חתמו על שיתוף פעולה

השושלות של משפחות הבנקאות הודיעו היום על עסקה חדשה שתאפשר לרוטשילדים דריסת רגל בארה"ב: "היצירה של השותפות הזו עם משפחת רוקפלר היא באמת היסטורית" אמר יעקב רוטשילד
עידן קייסר | (2)

היום (ד') פורסם ב'דיל בוק' כי שתיים ממשפחות הבנקאות המפורסמות ביותר בעולם ישלבו כוחות. קרן ההון ריט (RIT Capital Partners), קרן ההשקעות אשר יושב הראש שלה הוא יעקב רוטשילד, פרסמה היום כי היא תקנה את אחזקות המיעוט בפירמת הניהול והעושר של רוקפלר שירותים פיננסיים (Rockefeller Financial Services).

תחת תנאי העסקה, קרן ריט תרכוש 37% ממניות השירותים הפיננסיים של רוקפלר. תחת חברת השירותים הפיננסיים של רוקפלר, שהוקמה בשנת 1882, מנוהלים נכסים של לקוחות בהיקף של כ-34 מיליארד דולרים.

קרן ריט והחברת הפיננסיים של רוקפלר מסרו כי הם ישתפו פעולה בהזדמנויות השקעה ובתחומים נוספים בהם יש להם ניסיון משותף. העסקה, שסכומה לא פורט, תתן לקרן ריט, הממוקמת בלונדון, דריסת רגל בעסקים בארה"ב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ג 30/05/2012 23:16
    הגב לתגובה זו
    נפגשים בבילדרברג כל שנה, למשל...
  • 1.
    מבין עניין 30/05/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    מה????

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ

יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.