משפחת רוקפלר ומשפחת רוטשילד משלבות ידיים - חתמו על שיתוף פעולה

השושלות של משפחות הבנקאות הודיעו היום על עסקה חדשה שתאפשר לרוטשילדים דריסת רגל בארה"ב: "היצירה של השותפות הזו עם משפחת רוקפלר היא באמת היסטורית" אמר יעקב רוטשילד
עידן קייסר | (2)

היום (ד') פורסם ב'דיל בוק' כי שתיים ממשפחות הבנקאות המפורסמות ביותר בעולם ישלבו כוחות. קרן ההון ריט (RIT Capital Partners), קרן ההשקעות אשר יושב הראש שלה הוא יעקב רוטשילד, פרסמה היום כי היא תקנה את אחזקות המיעוט בפירמת הניהול והעושר של רוקפלר שירותים פיננסיים (Rockefeller Financial Services).

תחת תנאי העסקה, קרן ריט תרכוש 37% ממניות השירותים הפיננסיים של רוקפלר. תחת חברת השירותים הפיננסיים של רוקפלר, שהוקמה בשנת 1882, מנוהלים נכסים של לקוחות בהיקף של כ-34 מיליארד דולרים.

קרן ריט והחברת הפיננסיים של רוקפלר מסרו כי הם ישתפו פעולה בהזדמנויות השקעה ובתחומים נוספים בהם יש להם ניסיון משותף. העסקה, שסכומה לא פורט, תתן לקרן ריט, הממוקמת בלונדון, דריסת רגל בעסקים בארה"ב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ג 30/05/2012 23:16
    הגב לתגובה זו
    נפגשים בבילדרברג כל שנה, למשל...
  • 1.
    מבין עניין 30/05/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    מה????
בועז לוי מנכל התעשייה האווירית
צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית תספק לצה"ל רכבים קרביים אוטונומיים

המדובר ברכבים סגורים שהמערכות המותקנות עליהם מצמצמות את הצורך בעיניים אנושיות של חיילים - ועל כן את מספרם ברכב, תוך הפחתת הסיכון. שני חיילים יפקחו ברכב על הנעשה ויבחרו מבין המלצות שונות לתקיפה שתציג המערכת
איתי פת-יה |

התעשייה האווירית תספק לצה"ל באמצעות חטיבת אלתא שלה רכבים קרביים משוריינים (רק"מ) בעלי יישומים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית. משרד הביטחון בחר במוצר שלה במכרז "הכרמל" לפיתוח מערכות עבור הכח המתמרן ביבשה, זאת לאחר שהיו מרוצים מהדגמת הטכנולוגיה שלה. אם כיום רכבים אלה פתוחים בחלקם, כדי שהחיילים יוכלו לקלוט ולנתח באופן מלא את סביבת הלחימה, אזי שהרכבים של התעשייה האווירית הם סגורים, כך שיספקו מוגנות גבוהה יותר, כשהמערכות שמותקנות על הרכבים יהיו אלה שיאתרו את הסביבה - במקום זוג עיניים אנושיות. בין היישומים האוטונומיים גם הנהיגה עצמה בשטח, מה שחוסך עוד תפקיד ברכב, והוא הנהג. בתעשייה האווירית אומרים כי מדובר בשלב אחד לפני אוטונומיה מלאה, שכן ברכב כאמור עדיין נמצאים שני חיילים - הם גם אמורים לפקח על הנעשה, וגם לבחור מבין ההמלצות שתעלה להם המערכת של התעשייה האווירית - שתאתר מטרות ותציג תרחישי התקפה שונים. "יכולות אלו מאפשרות לצוות להגדיר, לפקח ולהתערב אך ורק במקומות בהם יידרש או ימצא לנכון, ובכך להשפיע על  מרחב גדול יותר תוך מתן מענה  אפקטיבי לאתגרים המורכבים בפניהם ניצב הכוח המתמרן. המערכת בעלת יכולת לאתר ולהשמיד מטרות בעלות חתימה נמוכה וזמן חיות קצר, על ידי רכישה מהירה וסגירת מעגלי אש אפקטיביים, זאת תוך צמצום מרבי של סיכון חיי אדם במערכה הקרקעית, צמצום נזק אגבי ולחימה יעילה יותר", מסבירים בתעשייה האווירית. "הטכנולוגיות המרכזיות שמפתחת התעשייה האווירית לכוח המתמרן ביבשה כוללות כמה מערכות", מפרט על הפיתוח מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, "מערכת הפיקוד - המוח, אחראית על תכנון וניהול משימות צוות הקרב בצורה אוטונומית; מערכת המודעות המצבית - המשלבת יכולות מתקדמות בתחומי המכ"ם, הסיגינט והאלקטרואופטיקה, מאתרת בו זמנית את האיומים, על הקרקע, באוויר ובמרחב העניין של צוות הקרב, מסווגת אותם בזמן אמת ויודעת להבדיל בין כוחותינו לכוחות אויב בצורה מהירה ומדויקת; "מערכת הקטלניות - אחראית לשיפור משמעותי בתהליך הרכשת המטרות בזמן אמת, על-ידי הקצאת האמצעי הקטלני המתאים ביותר לכל מטרה מכלל האמצעים העומדים לרשות צוות הקרב; מערכת הניידות – אחראית לתכנון קווי ההתקדמות המיטביים בשטח עבור כל אחד מהכלים בצוות הקרב, כך שיוכל לבצע את משימתו. מערכת התפעול– אנשי הצוות יוכלו לצפות בשדה הקרב בכמה ממדים, וכך להבין טוב יותר את תמונת מצב הקרב. ממשק משתמש חדשני יאפשר ללוחמים לקבל החלטות מיטביות לכשיידרשו לכך".