מנכ"ל בזק: "הרגולציה מחזיקה אותנו קשורים ואומרת ללקוחות לעבור למתחרים"
חברת בזק השיקה היום (ד') את חבילות המהירויות החדשות של הרשת החדשה NGN, ללקוחות אשר נמצאים באזורי הכיסוי של הרשת. לטענת החברה, 100 אלף איש נמצאים כיום באזורי הכיסוי של הרשת.
תחילה, תציע בזק ללקוחות המחוברים לקווי NGN חבילות במהירות 10 ו-15 מגהביט. החבילות החדשות יחליפו את אלה של 5 ו-8 מגהביט, כשהמחיר יישאר זהה. כך, חבילה של 10 מגהביט תעלה 100 שקל וחבילה של 15 מגהביט תעלה 130 שקל. בעתיד הקרוב מתכוונת בזק להציע חבילות גלישה גבוהות יותר, אשר יגיעו ל-50 מגהביט.
כמו כן, משדרגת בזק את מהירות UPLOAD מעתה שידרגו בבזק את החבילות ה-NGN למהירות של 20% במקצב הגלישה היורד (עד כה עמדה על 10%) ועד ל- 800 קילוביט. הכפלת קצב הגלישה למרבית הגולשים ברשת ה-NGN ללא צורך לשדרג את מהירות הגלישה. השדרוג הוא אוטומטי לכל אותם הלקוחות וללא תוספת תשלום. הכוונה היא למחיר התשתית ולטענת בזק סביר כי ספקיות האינטרנט יצטרפו לשינוי ויתמחרו את החבילות באופן תחרותי.
בזק הוסיפה ממשק חדש, אשר יאפשר ללקוחות החברה לבדוק האם הם מחוברים לרשת החדשה ואם יש באפשרותם לגלוש במהירויות הגבוהות של הרשת.
בשיחה עם BIZPORTAL התייחס מנכ"ל בזק, אבי גבאי, לבעיית הרגולציה המשפיעה על בזק ואף עיכבה את בזק עם כניסתה לרשת זו ואמר, "יש היום רגולציה בישראל המאפשרת לשחקן אחד לעשות חבילות טריפל ולאחרות לא, ברור שהתוצר כרגע הוא תוצר של רגולציה".
בדבריו אמר גבאי כי הוא מצפה משר התקשורת החדש, משה כחלון, " שיצור רגולציה שתעודד תחרות אמיתי ולא יאפשר רגולציה, כמו היום, אשר מייצרת תחרות מעוותת שבה מצד אחד מחזיקים את בזק קשורה ומצד שני אומרים ללקוחות לעבור למתחרים".
יש לציין כי בזק לא היחידה במהלך מסוג זה, לפני כחודש חברת הוט הכריזה גם היא, על הקמתה של רשת NGN אשר תכונה UFI ופועלת בטכנולוגיית docsis3. תחילה היא מתכננת לפרוס את הרשת ב-3 ערים בארץ ובתוך כשלוש שנים בפריסה ארצית. לטענת החברה, עד סוף השנה התשתית תאפשר גישה בקצבים עד 100 מגהביט.
ספקיות האינטרנט משתפות פעולה עם בזק
רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק קרא לכל ספקיות האינטרנט "ללכת בעקבות בזק ולהתאים עצמן ולהציע מהירויות גלישה גבוהות במיוחד" ספקיות האינטרנט לא איחרו להגיב ובעקבות הההשקה של בזק הודיעו כי יצטרפו לבזק ואף התאימו את החבילות שהן מציעות ללקוח.
פרטנר הודיעה על שיתוף פעולה עם בזק והודיעה כי היא מרחיבה את מגוון חבילות האינטרנט הביתי, ומציעה ללקוחותיה רוחבי פס גבוהים ובמחירים מוזלים, כאשר חבילת 10 מגהביט במחיר של 69 שקל וחבילת 15 מגה ביט במחיר של 99 שקל לחודש. לקוחות ADSL חדשים יוכלו ליהנות מחבילה משולבת במחיר מוזל הכולל שירות אינטרנט ותשתית ב- 149 שקל ל-10 מגהביט ול-15 מגהביט תעלה החבילה 199 שקל, בהתחייבות לשנה ובהצטרפות לשירות הטלפון הקווי.
חברת 012 סמייל הודיעה כי היא ערוכה להספקת מהירויות גלישה תואמות לבזקותשדרג את לקוחותיה למהירות כפולה בחינם. עוד הוסיפו ב- 012 כי השקה זו תואמת את מדיניות הכפלת המהירות של 012 סמייל במסגרתה תציע לכל לקוחות ה-5 מגה שלה להכפיל את מהירות הגלישה שלהם ל-10 מגה ללא תוספת תשלום . וללקוחות ה - 8 מגה להכפיל את מהירות הגלישה שלהם ל-15 מגה ללא תוספת תשלום. גם לקוחות חדשים יוכלו ליהנות מגלישה מהירה של 10 מגה ו- 8 במחיר של 5 מגה 8 מגה בהתאמה .

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
המושבים הבטוחים יותר
היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם Live Crash Test.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7