מנכ"ל בזק: "הרגולציה מחזיקה אותנו קשורים ואומרת ללקוחות לעבור למתחרים"
חברת בזק השיקה היום (ד') את חבילות המהירויות החדשות של הרשת החדשה NGN, ללקוחות אשר נמצאים באזורי הכיסוי של הרשת. לטענת החברה, 100 אלף איש נמצאים כיום באזורי הכיסוי של הרשת.
תחילה, תציע בזק ללקוחות המחוברים לקווי NGN חבילות במהירות 10 ו-15 מגהביט. החבילות החדשות יחליפו את אלה של 5 ו-8 מגהביט, כשהמחיר יישאר זהה. כך, חבילה של 10 מגהביט תעלה 100 שקל וחבילה של 15 מגהביט תעלה 130 שקל. בעתיד הקרוב מתכוונת בזק להציע חבילות גלישה גבוהות יותר, אשר יגיעו ל-50 מגהביט.
כמו כן, משדרגת בזק את מהירות UPLOAD מעתה שידרגו בבזק את החבילות ה-NGN למהירות של 20% במקצב הגלישה היורד (עד כה עמדה על 10%) ועד ל- 800 קילוביט. הכפלת קצב הגלישה למרבית הגולשים ברשת ה-NGN ללא צורך לשדרג את מהירות הגלישה. השדרוג הוא אוטומטי לכל אותם הלקוחות וללא תוספת תשלום. הכוונה היא למחיר התשתית ולטענת בזק סביר כי ספקיות האינטרנט יצטרפו לשינוי ויתמחרו את החבילות באופן תחרותי.
בזק הוסיפה ממשק חדש, אשר יאפשר ללקוחות החברה לבדוק האם הם מחוברים לרשת החדשה ואם יש באפשרותם לגלוש במהירויות הגבוהות של הרשת.
בשיחה עם BIZPORTAL התייחס מנכ"ל בזק, אבי גבאי, לבעיית הרגולציה המשפיעה על בזק ואף עיכבה את בזק עם כניסתה לרשת זו ואמר, "יש היום רגולציה בישראל המאפשרת לשחקן אחד לעשות חבילות טריפל ולאחרות לא, ברור שהתוצר כרגע הוא תוצר של רגולציה".
בדבריו אמר גבאי כי הוא מצפה משר התקשורת החדש, משה כחלון, " שיצור רגולציה שתעודד תחרות אמיתי ולא יאפשר רגולציה, כמו היום, אשר מייצרת תחרות מעוותת שבה מצד אחד מחזיקים את בזק קשורה ומצד שני אומרים ללקוחות לעבור למתחרים".
יש לציין כי בזק לא היחידה במהלך מסוג זה, לפני כחודש חברת הוט הכריזה גם היא, על הקמתה של רשת NGN אשר תכונה UFI ופועלת בטכנולוגיית docsis3. תחילה היא מתכננת לפרוס את הרשת ב-3 ערים בארץ ובתוך כשלוש שנים בפריסה ארצית. לטענת החברה, עד סוף השנה התשתית תאפשר גישה בקצבים עד 100 מגהביט.
ספקיות האינטרנט משתפות פעולה עם בזק
רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק קרא לכל ספקיות האינטרנט "ללכת בעקבות בזק ולהתאים עצמן ולהציע מהירויות גלישה גבוהות במיוחד" ספקיות האינטרנט לא איחרו להגיב ובעקבות הההשקה של בזק הודיעו כי יצטרפו לבזק ואף התאימו את החבילות שהן מציעות ללקוח.
פרטנר הודיעה על שיתוף פעולה עם בזק והודיעה כי היא מרחיבה את מגוון חבילות האינטרנט הביתי, ומציעה ללקוחותיה רוחבי פס גבוהים ובמחירים מוזלים, כאשר חבילת 10 מגהביט במחיר של 69 שקל וחבילת 15 מגה ביט במחיר של 99 שקל לחודש. לקוחות ADSL חדשים יוכלו ליהנות מחבילה משולבת במחיר מוזל הכולל שירות אינטרנט ותשתית ב- 149 שקל ל-10 מגהביט ול-15 מגהביט תעלה החבילה 199 שקל, בהתחייבות לשנה ובהצטרפות לשירות הטלפון הקווי.
חברת 012 סמייל הודיעה כי היא ערוכה להספקת מהירויות גלישה תואמות לבזקותשדרג את לקוחותיה למהירות כפולה בחינם. עוד הוסיפו ב- 012 כי השקה זו תואמת את מדיניות הכפלת המהירות של 012 סמייל במסגרתה תציע לכל לקוחות ה-5 מגה שלה להכפיל את מהירות הגלישה שלהם ל-10 מגה ללא תוספת תשלום . וללקוחות ה - 8 מגה להכפיל את מהירות הגלישה שלהם ל-15 מגה ללא תוספת תשלום. גם לקוחות חדשים יוכלו ליהנות מגלישה מהירה של 10 מגה ו- 8 במחיר של 5 מגה 8 מגה בהתאמה .
 שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
 שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.

