רדיט
צילום: טוויטר
דוחות

רדיט עקפה את הציפיות - גוגל וה-AI תרמו להכנסות

העלייה בשיעור של 48% בהכנסותיה של רדיט נבעה בעיקר מפרסום, אך בכירים בחברה ציינו כי הם מצפים לצמיחה איטית יותר בהמשך, שכן אינפלציה, חוסר וודאות גיאו-פוליטית ובחירות עשויים להשפיע לרעה על הקמפיינים של החברה
אדיר בן עמי |

חברת המדיה החברתית רדיט REDDIT ריסקה את הציפיות ברבעון הראשון שלה אי פעם כחברה ציבורית והמשקיעים תוהים האם העלייה במשתמשים ובתעבורה מגוגל תצליח להחזיק לאורך זמן. עם זאת, יש דרכים אחרות לרדיט להניע את הצמיחה בהכנסות. 

החברה דיווחה בתוצאותיה לרבעון מרץ על זינוק של 37% במספר המשתמשים היומיים הפעילים והייחודיים לעומת אותה התקופה אשתקד. בכירים בחברה ציינו כי הגידול במספר המשתמשים נבע בין היתר הודות לדחיפה בתעבורה שהתקבלה ממנוע החיפוש של גוגל. בתגובה, בוול-סטריט תהו האם זה קשור לעסקה האחרונה בין החברות, בה גוגל רכשה רישיון לשימוש במידע של הרשת החברתית על מנת לאמן את מודלי ה-AI שלה והאם מדובר בצמיחה ברת קיימא.

עם זאת, הנהלת רדיט התעקשה כי אין קשר ישיר בין עסקת הרישוי לגידול בתעבורה בפלטפורמה. במקום זאת, הם ייחסו את הגידול בתנועה מגוגל לביצועים טובים יותר של האתר ושיפור הדירוג של רדיט בתוצאות החיפוש. ההנהלה הצביעה על גידול של 27% במספר המשתמשים המחוברים, כלומר משתמשים שיש להם חשבונות באתר ולכן קיים סיכוי נמוך יותר שהגיעו דרך חיפוש בגוגל - כהוכחה למעורבת גוברת של המשתמשים. 

"הגורם הגדול ביותר המניע את צמיחת המשתמשים הוא הביצועים ואיכות המוצר, היות וזה מה שמניע את השימור, מה שהופך לצמיחה לאורך זמן", אמר מנכ"ל רדיט, סטיב האפמן. 

זה קריטי עבור רדיט להוכיח שהצמיחה בפלטפורמה אינה תלויה בשינויים באלגוריתם של גוגל, כאשר הדבר עלול להפוך לסיכון משמעותי עבור החברה. במידה ורדיט תלויה באלגוריתם, כל שינוי קטן שגוגל עושה עשוי לפגוע בתעבורה המגיעה לחברת המדיה החברתית. מדובר בדבר שמתרחש לעיתים קרובות בקרב יצרני תוכן בפלטפורמה אחרת של החברה, יוטיוב, כאשר ברגע אחד יוצר יכול להגיע מחשיפה של מיליונים לחשיפה של עשרות אלפים, מה שפוגע לו משמעותית בהכנסות. 

העלייה בשיעור של 48% בהכנסותיה של רדיט נבעה בעיקר מפרסום, אך בכירים בחברה ציינו כי הם מצפים לצמיחה איטית יותר בהמשך, שכן אינפלציה, חוסר וודאות גיאו-פוליטית ובחירות עשויים להשפיע לרעה על הקמפיינים של החברה. 

מה שמשאיר לרדיט את עסקאות רישוי הנתונים שלה ל-AI על מנת לייצר צמיחה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר, למרות שהרוויחה 10 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון מהכנסות של 243 מיליון דולר. בעוד לא נוצרו עסקאות רישוי חדשות לאחר העסקה עם גוגל, ההנהלה כן אמרה שהיא מתכננת לייצר שותפויות נוספות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הדוחות לרבעון הראשון

רדיט רשמה הפסד של 575 מיליון דולר, או 8.19 דולר למניה, בהשוואה להפסד של 60.9 מיליון דולר או 1.05 דולר למניה ברבעון המקביל (בו לא הייתה ציבורית). האנליסטים ציפו להפסד גבוה יותר של 8.75 דולר למניה. ההכנסות הגיעו ל-243 מיליון דולר לעומת 163.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומעל הערכות האנליסטים להכנסות של 214 מיליון דולר.  מספר המבקרים הייחודיים היומי טיפס ל-82.7 מיליון לעומת 60.3 מיליון לפני שנה

עם הפסד נקי גבוה בכפי 2 מההכנסות המשקיעים פצחו בחגיגות והקפיצו את המניה במסחר המאוחר בכמעט 15%. הסיבה לשמחה היא כמובן המשך הצמיחה המטאורית, 48% בהכנסות ו-37% במשתמשים הייחודיים. בנוסף, ראוי לציין שרוב ההפסד מיוחס לעלויות ההנפקה, ואינו הפסד שנובע מהפעילות השוטפת, שדווקא הפכה לרווחית ברבעון הנוכחי. 

סמנכ"ל הכספים של החברה, דרו וולרו הצביע גם על הרווחיות הגולמית הפנומנלית שמגיעה ל-88.6%, עליה של 5% מהרבעון המקביל. ה-Ebitda של החברה הגיע ל-10 מיליון דולר ברבעון לעומת הפסד של 50.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ותזרים המזומנים החופשי עומד על 29.2 מיליון דולר. כלומר, למרות ההפסד בשורה התחתונה, החברה בעצם כבר רווחית ומייצרת מזומן. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social