מנכל אפל טים קוק
צילום: Getty images Israel

אפל תשיק את האייפון 13 באירוע השנתי ב-14 בספטמבר

הסמארטפון החדש, צפוי לכלול שיפורי מצלמה, קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה ויכולים להציע טכנולוגיית תקשורת לוויין; המופע הגדול יתקיים שוב באופן וירטואלי
צחי אפרתי |
נושאים בכתבה אבטחת סייבר אפל

אפל בחרה ב-14 בספטמבר כתאריך ההשקה השנתי שלה, שם צפויה ענקית הטכנולוגיה להציג את האייפון 13. דגמי מוצרים אחרים, כולל Apple Watch Series 7 ו- AirPods 3, עשויים גם הם להופיע לראשונה. התאריך הגיע בציוץ מאת גרג ג'וסוויאק, סמנכ"ל השיווק הבכיר של אפל. ג'וסוויאק כתב "סטרימינג בקליפורניה ב-14 בספטמבר. נתראה ממש בקרוב. #AppleEvent, ופרסם סרטון בן 17 שניות המתחיל בלוגו של אפל ומסתיים ב-9.14".

 

אפל תקיים שוב באופן וירטואלי את מסיבת ההשקה השנה - השנייה ברציפות - בעקבות הגבלות הקורונה. כל הפעולות יועברו בשידור חי ב- apple.com, אפליקציית Apple TV וכן ב-YouTube ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות.

 

לעתים קרובות, זמן קצר לפני האירוע הגדול, אפל שולחת רמזים על המוצרים החדשים שיבואו. בהזמנה לשחרור דגמי אייפון 12, למשל, נכתב: "היי, מהירות", שרמז על ערכת השבבים B14ic A14 ותמיכה ב-5G. מילות המפתח השנה הן "סטרימינג בקליפורניה".

 

אנליסטים מצפים לשינויים מסוימים בסדרת האייפון 13 על סמך מידע שהודלף במהלך החודשים האחרונים. בדומה לדגמי האייפון 12, האייפון 13 צפוי להגיע בארבעה דגמים: האייפון 13 מיני, עם מסך בגודל 5.4 אינץ '; האייפון 13 והאייפון 13 פרו, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; והאייפון 13 פרו מקס, עם מסך בגודל 6.7 אינץ'.

 

מכשיר האייפון 13, שיהיה ככל הנראה שמו של הסמארטפון החדש, צפוי לכלול שיפורי מצלמה, קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה ויכולים להציע טכנולוגיית תקשורת לוויין.

 

המצלמות המשופרות צריכות ליצור צילומים טובים יותר בתאורה חלשה ולהביא פוקוס אוטומטי לעדשת הזווית הרחבה במיוחד של האייפון. עם זאת, שינויים אלה יכולים להגיע רק לדגמי האייפון 13 פרו, כלומר ייתכן שהאייפון 13 והאייפון 13 הסטנדרטיים לא יקבלו את העדשות החדשות.

 

האייפון 13 צפוי גם לקבל קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה של עד 120 הרץ. המשמעות היא שמסך הטלפון יתחדש 120 פעמים בשנייה, מה שמאפשר גלילה חלקה יותר ומשחקים. המסכים עשויים לשנות את קצב הרענון שלהם כדי לצמצם כל השפעה פוטנציאלית על חיי הסוללה. יתרה מכך, מכשירי האייפון יכולים לכלול צגים חדשים תמיד המציגים מידע כמו ההודעות האחרונות שלך והזמן במסך הנעילה בלבן על רקע שחור.

קיראו עוד ב"גלובל"

  

על פי הדיווחים, אפל תאפשר חיבור לתקשורת לוויין במכשיר האייפון 13, מה שיאפשר לפנות לשירותי חירום ולאנשי הקשר שלך כאשר אתה מחוץ לטווח האותות הסלולריים המסורתיים. 

יחד עם מכשירי האייפון החדשים, אפל תודיע על זמינות גרסת ה-iOS 15 שלה, מערכת ההפעלה שמפעילה את האייפון ו-iPadOS 15, המניע את מוצרי האייפד של החברה. הגרסה העדכנית ביותר של מערכות ההפעלה אמורה להביא שיפורים במפות, היכולת לשתף ולצפות בסרטונים יחד ב-FaceTime, והאפשרות להעלות את רישיון הנהיגה שלך בארנק Apple, בהתאם למקום מגוריך.

 

IOS 15 של אפל היה צפוי לכלול גם את תכונת ההגנה על הילדים של החברה המאפשרת לחברה לסרוק תמונות iCloud שחושפות התעללות בילדים, אך ענקית הטכנולוגיה החליטה מאז לעכב את המהלך לאחר סערה גדולה יותר מצד תומכי אבטחת סייבר ופרטיות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.