אפל תשיק את האייפון 13 באירוע השנתי ב-14 בספטמבר
אפל בחרה ב-14 בספטמבר כתאריך ההשקה השנתי שלה, שם צפויה ענקית הטכנולוגיה להציג את האייפון 13. דגמי מוצרים אחרים, כולל Apple Watch Series 7 ו- AirPods 3, עשויים גם הם להופיע לראשונה. התאריך הגיע בציוץ מאת גרג ג'וסוויאק, סמנכ"ל השיווק הבכיר של אפל. ג'וסוויאק כתב "סטרימינג בקליפורניה ב-14 בספטמבר. נתראה ממש בקרוב. #AppleEvent, ופרסם סרטון בן 17 שניות המתחיל בלוגו של אפל ומסתיים ב-9.14".
אפל תקיים שוב באופן וירטואלי את מסיבת ההשקה השנה - השנייה ברציפות - בעקבות הגבלות הקורונה. כל הפעולות יועברו בשידור חי ב- apple.com, אפליקציית Apple TV וכן ב-YouTube ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות.
לעתים קרובות, זמן קצר לפני האירוע הגדול, אפל שולחת רמזים על המוצרים החדשים שיבואו. בהזמנה לשחרור דגמי אייפון 12, למשל, נכתב: "היי, מהירות", שרמז על ערכת השבבים B14ic A14 ותמיכה ב-5G. מילות המפתח השנה הן "סטרימינג בקליפורניה".
אנליסטים מצפים לשינויים מסוימים בסדרת האייפון 13 על סמך מידע שהודלף במהלך החודשים האחרונים. בדומה לדגמי האייפון 12, האייפון 13 צפוי להגיע בארבעה דגמים: האייפון 13 מיני, עם מסך בגודל 5.4 אינץ '; האייפון 13 והאייפון 13 פרו, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; והאייפון 13 פרו מקס, עם מסך בגודל 6.7 אינץ'.
- האם הטיסה שלכם בטוחה? לא ממש לפי מומחי אבטחת מידע
- Zenity מגייסת 38 מיליון דולר בסבב ב׳ כדי לשפר את האבטחה עבור עזרי AI ארגוניים ופיתוח באמצעות Low-Code
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכשיר האייפון 13, שיהיה ככל הנראה שמו של הסמארטפון החדש, צפוי לכלול שיפורי מצלמה, קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה ויכולים להציע טכנולוגיית תקשורת לוויין.
המצלמות המשופרות צריכות ליצור צילומים טובים יותר בתאורה חלשה ולהביא פוקוס אוטומטי לעדשת הזווית הרחבה במיוחד של האייפון. עם זאת, שינויים אלה יכולים להגיע רק לדגמי האייפון 13 פרו, כלומר ייתכן שהאייפון 13 והאייפון 13 הסטנדרטיים לא יקבלו את העדשות החדשות.
האייפון 13 צפוי גם לקבל קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה של עד 120 הרץ. המשמעות היא שמסך הטלפון יתחדש 120 פעמים בשנייה, מה שמאפשר גלילה חלקה יותר ומשחקים. המסכים עשויים לשנות את קצב הרענון שלהם כדי לצמצם כל השפעה פוטנציאלית על חיי הסוללה. יתרה מכך, מכשירי האייפון יכולים לכלול צגים חדשים תמיד המציגים מידע כמו ההודעות האחרונות שלך והזמן במסך הנעילה בלבן על רקע שחור.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
על פי הדיווחים, אפל תאפשר חיבור לתקשורת לוויין במכשיר האייפון 13, מה שיאפשר לפנות לשירותי חירום ולאנשי הקשר שלך כאשר אתה מחוץ לטווח האותות הסלולריים המסורתיים.
יחד עם מכשירי האייפון החדשים, אפל תודיע על זמינות גרסת ה-iOS 15 שלה, מערכת ההפעלה שמפעילה את האייפון ו-iPadOS 15, המניע את מוצרי האייפד של החברה. הגרסה העדכנית ביותר של מערכות ההפעלה אמורה להביא שיפורים במפות, היכולת לשתף ולצפות בסרטונים יחד ב-FaceTime, והאפשרות להעלות את רישיון הנהיגה שלך בארנק Apple, בהתאם למקום מגוריך.
IOS 15 של אפל היה צפוי לכלול גם את תכונת ההגנה על הילדים של החברה המאפשרת לחברה לסרוק תמונות iCloud שחושפות התעללות בילדים, אך ענקית הטכנולוגיה החליטה מאז לעכב את המהלך לאחר סערה גדולה יותר מצד תומכי אבטחת סייבר ופרטיות.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
