מנכל אפל טים קוק
צילום: Getty images Israel

אפל תשיק את האייפון 13 באירוע השנתי ב-14 בספטמבר

הסמארטפון החדש, צפוי לכלול שיפורי מצלמה, קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה ויכולים להציע טכנולוגיית תקשורת לוויין; המופע הגדול יתקיים שוב באופן וירטואלי
צחי אפרתי |
נושאים בכתבה אבטחת סייבר אפל

אפל בחרה ב-14 בספטמבר כתאריך ההשקה השנתי שלה, שם צפויה ענקית הטכנולוגיה להציג את האייפון 13. דגמי מוצרים אחרים, כולל Apple Watch Series 7 ו- AirPods 3, עשויים גם הם להופיע לראשונה. התאריך הגיע בציוץ מאת גרג ג'וסוויאק, סמנכ"ל השיווק הבכיר של אפל. ג'וסוויאק כתב "סטרימינג בקליפורניה ב-14 בספטמבר. נתראה ממש בקרוב. #AppleEvent, ופרסם סרטון בן 17 שניות המתחיל בלוגו של אפל ומסתיים ב-9.14".

 

אפל תקיים שוב באופן וירטואלי את מסיבת ההשקה השנה - השנייה ברציפות - בעקבות הגבלות הקורונה. כל הפעולות יועברו בשידור חי ב- apple.com, אפליקציית Apple TV וכן ב-YouTube ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות.

 

לעתים קרובות, זמן קצר לפני האירוע הגדול, אפל שולחת רמזים על המוצרים החדשים שיבואו. בהזמנה לשחרור דגמי אייפון 12, למשל, נכתב: "היי, מהירות", שרמז על ערכת השבבים B14ic A14 ותמיכה ב-5G. מילות המפתח השנה הן "סטרימינג בקליפורניה".

 

אנליסטים מצפים לשינויים מסוימים בסדרת האייפון 13 על סמך מידע שהודלף במהלך החודשים האחרונים. בדומה לדגמי האייפון 12, האייפון 13 צפוי להגיע בארבעה דגמים: האייפון 13 מיני, עם מסך בגודל 5.4 אינץ '; האייפון 13 והאייפון 13 פרו, עם מסך בגודל 6.1 אינץ'; והאייפון 13 פרו מקס, עם מסך בגודל 6.7 אינץ'.

 

מכשיר האייפון 13, שיהיה ככל הנראה שמו של הסמארטפון החדש, צפוי לכלול שיפורי מצלמה, קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה ויכולים להציע טכנולוגיית תקשורת לוויין.

 

המצלמות המשופרות צריכות ליצור צילומים טובים יותר בתאורה חלשה ולהביא פוקוס אוטומטי לעדשת הזווית הרחבה במיוחד של האייפון. עם זאת, שינויים אלה יכולים להגיע רק לדגמי האייפון 13 פרו, כלומר ייתכן שהאייפון 13 והאייפון 13 הסטנדרטיים לא יקבלו את העדשות החדשות.

 

האייפון 13 צפוי גם לקבל קצבי רענון מהירים יותר לתצוגה של עד 120 הרץ. המשמעות היא שמסך הטלפון יתחדש 120 פעמים בשנייה, מה שמאפשר גלילה חלקה יותר ומשחקים. המסכים עשויים לשנות את קצב הרענון שלהם כדי לצמצם כל השפעה פוטנציאלית על חיי הסוללה. יתרה מכך, מכשירי האייפון יכולים לכלול צגים חדשים תמיד המציגים מידע כמו ההודעות האחרונות שלך והזמן במסך הנעילה בלבן על רקע שחור.

קיראו עוד ב"גלובל"

  

על פי הדיווחים, אפל תאפשר חיבור לתקשורת לוויין במכשיר האייפון 13, מה שיאפשר לפנות לשירותי חירום ולאנשי הקשר שלך כאשר אתה מחוץ לטווח האותות הסלולריים המסורתיים. 

יחד עם מכשירי האייפון החדשים, אפל תודיע על זמינות גרסת ה-iOS 15 שלה, מערכת ההפעלה שמפעילה את האייפון ו-iPadOS 15, המניע את מוצרי האייפד של החברה. הגרסה העדכנית ביותר של מערכות ההפעלה אמורה להביא שיפורים במפות, היכולת לשתף ולצפות בסרטונים יחד ב-FaceTime, והאפשרות להעלות את רישיון הנהיגה שלך בארנק Apple, בהתאם למקום מגוריך.

 

IOS 15 של אפל היה צפוי לכלול גם את תכונת ההגנה על הילדים של החברה המאפשרת לחברה לסרוק תמונות iCloud שחושפות התעללות בילדים, אך ענקית הטכנולוגיה החליטה מאז לעכב את המהלך לאחר סערה גדולה יותר מצד תומכי אבטחת סייבר ופרטיות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

קארמקס
צילום: iStock

קארמקס עקפה את הציפיות - למה המניה יורדת?

למרות עקיפת תחזיות הרווח וההכנסות, קמעונאית הרכבים המשומשים הודיעה על הגדלת הוצאות השיווק והפחתת מרווחים על רקע חולשה בביקושים ותחרות גוברת מצד קארוונה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה קארמקס קארוונה

למרות שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות, מניית קארמקס CarMax Inc. -0.97%  נסחרת בירידות שערים. הסיבה המרכזית לירידה היא תוכנית החברה להקטנת שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים והגברת הוצאות השיווק, על רקע חולשה מתמשכת בביקושים.

קמעונאית הרכב המשומש הגדולה בארה״ב דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של שנת הכספים 2026. הרווח הנקי הסתכם ב־62.2 מיליון דולר - ירידה של 50% לעומת 125.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 0.43 דולר, כולל השפעה של 0.08 דולר מהוצאות ארגון מחדש, לעומת 0.81 דולר בשנה שעברה, אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.37–0.38 דולר. ההכנסות הסתכמו ב־5.79 מיליארד דולר, ירידה של 6.9% לעומת 6.223 מיליארד דולר אשתקד, אך מעל הצפי שעמד על 5.64 מיליארד דולר. הרווח הגולמי ירד ב־12.9% ל־590 מיליון דולר, ושיעור הרווחיות הגולמית עמד על 10.2% לעומת 10.9% בתקופה המקבילה.

מכירות רכבים משומשים הסתכמו ב־169,557 יחידות - ירידה של 8%, בעוד שמכירות בחנויות זהות ירדו ב־9%. מכירות סיטונאיות ירדו ב־6.2% ל־127,603 יחידות, ורכישות רכבים ירדו ב־11.7% ל־238 אלף יחידות. מנגד, הכנסות ממימון רכב עלו ב־9.3% והסתכמו ב־174.7 מיליון דולר.


המניה ירדה ב-50% מתחילת השנה 

מתחילת 2025 איבדה מניית קארמקס כ־50% מערכה, על רקע האטה במכירות ותחרות גוברת. החברה מפעילה למעלה מ־250 חנויות ומעסיקה כ־28–30 אלף עובדים. במהלך התקופה רכשה החברה חזרה 4.6 מיליון מניות בהיקף של 201.6 מיליון דולר.

הוצאות המכירה, הכלליות והמנהלתיות עלו ב־1% ל־581.4 מיליון דולר, בעיקר בשל השקת קמפיין פרסום חדש והוצאות ארגון מחדש, הכוללות גם קיצוצי כוח אדם. קארמקס צופה חיסכון של לפחות 150 מיליון דולר בהוצאות אלו עד סוף 2027. ברבעון הרביעי מתכננת החברה להפחית את שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים ולהגדיל את הוצאות השיווק במטרה להאיץ מכירות ורכישות. קארמקס נמנעה מפרסום תחזית רשמית. המנכ״ל הזמני, דייוויד מק׳קרייט, ציין כי החברה נדרשת לשינויים מהותיים להתמודדות עם האתגרים, וכי החיפוש אחר מנכ״ל קבוע נמשך.