אמזון מצטרפת לטרנד הספורט - משיקה "Prime Bike"
ההופעה של חברת פלוטון (סימול:PTON) בוול סטריט ב-2019 הייתה קטסטרופה. כמה קטסטרופה? זו הייתה ההנפקה ה-3 הכי גרועה בוול סטריט, כאשר מניית החברה נפלה ביומה הראשון ממחיר של 29 דולר למניה למחיר של 25 דולר. מניית החברה עברה שנה לא פשוטה והגיעה לשפל של 17.7 דולר למניה בתחילת מרץ האחרון, אלא שמאז מניית החברה מזנקת בעיקר.
החברה נהנתה מאוד מהאירועים סביב נגיף הקורונה, שהשביתו את פעילות חדרי הכושר לתקופה ארוכה. לפני כשבועיים הצליחה החברה להכות את התחזיות המוקדמות עם זינוק של 172% בהכנסות (לכתבה המלאה).
ההצלחה הגדולה של החברה מצליחה למשוך את תשומת הלב של הגדולים: בשבוע שעבר הודיעה אפל (סימול:AAPL) השקה אפליקציית פיטנס פלוס. מדובר בשירות כושר בתשלום, שכולל שורה של קורסים שמועברים ע"י מדריכים מקצועים. בין הקורסים ניתן למצוא שיעורי יוגה, ריצה, תרגילי כוח ספינינג וכו'. המחיר של השירות עומד על 9..99 דולר לחודש או 79.99 דולר לשנה.
היום מצטרפת חברה גדולה - אמזון (סימול:AMZN) שמשיקה את "Prime Bike". מדובר במוצג דומה כמעט לחלוטין של פלוטון - אופניים עם חיבור לשיעורים. רק יש הבדל אחד - המחיר. באמזון מציעים את השירות כולל האופניים במחיר של 500 דולר בלבד, כחצי מהמחיר של פלוטון.
- אמזון תשקיע 4.4 מיליארד דולר בניו-זילנד
- 1.27 מיליארד דולר באמזון - אקמן משנה כיוון: יותר טכנולוגיה פחות תשתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.סתיו 25/09/2020 10:31הגב לתגובה זואמזון יצאו בהצהרה שהמוצר הזה אינו חלק מאמזון ולא קשור אליה. הליסט שלו הוסר מאתר אמזון
- 3.זו טעות, זה לא מוצר של אמזון ולא קשור . תתקנו את זה. (ל"ת)א 23/09/2020 23:30הגב לתגובה זו
- 2.דן 22/09/2020 22:18הגב לתגובה זואמזון לוקחת המון כסף על המשלוח , זה ממש לא פייר
- 1.אמיר 22/09/2020 22:16הגב לתגובה זולכאורה, אמזון מנצלת את הידע שנצבר אצלה כדי להתחרות בחברות שעובדות על גבי השרתים שלה. לא יאומן, מישהו שיעצור אותם כבר. לכאורה

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.