יו.בי.אס: "לא משוכנעים כי התרופה למלריה של טבע יעיל נגד קורונה"
לאחר שזינקה בימים האחרונים, מניית טבע (סימול:TEVA) בולטת כעת עם ירידות של יותר מ-4%. ברקע לירידות, ב-UBS מפרסמים היום סקירה שמטילה בספק האפקטיביות של הידרוקסיכלורוקווין בטיפול בנגיף הקורונה נמוכה.
ב-UBS מציינים את תוצאות של אחד הניסויים האקראים הראשונים שנעשו בהידרוקסיכלורוקווין, שמשמש בדר"כ לטיפול במלריה. לפי אותו מחקר שכלל 62 חולים בסין, התוצאות לא היו חד משמעיות. בענקית הבנקאות מסבירים כי נדרש עוד מחקרים רבים בשביל להוכיח כי התרופה יעילה.
נזכיר כי בסופ"ש האחרון אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בהליך זריז את השימוש הידרוקסיכלורוקווין, שמשמש בדר"כ לטיפול במלריה, לטיפול עבור הנדבקים בקורונה. האישור של ה-FDA העניק רוח גבית חברה בתקופה האחרונה.
- 9.הניסוי בצרפת היה קטן אבל מוצלח , כרגע מתנהלים עוד (ל"ת)איל 09/04/2020 14:16הגב לתגובה זו
- 8.משה 09/04/2020 11:47הגב לתגובה זושעתיים. למה לא מביאים אותה לארץ?
- 7.הם מושקעים בחברות אחרות (ל"ת)רוני 02/04/2020 06:45הגב לתגובה זו
- 6.blond101209 01/04/2020 22:20הגב לתגובה זולפרסם סקירה בנושא רפואי טהור. רק בשביל לגזור קופון.
- מכרו אחרי העליות רוצים לחזור בנמוך (ל"ת)אלי 02/04/2020 09:20הגב לתגובה זו
- הסיבה היחידה שאין להם טבע שיוכלו את הלב קנאים (ל"ת)משקיע 02/04/2020 09:03הגב לתגובה זו
- 5.העיקר שהמדינה קנתה 01/04/2020 20:17הגב לתגובה זופלוס תרופה אנטיביוטית, כך פורסם היום. ולהזכירכם ההידרוקיסילוקווין היא בניסוי, וטרם יש מידע מלא עליה.
- 4.בוריס 01/04/2020 19:49הגב לתגובה זואףאחד לא שם על UBS שכנראה עשה שורט על טבע ממתי בנק נותן חווד רפואית טבע יורדת בגלל מכונות שמשחקות בינם לבין עצמם וגוזלות את סוחרי הטווח הקצר משקיעים לטווח בינוני ארוך לא מוכרים אפשר לראות את זה לפי המחזור
- 3.כנראה שאת הבנק הזה מנהלים ביאולוגים לנגיפים ולא לכסף (ל"ת)שלמה 01/04/2020 19:05הגב לתגובה זו
- טבע טובה אין לה לאן לרדת עוד 02/04/2020 16:17הגב לתגובה זוטבע טובה אין לה לאן לרדת עוד
- פגיעה מפוזיציה - טבע חייבת לתבוע כאלה שחקנים! (ל"ת)באפט 02/04/2020 12:23הגב לתגובה זו
- 2.הטיפול בתרופה הנ"ל שווה לתחת לפי WHO ולפי פאוצ'י (ל"ת)רופא פנימי 01/04/2020 18:43הגב לתגובה זו
- התחת של BB 01/04/2020 20:18הגב לתגובה זווטבע גם הודיעה שהיא תתרום 2 מיליון טבליות חינם למדינה
- 1.צחי 01/04/2020 18:41הגב לתגובה זוכל פעם שטבע מתחילה להעלות הם מוציאים הודעה נגדם.לא ייאמן כמה שחיתות יש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
