בפוקוס

דראגי לא מפתיע: צופה המשך התאוששות איטית, הדאקס קרוב לשלילי

נגיד הבנק האירופי קיים היום מסיבת עיתונאים בנושא הריבית והאינפלציה. הבנק הבריטי פרסם את החלטתו לגבי הריבית באנגליה.
אמיר נהרי | (7)

נגיד הבנק המרכזי האירופי כינס לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים בכדי להסביר את ההחלטה להותיר את הריבית בגוש האירו על 0.25% ולהתייחס לנושא האינפלציה. כמו כן, הביא דראגי בקצרה את תחזית הבנק לאיחוד האירופי בשנתיים הקרובות. מוקדם יותר היום הודיע הבנק המרכזי הבריטי כי אף הוא יותיר את הריבית באנגליה ברמת שפל של 0.5%.

מריו דראגי: "האינפלציה באירופה נמוכה ויציבה, ותישאר מתחת לרמת ה-2% עוד זמן רב. בעתיד הרחוק אנחנו צופים עליות קלות בלבד באינפלציה". בנוסף, חזר הנגיד על דבריו מדצמבר כי הבנק יעשה כל שידרש בכדי לסייע לגוש האירו ולא יהסס להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו.

הנגיד התייחס גם לבעיית האבטלה ואמר כי "זו בעיה חמורה שיש להילחם בה, ואחנו עושים ככל שאנחנו יכולים בנושא מבחינה כלכלית". דראגי מבחין בהתאוששות בשווקים אולם נזהר ואומר כי "ההתאוששות מורגשת, אך היא חלשה, צנועה וכפי שאמרתי בעבר - שבירה".

הבנק המרכזי הבריטי

הבנק המרכזי הבריטי החליט מוקדם יותר להשאיר את הריבית באנגליה ברמה של 0.5% ובנוסף, לא לשנות את היקף הרכישות השנתיות בשווי של 375 מיליארד פאונד. מדד הפוטסי עולה כעת 0.2%.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בסך הכל הרוח שנושבת מאירופה חיובית. ללא ספק,זה מעודד (ל"ת)
    מעודד 09/01/2014 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יפה שהחלפתם את הכותרת, לומדים מנסיון, לא לפניקות (ל"ת)
    דינה 09/01/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דוד מ , 09/01/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    מתי תירגעו ותהיו יותר אוביקטיבים ????
  • 4.
    כלום הוא השאיר אותו דבר (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 09/01/2014 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    upeter capital marke 09/01/2014 13:55
    הגב לתגובה זו
    God bless USA
  • 2.
    לא אירוע ולא תזוזה, מה יש רעידת אדמה? (ל"ת)
    דינה 09/01/2014 13:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מכלול 09/01/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
    אתר ביזפורטל היקר, אתם יוצרים דרמות מיותרות מכל ידיעה. זה לא לעניין ולחלוטין לא מקצועי. תתחילו לכבד את עצמכם ,ולהתנהג במקצועיות הראויה!
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.