גיימסטופ קול אוף דיוטי
צילום: צילום מסך, Google Street View

גיימסטופ משקיעה בביטקוין – המניה מזנקת

החברה חושפת תוכנית חדשה ומפתיעה את השוק עם הימור על הקריפטו - המניה מזנקת ב-16% בטרום

רוי שיינמן |

חברת משחקי הווידאו גיימסטופ (GME ) הודיעה שהדירקטוריון שלה אישר תוכנית להוסיף ביטקוין להשקעותיה – צעד שהמשקיעים אהבו, המניה מזנקת ב-16% במסחר המוקדם, אחרי שסגרה את אתמול בירידה קלה של 0.8%. ההכרזה מגיעה בהמשך לחיפוש אחר דרכים חדשות לצמוח, בעוד העסק המרכזי שלה מתמודד עם אתגרים בעולם הגיימינג הדיגיטלי. אבל מה הקשר לביטקוין? אין קשר. זה דומה להודעה של "טראמפ מדיה אתמול על כניסה לתחום הקריפטו ועל הקמת קרנות סל בתחום -  מניית טראמפ מדיה מזנקת - מה הסיבה ומה ההון של טראמפ?

גיימסטופ ציינה שהדירקטוריון אישר פה אחד לעדכן את מדיניות ההשקעות שלה כך שתכלול ביטקוין כנכס רזרבה. "חלק מהמזומנים שלנו, או מגיוסי חוב ומניות עתידיים, עשוי להיות מושקע בביטקוין," נכתב, בלי לקבוע תקרה לכמות הביטקוין שהיא עשויה לקנות או למכור. השמועות על המהלך הזה כבר ריחפו לאחרונה, וההודעה הרשמית עכשיו נותנת
להן אישור – וגם דוחפת את המניה קדימה.

תוצאות מפתיעות ברבעון הרביעי

ברבעון הרביעי שהסתיים ב-1 בפברואר, גיימסטופ דיווחה על מכירות נטו של 1.28 מיליארד דולר – פחות מה-1.48 מיליארד שצפו האנליסטים. אבל בצד הרווחים היא הפתיעה לטובה: רווח נקי של 131.3 מיליון דולר ורווח מתואם של 29 סנט למניה, לעומת 8 סנט שצפו המומחים. זה שיפור משמעותי לעומת התחזיות הצנועות. למרות התוצאות האלה, המשקיעים והאנליסטים מתמקדים יותר בכיוון האסטרטגי של החברה מאשר במספרים עצמם. גיימסטופ נאבקת עם רווחיות העסק המרכזי שלה – מכירת משחקים בחנויות פיזיות – בעולם שבו הגיימינג עובר לדיגיטל. היא סגרה חנויות רבות, כולל השלמת המכירה של הפעילות באיטליה והפסקת הפעילות בגרמניה, כחלק ממאמץ להתאים את עצמה למציאות החדשה.

שנה של עליות וירידות

בשנה האחרונה, מניית גיימסטופ עלתה ב-64%, הרבה בזכות חזרתו של המשקיע קית' גיל, הידוע כ-"Roaring Kitty". ביוני האחרון הוא אמר בשידור חי ביוטיוב שהוא עדיין "מאמין" בחברה, מה שהצית מחדש את ההתלהבות סביב המניה. עם זאת, מתחילת השנה ועד אתמול, המניה ירדה ב-19%. גיל, שהיה דמות מפתח בטירוף המניות הוויראליות של 2021, עזר לדחוף את המניה לשיא כל הזמנים של 86.88 דולר ב-27 בינואר 2021.

מה חושבים המומחים? הם רואים את ההשקעה בביטקוין כניסיון לחקות את ההצלחה של MicroStrategy (MSTR ), שנסחרת פי 2 משווי אחזקות הביטקוין שלה.

שיתוף פעולה חדש

בתחילת החודש, גיימסטופ הכריזה על שיתוף פעולה עם Zip Co, חברת שירותים פיננסיים דיגיטליים, שיאפשר ללקוחות בארה"ב לשלם בתשלומים על קניות באונליין ובחנויות. ג'ו הק, מנכ"ל Zip בארה"ב, אמר ש-84% מלקוחות Zip בארה"ב קונים משחקים ואביזרים בגיימסטופ. "גיימינג הוא אחת הקטגוריות הכי פופולריות שלנו, וזה הופך את Zip לשותפה מושלמת לעזור ללקוחות לקנות בדרך אחראית," הוא הוסיף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.