מקורבה של השרה רגב - משה בן זקן ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה
ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה בראשות פרופסור דניאל הרשקוביץ אישרה היום את מינויו של משה בן זקן, יועצה הקרוב של שרת התחבורה מירי רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה.
בן זקן, פעיל ליכוד מאשדוד, ששימש בעבר בתפקיד ראש המטה שלה, ונפסל בחודש ינואר לאחר הקמת הממשלה לתפקיד המנכ"ל ע"י הנציבות לאחר שלא עמד בקריטריונים, ומונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקומבינה בה נוקטים השרים כשאר הם רוצים למנות מישהו לתפקיד המנכ"ל כאשר הוא לא עומד בקריטריונים.
בדיון שנערך אז בממשלה על מינויו כתבה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לשרים כי יש מניעה משפטית במינויו למנכ"ל.
בדיון בממשלה אז אמרה רגב כי "משרות אמון קריטיות להצלחת שר שרוצה להצליח במשרד ממשלתי וכי בן זקן הוא האיש הנכון והמתאים. תם עידן הפקידים. תמוהה הייתה החלטת הוועדה שחזרה בה מאישור מינויו לתקופה של חצי שנה בתפקיד המנכ"ל".
בן זקן יחליף בתפקיד המנכ"ל את אבנר פלור ששימש אומנם בתפקיד בחודשים האחרונים בתור ממלא מקום, אך לפי גרמים במשרד התחבורה לא הייתה לו סמכות לקבל החלטות, ובמציאות רגב ובן זקן בשבתו כמשנה למנכ"ל החליטו על הכל.
המינוי אושר היום פה אחד בנציבות שירות המדינה לאחר שבחודשים האחרונים בהן שימש בן זקן למשנה למנכ"ל הוא צבר את הניסיון הנדרש לשם העברת המינוי בנציבות.
נזכיר כי בחודשים האחרונים היו בכירים במשרד שפרשו, כאשר יש עוד מספר בכירים שמחפשים כיום עבודה מחוץ למשרד, וישנן טענות קשות על התנהלות השרה בניהול המשרד.
- 4.נפוטיזם 26/06/2023 06:53הגב לתגובה זומיטבו,לא כל נפוטיסט חייב להיות בן משפחה,המושג מתרחב והולך,שמור לי ,,,,
- 3.צנחם 25/06/2023 20:41הגב לתגובה זוההתמוטטות תהיה פתאומית וחדה ותכה רבים בהלם.
- 2.YL 25/06/2023 19:18הגב לתגובה זוו....על מה כנראה היה המבחן????? בטוח לא בתחום כשל מול הבוחנים
- פריחה 26/06/2023 06:54הגב לתגובה זופריחה,זה שניא "שרה" וקרובה לשרה ,היא לא נולדה ככה,מעניין מהעשתה כדי להגיע לגובהה המדיני
- 1.ממשלת חורבן הבית - תפרק את המדינה לרסיסים (ל"ת)חיים 25/06/2023 16:32הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
