REE רכב ישראלי
צילום: יובל חן

רכב העתיד הישראלי - המנוע בתוך הגלגלים

ברכב החדש של חברת REE הישראלית כל רכיבי ההינע, אשר ברכב רגיל נמצאים מתחת למכסה המנוע, שולבו לתוך גלגלי הרכב. בחברה טוענים כי התוצאה היא שהרכב יעיל יותר ובעל טווח גדול יותר מכל רכב אחר
ערן סוקול | (9)
נושאים בכתבה ישראל רכב

חברת REE הישראלית תציג בתערוכת הרכב הבינלאומית IAA שתפתח בשבוע הבא בפרנקפורט את אב הטיפוס החדש לרכבי העתיד המשלב טכנולוגיה מהפכנית וגישה חדשה בתכנון, עיצוב וייצור רכבים חשמליים.

 

ברכב החדש של REE כל רכיבי ההינע, אשר ברכב רגיל נמצאים מתחת למכסה המנוע, שולבו לתוך גלגלי הרכב ובחברה טוענים כי התוצאה היא שהרכב של REE יעיל יותר ובעל טווח גדול יותר מכל רכב אחר תוך שהוא מאפשר להסיע יותר מטען או נוסעים באופן יעיל וחדשני.

 

הרכב פותח על ידי היזמים דניאל בראל ואחישי סרדס, מייסדי חברת סופטוויל. בחברת REE השקיעו שחקני רכב בינלאומיים מובילים כגון מיצובישיMushashi ,Linamar , Tenneco  ו-NSK American axle אשר משמשות גם כשותפות הפיתוח והייצור.

 

אב הטיפוס הראשון של הרכב הישראלי יוצג בתערוכה, שתערך בתאריכים 10-22 בספטמבר בפרנקפורט יחד עם חברת Musashi, מיצרניות חלקי הרכב המובילות בעולם שבבעלותה של הונדה.

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תגובה ל 3 08/09/2019 20:20
    הגב לתגובה זו
    הנה עוד מהנדס בשקל.. נראה לך שעשרות מהנדסים לא לקחו את זה בחשבון? לא בדקו ועשו ניסויים?.. תתפלא.. זה השוק הישראלי איפה שמחפפים ושיהיה בסדר. זה שוק עולמי יש הרבה מאוד גורמים שקשורים לנושא
  • 5.
    ככול הניראה פתרון כזה יהיה מוגבל להילוך יחיד! (ל"ת)
    אלמוג 08/09/2019 19:39
    הגב לתגובה זו
  • אין צורך בהילוכים ברכב חשמלי (ל"ת)
    מהנדס 11/09/2019 00:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    Motti 08/09/2019 13:44
    הגב לתגובה זו
    מדהים, משתווה להמצאת הגלגל. בהצלחה
  • 3.
    אביחי 08/09/2019 10:36
    הגב לתגובה זו
    חייבים לקחת בחשבון את המשקל המוקפץ מה זה המשקל המוקפץ? זה המשקל שהבולם צריך להתמודד איתו. כשאתם עולים על שבר בכביש או במפר או כל מפגע, הבולם סופג את זה. אבל מה קורה אם תעלו על שורה של שברים בכביש? כאן כבר מגיע חלקו של המשקל המוקפץ. ככל שהגלגל יהיה קל יותר, ככה תהיה לבולם יכולת שיכוך טובה יותר. מה שנותן יותר יציבות יותר נוחות ויותר שליטה. לחיצה על הברקסים תניב עצירה טובה יותר כשהגלגל קל. היו פעם רכבים חשמליים עם מנוע בגלגל. אבל עובדה. כבר לא מייצרים ככה רכבים חשמליים...
  • מהנדס 11/09/2019 00:43
    הגב לתגובה זו
    זה לא נכון שאין רכבים חשמליים עם מנוע בגלגל. זו שיטה עם סיכוביות מסוימת אבל עם הרבה יתרונות. אם היזמים של הרכב החשמלי הזה התגברו על הסיבוכים, הרכב שלהם יהנה מיתרונות גדולים.
  • ??נכון מאוד (ל"ת)
    דוד 08/09/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צחי 07/09/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 1.
    אותו עיקרון כמו באופניים חשמליים, קורקינט או רחפן (ל"ת)
    א.פ. 07/09/2019 22:22
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

באר שבע
צילום: משרד גיורא גור אדריכלים

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה באר שבע

בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם. 

ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים. 

בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב. 

בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.