בלי יחצנים ברשויות המקומיות?
ח"כ אלכס מילר יוזם הצעת חוק חדשה להפיכת תפקיד דובר עירייה לסטטוטורי, דהיינו - על הדובר להיות עובד עירייה, מהלך שעשוי לפגוע ביחצנים שמעניקים שירותי דוברות לרשויות המקומיות, אולם אינם עובדי עירייה.
בכינוס של איגוד דוברי הרשויות המקומיות שהתקיים בסוף השבוע שעבר במודיעין, אמר מילר (ישראל ביתנו) שצריך לקבוע בחוק, כי בדומה לתפקידים מרכזים ברשות המקומית כגון יועץ משפטי, גזבר, מבקר, מהנדס, דובר עירייה חייב שיהיה במעמד סטטוטורי.
מילר, המשמש כיו"ר ועדת החינוך בכנסת הוסיף שמייד לאחר הפגרה הוא יעלה את הצעת החוק וישוחח בנושא עם שר הפנים אלי ישי. לדבריו אין לו ספק שהחוק יעבור במהרה, וייתן מענה מקצועי הולם לדובר.
"דובר עירייה חייב להיות יותר עצמאי. מדובר בגורם מפתח מול הציבור ומול התקשורת בעבודת העירייה", אמר מילר, שהוסיף כי לפני מספר חודשים מינו דוברים לוועדות הכנסת ומאז חל שינוי דרסטי בהעברת המידע לציבור.
- 5.אני 19/09/2011 03:26הגב לתגובה זומהניסיון שלי בעיר שלי הדוברת הינה מזכירה לשעבר שקיבלה קידום כמינוי פוליטי, אין לה שום הבנה בדוברות וחבל על ה13,000 שנתרמים לה ולחוסר מקצועיותה מכספי משלם המיסים. אם כבר אז שידרשו שדובר שהוא עובד עיריה יהיה בעל רקע בתקשורת, יחסי ציבור, או פרסום טרם היותו מקורב של...
- 4.זוהר 19/09/2011 00:12הגב לתגובה זומי צריך אותם?רק לנזק הם גורמים.תנו לעבוד בשקט.
- 3.מוטי 18/09/2011 22:27הגב לתגובה זוישר כוח מר מילר.צעד גדול להפסקת הבזיון המתמשך.במקום ששר הפנים יעשה את זה בא ח"כ רציני ומטפל בבזיון שנקרא יחסי ציבור על חשבון הציבור
- 2.אזרח מודאג 18/09/2011 20:27הגב לתגובה זולמה היינו צריכים לחכות הרבה זמן להפסיק את הבזיון הזה שמשרדי יחסי ציבור יעשו כסף על חשבון הציבור? טוב עשה ח"כ מילר,להפסיק את השערוריה הזו.
- 1.רז 18/09/2011 18:21הגב לתגובה זויש הגיון בהצעה הנבונה.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.