הרכישה האחרונה של פריגו: יצרנית הפורמולות הרוויחה 45 מ' ד' בשנת 2009
בחודש מאי רכשה השלימה פריגו את רכישת יצרנית הפורמולות לתינוקות PBM תמורת 808 מיליון דולר. כעת, כחודשיים לאחר השלמת הרכישה מספקת חברת התרופות נתונים ראשונים על תוצאותיה הכספיות של PBM.
מהנתונים שמספקת פריגו עולה כי מחזור המכירות של PBM בשנת 2009 הסתכם ב-266 מיליון דולר והיא רשמה רווח תפעולי של 57.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-44.9 מיליון דולר. כמו כן, במהלך שנת 2009 ייצרה PBM סכום של 58.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת.
פעילותה העיקרית של פריגו מתבצע בתחום התרופות הממותגות ללא מרשם רופא. פריגו מוכרת את התרופות לרשתות הקמעונאות הגדולות (וולמארט, טארגט) הממתגות את התרופות השונות תחת שמן.
עבור פריגו, הרכישה הנוכחית מהווה כניסה לשוק חדש מבחינתה ולמעשה יוצר עבורה זרוע נוספת שמייצרת מזומנים. בעת השלמת הרכישה העריכה פריגו כי הכנסותיה השנתיות יגדלו בכ-300 מיליון דולר בשנה ושהתרומה לרוח למניה תסתכם בכ-10 סנט למניה בשנת 2011 (השנה הפיסקלית של פריגו מתחילה ביולי 2010 ומסתיימת ביוני 2011).
כמו כן, אחד השיקולים המנחים מבחינתה של פריגו היו האפשרות ליצור יתרונות מס בהיקף של כ-150 מיליון דולר מהרכישה שיפרסו על פני 15 שנה.
מימון העסקה בוצע באופן הבא: סכום של 193 מיליון דולר שילמה פריגו במזומן, 200 מיליון דולר שולמו באמצעות הרחבת מסגרת האשראי של החברה. יתרת הסכום, בהיקף של 415 מיליון דולר שולמו באמצעות הנפקה פרטית של איגרות חוב עם ריבית ממוצעת של 5.23%.
רכישה זו, היא הרכישה המהותית ביותר שביצעה פריגו מאז רכשה את חברת אגיס הישראלית תמורת כ-800 מיליון דולר. אז שילמה פריגו על חברת אגיס באמצעות הנפקת מניות של עצמה. רכישה זו הכניסה את פריגו לתחום התרופות הניתנות באמצעות מרשם רופא (Rx). ברכישה הנוכחית, מלוא התשלום בוצע במזומן.