המהלך האסטרטגי של הריבוע הכחול: תסב 18 סניפים של מגה ושפע שוק לתת רשת חדשה מוזלת
רשת הריבוע הכחול מכריזה על מספר מהלכים אסטרטגיים חשובים לקראת סוף שנת 2008 שעמדה בעיקר בצל חרם החרדים על סניפי שפע-שוק ומלחמות השיווק החריפות מול רשת שופרסל.
על-פי הודעת החברה, הרשת מתכוונת להקים במהלך חודש דצמבר 2008 תת רשת חדשה, מוזלת במתכונת של "הארד דיסקאונט". רשת זו תבוא על חשבון של חלק מסניפי מגה ושפע-שוק הקיימים כיום ותוקם במסגרת שטחי מסחר אלו.
מהודעת הריבוע הכחול לבורסה עולה כי "תת הרשת החדשה תכלול כ- 36-38 חנויות בגדלים שונים בשטח כולל של כ-120 אלפי מ"ר, המופעלות כיום במסגרת תתי הרשתות של מגה ושפע שוק, ומתוכן כ- 27 חנויות בשטח של כ- 104 אלפי מ"ר המופעלות על ידי החברה (כ- 46% מכלל שטחי המסחר המופעלים על ידי החברה).
עוד מדווחת החברה, כי בנוסף להשקת תת הרשת המוזלת החדשה מתכוונת הנהלת רבוע כחול והחברה להביא לאישור דירקטוריון רבוע כחול ודירקטוריון החברה את תכניתה להשיק מותג פרטי בחנויות רבוע כחול והחברה החל בדצמבר 2008 תוך כוונה להרחיב את מגוון המוצרים שיוצעו במסגרת המותג הפרטי במהלך 2009 ואילך.
בחברה מעריכים כי מהלך ההסבה וההשקה של תת הרשת החדשה יסתכמו בכ- 30 מיליוני שקלים במהלך 2008-2009 כאשר חלקה של החברה בעלות זו יהווה כ- 80%.
במקביל להודעת החברה נמסרו גם נתונים כספיים על היקף המכירות של החברה לתקופה של תשעת החודשים שהסתיימו ביום30.9.08. המחזור הסתכם בכ 3,191- מיליוני שקלים, בטווח התחזית שפרסמה החברה במסגרת הדוח המקורי, וזאת לעומת סך של 3,125 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.