אין הפתעות באודיוקודס: ההכנסות הגיעו ל-42 מיליון דולר ברבעון
אודיוקודס לא מספקת הפתעות מיוחדות בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2007, ולשנה כולה, אשר פורסמו לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון החולף והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות - סימן ליציבות בייחוד לאור תכנית ה-BuyBack הגדולה עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר.
ספקית ה-VoIP רשמה הכנסות של 42.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, מה שהביא את סך הכנסותיה בשנה החולפת לרמה של 158.2 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 0.5% בלבד בהשוואה לרבעון הרביעי של 2006, וברמה השנתית צמיחה בשיעור של 7.4%.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי פרופורמה (non-GAAP) של 3.7 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה, ברבעון החולף. האנליסטים, בממוצע, ציפו לרווח של 8 סנט למניה על הכנסות בגובה 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי. את שנת 2007 סגרה אודיוקודס עם 143 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה, אמר בהתייחסו לדוחות, כי "עסקי התקשורת שלנו צמחו בכ-30% זו השנה השלישית ברציפות ועקפו את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2007, כך שאנו בטוחים בהרחבתם בשנים הקרובות". אדלרסברג ציין לחיוב את השליטה של אודיוקודס בהוצאותיה, מה שתרם לתזרים מזומנים חיובי של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, והוסיף כי "אנו מאמינים כי אנו ממוצבים היטב לקראת המשך הצמיחה ב-2008".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
