אין הפתעות באודיוקודס: ההכנסות הגיעו ל-42 מיליון דולר ברבעון
אודיוקודס לא מספקת הפתעות מיוחדות בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2007, ולשנה כולה, אשר פורסמו לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון החולף והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות - סימן ליציבות בייחוד לאור תכנית ה-BuyBack הגדולה עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר.
ספקית ה-VoIP רשמה הכנסות של 42.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, מה שהביא את סך הכנסותיה בשנה החולפת לרמה של 158.2 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 0.5% בלבד בהשוואה לרבעון הרביעי של 2006, וברמה השנתית צמיחה בשיעור של 7.4%.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי פרופורמה (non-GAAP) של 3.7 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה, ברבעון החולף. האנליסטים, בממוצע, ציפו לרווח של 8 סנט למניה על הכנסות בגובה 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי. את שנת 2007 סגרה אודיוקודס עם 143 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה, אמר בהתייחסו לדוחות, כי "עסקי התקשורת שלנו צמחו בכ-30% זו השנה השלישית ברציפות ועקפו את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2007, כך שאנו בטוחים בהרחבתם בשנים הקרובות". אדלרסברג ציין לחיוב את השליטה של אודיוקודס בהוצאותיה, מה שתרם לתזרים מזומנים חיובי של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, והוסיף כי "אנו מאמינים כי אנו ממוצבים היטב לקראת המשך הצמיחה ב-2008".
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
