אין הפתעות באודיוקודס: ההכנסות הגיעו ל-42 מיליון דולר ברבעון

המנכ"ל שבתאי אדלרסברג מציין לחיוב את השליטה בהוצאות שתרמו לתזרים מזומנים חיובי של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי
עדי בן ישראל |

אודיוקודס לא מספקת הפתעות מיוחדות בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2007, ולשנה כולה, אשר פורסמו לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון החולף והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות - סימן ליציבות בייחוד לאור תכנית ה-BuyBack הגדולה עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר.

ספקית ה-VoIP רשמה הכנסות של 42.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, מה שהביא את סך הכנסותיה בשנה החולפת לרמה של 158.2 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 0.5% בלבד בהשוואה לרבעון הרביעי של 2006, וברמה השנתית צמיחה בשיעור של 7.4%.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי פרופורמה (non-GAAP) של 3.7 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה, ברבעון החולף. האנליסטים, בממוצע, ציפו לרווח של 8 סנט למניה על הכנסות בגובה 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי. את שנת 2007 סגרה אודיוקודס עם 143 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.

שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה, אמר בהתייחסו לדוחות, כי "עסקי התקשורת שלנו צמחו בכ-30% זו השנה השלישית ברציפות ועקפו את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2007, כך שאנו בטוחים בהרחבתם בשנים הקרובות". אדלרסברג ציין לחיוב את השליטה של אודיוקודס בהוצאותיה, מה שתרם לתזרים מזומנים חיובי של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, והוסיף כי "אנו מאמינים כי אנו ממוצבים היטב לקראת המשך הצמיחה ב-2008".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".