אין הפתעות באודיוקודס: ההכנסות הגיעו ל-42 מיליון דולר ברבעון
אודיוקודס לא מספקת הפתעות מיוחדות בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2007, ולשנה כולה, אשר פורסמו לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון החולף והצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות - סימן ליציבות בייחוד לאור תכנית ה-BuyBack הגדולה עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר.
ספקית ה-VoIP רשמה הכנסות של 42.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007, מה שהביא את סך הכנסותיה בשנה החולפת לרמה של 158.2 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 0.5% בלבד בהשוואה לרבעון הרביעי של 2006, וברמה השנתית צמיחה בשיעור של 7.4%.
בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי פרופורמה (non-GAAP) של 3.7 מיליון דולר, שהם 8 סנט למניה, ברבעון החולף. האנליסטים, בממוצע, ציפו לרווח של 8 סנט למניה על הכנסות בגובה 42 מיליון דולר ברבעון הרביעי. את שנת 2007 סגרה אודיוקודס עם 143 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.
שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה, אמר בהתייחסו לדוחות, כי "עסקי התקשורת שלנו צמחו בכ-30% זו השנה השלישית ברציפות ועקפו את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר בשנת 2007, כך שאנו בטוחים בהרחבתם בשנים הקרובות". אדלרסברג ציין לחיוב את השליטה של אודיוקודס בהוצאותיה, מה שתרם לתזרים מזומנים חיובי של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, והוסיף כי "אנו מאמינים כי אנו ממוצבים היטב לקראת המשך הצמיחה ב-2008".

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
