ארגון ה-FCI: גידול של 110% בביקוש למימון פקטורינג

בשנת 2004 עמד המימון החוץ בנקאי בישראל בשיטת הפקטורינג על 155 מליון אירו בלבד. בשנת 2005 מימן הפקטורינג עסקאות בהיקף של כטריליון אירו ברחבי העולם, גידול של כ-19% לעומת שנת 2004
דרור איטח |

חמשת חברות הפקטורינג הפועלות בישראל העניקו בשנת 2005 מימון בהיקף של 315 מליון אירו לעסקים וחברות בארץ. מדובר בגידול חד של 110% בביקוש למימון בשיטת הפקטורינג, יחסית לשנת 2004. כך עולה מנתוני ארגון הפקטורינג העולמי, ה-Factors Chain International שפורסמו אמש.

על פי נתוני הארגון, בו חברים חברים כ-200 בנקים, חברות פקטורינג וחברות מימון בנקאיות וחוץ בנקאיות ברחבי העולם, בשנת 2004 עמד המימון החוץ בנקאי בישראל בשיטת הפקטורינג על 155 מליון אירו בלבד.

עוד עולה מנתוני ה-FCI כי היקף המימון של חברות הפקטורינג עבור פעילות בשוק המקומי עמדה בשנת 2005 על 125 מליון אירו, והיקף המימון ליצואנים עמד על 200 מליון אירו.

לדברי מנכ"ל חברת הפקטורינג "פנינסולה פיננסים", עו"ד מיכה אבני, למרות הגידול בביקוש, ענף הפקטורינג הנחשב לשיטת המימון החוץ בנקאית הפופולארית ביותר בעולם עדיין נמצא בחיתוליו בארץ והיקפי המימון אותם יכלות להעניק החברות הפועלות בתחום גבוהים בהרבה מהביקוש.

אבני הוסיף, הגידול החד בביקוש למימון בשיטת הפקטורינג נובע בראש ובראשונה מהשיפור הניכר בצמיחה במשק בשנת 2005. "כאשר חברה נמצאת בהליך מואץ של צמיחה היא זקוקה למימון שיאפשר לה לרכוש עוד חומרי גלם, לשלם משכורות לעוד עובדים ולספוג את האשראי אותו היא מעניקה ללקוחותיה. מגבלות האשראי של בנק ישראל והצורך במקורות מימון נוספים על הבנקים, יחד עם הביאו את העסקים בארץ לחפש אלטרנטיבות מימון שונות, ובראשן הפקטורינג".

על פי נתוני ה-FCI, בשנת 2005 מימן הפקטורינג עסקאות בהיקף של כטריליון אירו ברחבי העולם, גידול של כ-19% לעומת שנת 2004.

הפקטורינג הינו אחת משיטות המימון החוץ בנקאיות המיועדת בעיר לעסקים בצמיחה. חברת הפקטורינג רוכשת את האשראי אותו מעניק העסק ללקוחותיו, ומשלמת לו מיידית תמורתו. בכך נמנע מהעסק הצורך להעניק אשראי ארוך טווח ללקוחותיו ולספוג בינתיים את עלות האשראי ועלויות הייצור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה