גלוב אקספלוריישן: מו"מ להשקעה ברישיונות השותפות בעד 60 מיליון דולר

את ההסכם מול חברת Blackhawk מוביל צביקה בורודצקי, שרכש לפני מספר חודשים 25% מהשותף הכללי בגלוב אקספלוריישן
אבי שאולי | (10)

השותפות המוגבלת גלוב אקספ יהש מפתיעה הבוקר בדוווח כי השותף הכללי מנהל לאחרונה לאחרונה מו"מ עם נציגיה של חברת Blackhawk Partners Inc, חברה פרטית הרשומה בארה"ב. השותף הכללי טוען שקיבל מחברת Blackhawk מכתב כוונות לפיו בכוונתה להשקיע עד 60 מיליון דולר בחיפוש ופיתוח של הרשיונות 381/אופק, 386/יהל ו- 382/בר-אור.

מניית גלוב מזנקת בבורסה בכ-100% לשווי של כ-6 מיליון שקלים במחזור של מעל מיליון שקלים, מקום 31 מבין המניות בבורסה בת"א כעת.

מנכ"ל נשיא ואחד השותפים בחברת Blackhawk הוא זיאד עבד אלנור, ערבי נוצרי ממוצא לבנוני.

במכתב ציינה החברה, בין היתר, את דרישתה כי 100% מהזכויות ברשיונות יועברו ויוחזקו על ידי תאגיד פרטי חדש, על מנת לעמוד במדיניות ההשקעות של החברה. הזכויות ברשיונות יועברו בכפוף לזכויות השותף הכללי בשותפות לתמלוג-על.

החברה תחזיק ב-50% ממניות התאגיד החדש והשותפות ואחרים יחזיקו ביתרת המניות. החברה הוסיפה כי השליטה בתאגיד החדש תהיה בידיה, כפי שיפורט בהסכם המחייב. עוד צוין, כי החברה והשותפות יקיימו משא ומתן במטרה להשיג הסכם פיתוח משותף מפורט וסופי בתוך 30 ימים.

מי שהוביל את ההסכם, בשיתוף פעולה עם החברה, הוא איש העסקים צביקה בורודצקי, אשר רכש לפני מספר חודשים 25% מהשותף הכללי בגלוב.

בכוונת השותפות לבחון, בשיתוף עם החברה ובעזרת יועציה המקצועיים, את ההיבטים השונים של המתווה המוצע והסוגיות המתעוררות בקשר לכך והאם המתווה המוצע הינו בר-ביצוע בהתחשב, בין היתר, בהוראות החלות על השותפות על פי תקנון הבורסה, הסדרי המס החלים עליה והוראות דין אחרות.

Blackhawk Partners הינה חברת השקעות פרטית העוסקת בשני תחומים עיקריים, מסחר בסחורות והשקעות פרטיות.

בחודש ספטמבר דיווחה השותפות על שחקן החיזוק החדש - שותפות הנפט הקטנה המחזיקה ברישיון 'אופק' שנכשל דיווחה כי איש העסקים צביקה ברודצקי ירכוש 25% מהשותף הכללי.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    פניה אישית 23/11/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    עצמו ויטפל בנושא בהקדם האפשרי. למרות פנייתי בעבר, שום דבר לא נעשה בנושא עד כה!!! אנא פרסמו את המטרד התברואתי הזה בכל אמצעי התקשורת, הרדיו, הטלוויזיה ואמצעי המדיה הנוספים. מדובר כאן בהצלות נפשות וכל מי שיכול לפעול ולפרסם, מתבקש לעשות כן.
  • 8.
    מוטי 20/11/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
    כלומר עדיין יצטרכו לגייס כסף לקידוחים כשהפעם חלקם מצטמצם ל 50%. כך שאין בשר לעליות.
  • 7.
    זהירות הטעיה (ל"ת)
    יובי 20/11/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סיפורים יש הרבה מאוד...חתימה לעיסקה ואז נדבר... (ל"ת)
    חיים 20/11/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחרי שיבינו כמה קשה לבצע קדיחה לא קונבנציונלית יוותרו (ל"ת)
    פול 20/11/2014 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זהירות מניה בהרצה! יהיה גיוס באיחוד 200 ל 1 (ל"ת)
    אבי 20/11/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פניה אישית לכל מי 20/11/2014 09:47
    הגב לתגובה זו
    והאזרחים. אנא מכם, פעלו בהקדם האפשרי להסרת הנגע הזה מעלינו. בהרבה מחנות צה״ל, כמו לדוגמא אלה שבקריה בת״א והשלישות בר״ג, יש הרבה אסבסטים המסכנים את בריאות החיילים. כמו כן גם ברחובות הערים בארץ פזורים עדיין הרבה מאד מבנים מסוכנים עם אסבסטים המסכנים מאד את בריאות הציבור. כל המחקרים בנושא, הוכיחו בוודאות כי החומר הזה פוגע מאד בבריאות וגורם למחלות קשות לא עלינו! אנא מכם, פעלו בנושא מיידית. ״כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא״. במקרה זה מדובר בהצלת נפשות רבות וכל שכן שחובה לטפל בו מיידית. ממני, אזרח רמת גני שכואב לו.
  • einati12 20/11/2014 22:04
    הגב לתגובה זו
    אתה כל כך צודק וחבל שלצערנו להרבה אנשים עדיין אין את המודעות לנושא
  • 2.
    פחחחחחחח לא יצא מזה כלום (ל"ת)
    סולי 20/11/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חחחחחחחח (ל"ת)
    ק 20/11/2014 09:34
    הגב לתגובה זו
דוראד
צילום: צילום מסך אתר החברה

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"

לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם

צלי אהרון |


אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.

המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.

במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל. 

ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה. 

מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

דוראד
צילום: צילום מסך אתר החברה

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"

לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם

צלי אהרון |


אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.

המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.

במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל. 

ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה. 

מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.