עוקף ארדואן - הרנו קליאו חוזרת במחיר של 125.0 אש"ח
הרנו קליאו ששיווקה הופסק עקב החרם הטורקי על ישראל חוזרת לשוק ממפעלים באירופה, ברמת גימור יחידה ובמחיר של 125.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל חוזרת לשווק את הסופר מיני הפופולרית של היצרן הצרפתי – הרנו קליאו.
הקליאו החדשה מקבלת את השפה העיצובית העדכנית של רנו, עם חישוקי 16'', חזית מעודכנת עם חתימת אור ייחודית ועוד.
סביבת הנהג עוצבה מחדש והיא כוללת מסך מולטימדיה בגודל 7'' עם מערכת Easy Link התומכת בחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הקליאו העדכנית מגיעה ברמת איבזור יחידה Evolution.
המימדים של הקליאו העדכנית נותרו בגיזרת הסופר מיני עם אורך כולל של 4.053 מטר, בסיס גלגלים של 2.583 מטר ורוחב של 1.798 מטר.
- רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקליאו העדכנית מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 90 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רציפה, וההנעה קדמית כמקובל בסגמנט. הביצועים סבירים תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב 12.2 שניות, בדרך למהירות מירבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של הקליאו עומדת על 17.2 ק"מ לליטר אולם נתון זה לא בתקן 'WLTP אלא לפי נתוני יצרן שהם אופטימיים משהו.
בתחום הבטיחות הקליאו מצויידת בבלימה אוטומטית ובתיקון אקטיבי לסטייה מנתיב אולם חסרה מערכות בטיחות רבות, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות נמוך מהמקובל ועומד על 2 בלבד. הפעם האחרונה שהקליאו נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap היה ב 2019 ואז היא קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. מאז הקריטריונים הוחמרו משמעותית, וספק אם היתה מקבלת היום ציון קרוב לכך.
הקליאו תשווק במחיר של 125.0 אש"ח, ואנחנו נמתין לקבל את הקליאו למבחן מלא.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- 6.רק בארץ המחירים הזויים עדיף לקנות חמור (ל"ת)טו 23/04/2025 06:58הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 23/04/2025 04:50הגב לתגובה זולא בשורה גדולה
- 4.אנונימי 22/04/2025 16:16הגב לתגובה זוכנראה שלא נראה אותה בכבישים
- 3.אנונימי 22/04/2025 14:20הגב לתגובה זועדיף חשמלית
- 2.עם הילוכים ידניים היו יכולים למכור אותה בפחות מ 100 אלף (ל"ת)אנונימי 22/04/2025 11:33הגב לתגובה זו
- 1.פיל 22/04/2025 10:42הגב לתגובה זו90 כס זה עלוב בהתחשב בטורבו. מסך מולטימדיה הכי קטן שיש. ציון הבטיחות חלש. בהתחשב בשם המקסים שיש לרנו מבחינת אמינות וירידת ערך אני לא רואה אטרקטיביות מלבד המחיר. ב 110000 הייתי חושב לקחת אותה. אולי.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
