פירסינג
צילום: סטודיו ארקאוס פירסינג

פירסינג עשוי זהב – מה היתרונות?

מתכת הזהב היא אחת המתכות היפות שרובנו מכירים. היא נוצצת, יפה ואצל רוב האנשים היא גם לא גורמת לבעיות. מסיבה זו, רבים מהאנשים בוחרים את עגילי הפירסינג שלהם עשויים מזהב. בכתבה הבאה נעשה לכם הכרות עם המתכת הייחודית הזו.

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה זהב

מגוון עיצובים

מתכת הזהב היא מתכת רכה ולכן היא מאפשרת ליצור ולעצב בה כמעט כל עיצוב ועיטור שנרצה. כדי שתכשיט הזהב לא יהיה רך מידי, נהוג לשלב אותו עם נחושת. השילוב של השניים מייצר סגסוגת של זהב וניתן לדעת את אחוזי הזהב לפי האחוזים שמסומנים בקראט. 24 קראט הוא למעשה זהב טהור וכל מה שמתחת לזה הוא למעשה סגסוגת. זהב 24 קראט אינו מתאים לפירסינג כי המתכת בקראט זה מאוד רכה, שבירה ומקשה על יצירת פוליש בדרגת שתל. 14 ו18 קראט מתאימים יותר לפירסינג. רוב האנשים בוחרים לרכוש תכשיטים של 14 קראט שהם בעלות יותר נמוכה מהזהב הטהור ועדיין הם מספיק יוקרתיים ועם כמות גבוהה של זהב.

מתכת היפו אלרגנית

הזהב נחשבת למתכת היפו אלרגנית המונעת הצטברות של חיידקים. זו תכונה מאוד חשובה כאשר עושים פירסינג. הפירסינג מתבצע במקומות קטנים והנטייה לצבור בהם חיידקים היא גדולה. כאשר אתם רוכשים תכשיט מזהב עבור הפירסינג שלכם, אתם למעשה עושים את המקסימום להימנע מהצטברות של חיידקים באזור. כמובן שיש עוד מתכות שהינם היפו אלרגניים, מומלץ לשאול את איש הפירסינג שלכם.

האם ציפוי זהב בעל תכונות כמו זהב?

ציפוי זהב הוא למעשה ציפוי דק של המתכת ומכיוון שהינו דק, אין לדעת מתי יתקלף ואיזו מתכת תיחשף מתחתיו. ציפוי זהב אינו מתאים לפירסינג והוא למעשה אסור לשימוש ואינו מתאים לפירסינג בשום צורה.

אילו מתכות נוספות הן היפו אלרגניות ויכולות להיות טובות עבור פירסינג?

תכשיטי טיטניום – הטיטניום היא מתכת שיודעת להגיב טוב בסביבות לחות. בטיטניום משתמשים גם לשתלים והיא אחת המתכות היותר טובות עבור פירסינג. עם זאת, המתכת פחות נפוצה בתכשיטי פירסינג, למרות שאין סיבה ממשית לכך. צבעה כסוף ומבריק והיא מאוד יפה.

תכשיטי ניוביום – עוד מתכת מצוינת היא הניוביום הדומה מאוד ליתרונות הטיטניום. מעבר לכך, היא מאוד יפה במראה שלה ולכן הרבה מקומות יציעו לכם תכשיטים שעשויים ממתכת זו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.