לאפטופ
צילום: FREEPIK

מי מגן על העסק שלכם כשאתם ישנים?

מי מגן על העסק שלכם כשאתם ישנים?

בעידן המודרני שאנו חיים בו הטכנולוגיה ממלאת תפקיד חשוב בכל אספקט בחיים שלנו, החל מעניינים פרטיים ועד לניהול עסקים וארגונים שונים. למעשה השימוש בטכנולוגיה הוא כל כך קריטי, עד כדי כך שעסקים, ארגונים שונים ואפילו מדינות שלמות יכולים לקום וליפול במקרה של פריצה לטכנולוגיה מאובטחת שאמורה להישאר כזו. הנושא של אבטחת מידע מאוד מפותח כיום מבחינת המודעות של בעלי עסקים ואלה דואגים לשמור על העסק או הארגון שלהם מוגן ככל האפשר, על מנת למנוע פריצות, ריגול ואיומי סייבר שונים. כדי להכיר את עולם אבטחת המידע לעסקים וארגונים מעט יותר לעומק ולהבין את החשיבות שלו יצאנו לשטח לפגוש את האוטוריטה העומדת מאחורי אחת החברות המובילות בתחום זה בישראל.

תוכן בחסות |

הכירו את מגן אופק – חברת אבטחת מידע לעסקים

אז לאחר שעברתי מספר מנגנוני סינון דיגיטליים, כיאה לחברת אבטחת סייבר, הצלחתי בשעה טובה להגיע למשרדו של משה (מושיק) אסתרין, מייסד ומנכ"ל חברת מגן אופק  המתמחה במתן שירותי אבטחת מידע לעסקים וארגונים שונים. "לא צריך לעטות מסכה?" שאלתי בנימוס את מושיק... "אל דאגה... אלינו וירוסים לא חודרים..." הוא ענה לי. שנינו צחקנו ומבלי לבזבז זמן פתחתי בשאלה שהיא אולי המשמעותית ביותר:

עד כמה חשוב נושא אבטחת המידע לעסקים וארגונים כיום?

"הוא לא רק חשוב הוא אפילו קריטי לקיומו של הארגון..." ציין מושיק בנחישות והוסיף: "כאשר אתה מגיע לבניין משרדים יוקרתי כיום סביר להניח שתיתקל בכמה מנגנוני אבטחה: מצלמות, שומר בכניסה, גלאי מתכות, אולי קרוסלת שער בכניסה, כניסה באמצעות כרטיס מזוהה, אזעקה ועוד. הסיבה לכך שיש כל כך הרבה מנגנוני הגנה במקום היא כדי לשמור על החברה והאנשים בה מפני איומים וחדירות למקום. כך גם לגבי האיום הדיגיטלי, שהוא לא פחות גדול מהאיום הפיזי כיום, ועל אף שגדלה המודעות לנושא, לצערנו הרב בעלי עסקים רבים עדיין מזניחים את אבטחת המידע של העסק שלהם – החשובה לעסקים קטנים עד גדולים."

מה לגבי אבטחת מידע לעסקים קטנים?

על החשיבות של אבטחת המידע לעסקים וארגונים שונים אין עוררין, אך מה קורה במקרה של עסק קטן? לעסק גדול עם הרבה עובדים, כסף רב, לקוחות רבים ומוניטין גדול יש הרבה מה להפסיד אם פורצים לתשתיות התקשורת של הארגון אולם, מה יש לבעל עסק קטן להפסיד, שיגרום לו להבין שכדאי לו להשקיע בהגנה על המידע בעסק? לשמחתי גם כאן הייתה למושיק תשובה מספקת והגיונית: "כל העסקים העצמאיים - בין אם מדובר בעסקים קטנים עם מספר עובדים, או ארגונים גדולים - משתמשים במחשבים, שולחים דוא"ל ברשת האינטרנט או ברשת מקומית ועשויים להיפגע כתוצאה מפריצות, איומי סייבר והשבתת המערכות בחברה. חשבו על בעל העסק הקטן שלפתע פרצו לאתר החברה שלו, למחשבי החברה או אפילו לטלפון הנייד שלו או של העובדים שלו. העבודה תושבת במקום ובכל יום שעובר העסק יפסיד כסף, שלא לדבר על הפרת הפרטיות וענייני מוניטין..."

ספר לנו על המעטפת המלאה שמגן אופק מספקת לעסקים

בדרך כלל אבטחת מידע הייתה שמורה לעסקים בינוניים וגדולים בעלי תקציב גדול יותר המאפשר להם לדאוג לנושא אבטחת המידע. כלומר, גם אם בעל עסק קטן היה רוצה ליהנות משירותי אבטחה מידע לתשתיות התקשורת בעסק שלו, הוא היה מתקשה לעמוד בהן מבחינה כלכלית ולכן העדיף לוותר עליהם.

"במגן אופן החלטנו להעניק מעטפת הגנה מלאה לעסקים וארגונים בכל סדר גודל. המעטפת השלמה מתאימה גם לעסקים הקטנים ביותר, אשר יכולים סוף סוף לאפשר לעצמם ליהנות מהסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת המידע לעסק שלהם, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד. המעטפת מקיפה בין היתר הגנה על המכשירים השונים בארגון, החל ממחשבים נייחים וניידים ועד טלפונים ניידים. השירותים כוללים הגנה על המידע של החברה ועובדיה, אבטחת המיילים בחברה ושירותי ניטור 24/7 המאתרים ומנטרלים איומי סייבר במהירות ובמקצועיות רבה."

מדוע כדאי לבעל עסק לפנות דווקא אל מגן אופק?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.