מחשב
צילום: pixabay

בניית אתר בתבנית או פיתוח ייעודי ?

תוכן בחסות | (1)

בניית אתרים היא אחד התחומים בעלי צמיחה חזקה ביותר הקיימים היום. אחרי הכול, בעל עסק שאין לו אתר אינטרנט, משול לעסק בלתי קיים, שהרי מרבית הגולשים מבצעים חיפוש בגוגל כדי למצוא את השירות שהם צריכים. בשנים האחרונות אנו רואים כי מתפתחים שני תהליכים מנוגדים בתחום בניית אתרים: הראשון הוא נטייתם של בעלי העסקים לרכוש תבניות מוכנות לאתרים, ומנגד חברות משקיעות באפיון ופיתוח ובניית אתרים מותאמים בצורה אישית לחלוטין. מטרתם העיקרית של שני התהליכים האלה היא ליצור מתאם בן החזון העסקי של החברות לבן הנכס הדיגטלי שאמור לשרת אותם.

אילו מאפיינים חשוב לבחון כאשר מתאימים את התבנית לחווית משתמש

תבניות מאפשרות לבעלי האתרים לחסוך בזמן וכסף. הן הופכות את החיים לקלים יותר, ובאמצעות עיצוב נוח ומתאים ניתן להקים אתר במהירות. קיימים מאפיינים שונים התורמים לחווית המשתמש. אלה רק 4 מבין הבולטים ביותר:

תבנית שקוראת לפעולה – אחד המאפיינים החשובים ביותר שצריכים להיות בכל אתר הוא כפתור קריאה לפעולה וזאת משתי סיבות עיקריות. ראשית, הכפתור משפיע על החלטות הגולשים ומגייס יותר לקוחות למעסיק. ושנית, הכפתור מסייע לגולש להגיע למקום הנכון כדי לבצע רכישה. כי אם הגולש נמצא כבר בעמוד כלשהו והתרשם מהמוצר או השירות, הוא מחפש את הכפתור הזה כדי לשלם עבורו.

תבנית מותאמת לנייד – בימינו מרבית הגולשים מעדיפים לגלוש במהירות דרך המכשיר הסלולרי הקטן שברשותם. כדי להעצים את חווית המשתמש ולאפשר גלישה נוחה, חשוב שהתבנית תהיה רספונסיבית לנייד. ואכן, מרבית החברות מייצרות תבניות רספונסיביות, על מנת לסייע לגולשים לגלוש מכל מקום.

תבנית שעוזרת לשמור על קשר – כאשר הלקוח נכנס לאתר ומתרשם ממנו, לא אחת הוא מחפש דרך ליצור קשר עם החברה. תבניות איכותיות מציגות את עמוד האודות בבירור, וזאת לצד פופ אפים וכפתורי שיתוף.

ניווט ברור ויעיל – התבניות שונות זו מזו מבחינת מבנה ועיצוב, אך דבר אחד צריך להיות משותף לתבניות האיכותיות שבהם: עליהן לאפשר ניווט ברור וקל. גולש צריך לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ולאיזה עמוד עליו לנווט – אודות, מאמרים על החברה או עמוד לתשלום פרטי אשראי.

תבניות שנראות טוב

כאמור, בימינו הולכת וגוברת התחרות בתחום בניית התבניות. תחרות בריאה זו מעודדת את החשיבה היצירתית של המפתחים, והם יוצרים תבניות מרהיבות הכוללות עיצובים מקוריים ויכולות מפותחות. עם זאת, דווקא בעולם של תבניות העמוסות בעיצובים, צבעים וסליידים, התבנית הפשוטה היא ייחודית יותר. אין זה אומר שאין לה יכולות טובות, אך זוהי התבנית בעלת העיצוב הפשוט והברור – ללא גיבוב של תמונות וגופנים שיקשו על קריאת התכנים באתר או הניווט. התבנית הפשוטה יחסית מעבירה מסר חד וחלק, והגולש מרגיש בנוח לנווט באתר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אז מה מתאים לך ? תבנית או פיתוח ייעודי ?

לצד עולם התבניות חוסכות זמן וכסף, מתחזקת מגמה עסקית בצורה דרמטית:  פיתוח, בניית אתרים מותאמים לחלוטין- שאינם מתבססים על תבניות כלל וכלל. אתרים אלו בד"כ ייחודים, תואמים בצורה מלאה למיתוג החברה, חווית משתמש ובעלי יכולת להתממשקות למערכות נוספות בארגון כמו CRM ו ERP.

חברות שעושות שימוש באתר לא "סתם" כחלון ראווה אלא ממש ככלי עבודה לרוב יעדיפו לפתח ולעצב אתר ייעודי מלא.

היכולת לעצב אתר בצורה מושלמת ולהתאימו למיתוג החברה, ללא כל מגבלות התבניות,

היכולת לבנות את האתר בצורה ואופן התואם לחלוטין לתסריטי הגלישה של לקוחות החברה,

היכולות לעשות אינטגרציה- התממשקות למערכות חיצוניות כדוגמת CRM, ERP מחייבת לפתח אתר ייעודי.

בתחומים בהם התחרות גבוהה חייבים להתבלט, להדגיש את ייחודיות העסק מבין כל המתחרים. יש לזכור שתבניות מוכנות, כשמן כן הן - מקובעות ולא נתפרות על פי הצרכים המדויקים של בית העסק, כך שניתן לעבוד רק באמצעות הפתרונות הקיימים בתבנית עצמה – ונוצר מצב שמרבית האתרים מבוססי התבנית זהים מאד זה לזה. לכן, אם מיתוג העסק שלך חשוב לך, תפור לעצמך "חליפה אישית" באמצעות אתר המותאם אישית, שיתאים ל-DNA של הארגון, לאופי ולחזון שלו. אתר ייחודי, שמעניק חוויה אחרת – דבר שגולשים רבים מחפשים בשנים האחרונות.

 

ולסיכום

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופי של כתבה-סיקור מקצועי (ל"ת)
    אביב 24/03/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.