מחשב
צילום: pixabay

בניית אתר בתבנית או פיתוח ייעודי ?

תוכן בחסות | (1)

בניית אתרים היא אחד התחומים בעלי צמיחה חזקה ביותר הקיימים היום. אחרי הכול, בעל עסק שאין לו אתר אינטרנט, משול לעסק בלתי קיים, שהרי מרבית הגולשים מבצעים חיפוש בגוגל כדי למצוא את השירות שהם צריכים. בשנים האחרונות אנו רואים כי מתפתחים שני תהליכים מנוגדים בתחום בניית אתרים: הראשון הוא נטייתם של בעלי העסקים לרכוש תבניות מוכנות לאתרים, ומנגד חברות משקיעות באפיון ופיתוח ובניית אתרים מותאמים בצורה אישית לחלוטין. מטרתם העיקרית של שני התהליכים האלה היא ליצור מתאם בן החזון העסקי של החברות לבן הנכס הדיגטלי שאמור לשרת אותם.

אילו מאפיינים חשוב לבחון כאשר מתאימים את התבנית לחווית משתמש

תבניות מאפשרות לבעלי האתרים לחסוך בזמן וכסף. הן הופכות את החיים לקלים יותר, ובאמצעות עיצוב נוח ומתאים ניתן להקים אתר במהירות. קיימים מאפיינים שונים התורמים לחווית המשתמש. אלה רק 4 מבין הבולטים ביותר:

תבנית שקוראת לפעולה – אחד המאפיינים החשובים ביותר שצריכים להיות בכל אתר הוא כפתור קריאה לפעולה וזאת משתי סיבות עיקריות. ראשית, הכפתור משפיע על החלטות הגולשים ומגייס יותר לקוחות למעסיק. ושנית, הכפתור מסייע לגולש להגיע למקום הנכון כדי לבצע רכישה. כי אם הגולש נמצא כבר בעמוד כלשהו והתרשם מהמוצר או השירות, הוא מחפש את הכפתור הזה כדי לשלם עבורו.

תבנית מותאמת לנייד – בימינו מרבית הגולשים מעדיפים לגלוש במהירות דרך המכשיר הסלולרי הקטן שברשותם. כדי להעצים את חווית המשתמש ולאפשר גלישה נוחה, חשוב שהתבנית תהיה רספונסיבית לנייד. ואכן, מרבית החברות מייצרות תבניות רספונסיביות, על מנת לסייע לגולשים לגלוש מכל מקום.

תבנית שעוזרת לשמור על קשר – כאשר הלקוח נכנס לאתר ומתרשם ממנו, לא אחת הוא מחפש דרך ליצור קשר עם החברה. תבניות איכותיות מציגות את עמוד האודות בבירור, וזאת לצד פופ אפים וכפתורי שיתוף.

ניווט ברור ויעיל – התבניות שונות זו מזו מבחינת מבנה ועיצוב, אך דבר אחד צריך להיות משותף לתבניות האיכותיות שבהם: עליהן לאפשר ניווט ברור וקל. גולש צריך לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ולאיזה עמוד עליו לנווט – אודות, מאמרים על החברה או עמוד לתשלום פרטי אשראי.

תבניות שנראות טוב

כאמור, בימינו הולכת וגוברת התחרות בתחום בניית התבניות. תחרות בריאה זו מעודדת את החשיבה היצירתית של המפתחים, והם יוצרים תבניות מרהיבות הכוללות עיצובים מקוריים ויכולות מפותחות. עם זאת, דווקא בעולם של תבניות העמוסות בעיצובים, צבעים וסליידים, התבנית הפשוטה היא ייחודית יותר. אין זה אומר שאין לה יכולות טובות, אך זוהי התבנית בעלת העיצוב הפשוט והברור – ללא גיבוב של תמונות וגופנים שיקשו על קריאת התכנים באתר או הניווט. התבנית הפשוטה יחסית מעבירה מסר חד וחלק, והגולש מרגיש בנוח לנווט באתר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אז מה מתאים לך ? תבנית או פיתוח ייעודי ?

לצד עולם התבניות חוסכות זמן וכסף, מתחזקת מגמה עסקית בצורה דרמטית:  פיתוח, בניית אתרים מותאמים לחלוטין- שאינם מתבססים על תבניות כלל וכלל. אתרים אלו בד"כ ייחודים, תואמים בצורה מלאה למיתוג החברה, חווית משתמש ובעלי יכולת להתממשקות למערכות נוספות בארגון כמו CRM ו ERP.

חברות שעושות שימוש באתר לא "סתם" כחלון ראווה אלא ממש ככלי עבודה לרוב יעדיפו לפתח ולעצב אתר ייעודי מלא.

היכולת לעצב אתר בצורה מושלמת ולהתאימו למיתוג החברה, ללא כל מגבלות התבניות,

היכולת לבנות את האתר בצורה ואופן התואם לחלוטין לתסריטי הגלישה של לקוחות החברה,

היכולות לעשות אינטגרציה- התממשקות למערכות חיצוניות כדוגמת CRM, ERP מחייבת לפתח אתר ייעודי.

בתחומים בהם התחרות גבוהה חייבים להתבלט, להדגיש את ייחודיות העסק מבין כל המתחרים. יש לזכור שתבניות מוכנות, כשמן כן הן - מקובעות ולא נתפרות על פי הצרכים המדויקים של בית העסק, כך שניתן לעבוד רק באמצעות הפתרונות הקיימים בתבנית עצמה – ונוצר מצב שמרבית האתרים מבוססי התבנית זהים מאד זה לזה. לכן, אם מיתוג העסק שלך חשוב לך, תפור לעצמך "חליפה אישית" באמצעות אתר המותאם אישית, שיתאים ל-DNA של הארגון, לאופי ולחזון שלו. אתר ייחודי, שמעניק חוויה אחרת – דבר שגולשים רבים מחפשים בשנים האחרונות.

 

ולסיכום

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופי של כתבה-סיקור מקצועי (ל"ת)
    אביב 24/03/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.