בניית אתר בתבנית או פיתוח ייעודי ?
בניית אתרים היא אחד התחומים בעלי צמיחה חזקה ביותר הקיימים היום. אחרי הכול, בעל עסק שאין לו אתר אינטרנט, משול לעסק בלתי קיים, שהרי מרבית הגולשים מבצעים חיפוש בגוגל כדי למצוא את השירות שהם צריכים. בשנים האחרונות אנו רואים כי מתפתחים שני תהליכים מנוגדים בתחום בניית אתרים: הראשון הוא נטייתם של בעלי העסקים לרכוש תבניות מוכנות לאתרים, ומנגד חברות משקיעות באפיון ופיתוח ובניית אתרים מותאמים בצורה אישית לחלוטין. מטרתם העיקרית של שני התהליכים האלה היא ליצור מתאם בן החזון העסקי של החברות לבן הנכס הדיגטלי שאמור לשרת אותם.
אילו מאפיינים חשוב לבחון כאשר מתאימים את התבנית לחווית משתמש
תבניות מאפשרות לבעלי האתרים לחסוך בזמן וכסף. הן הופכות את החיים לקלים יותר, ובאמצעות עיצוב נוח ומתאים ניתן להקים אתר במהירות. קיימים מאפיינים שונים התורמים לחווית המשתמש. אלה רק 4 מבין הבולטים ביותר:
תבנית שקוראת לפעולה – אחד המאפיינים החשובים ביותר שצריכים להיות בכל אתר הוא כפתור קריאה לפעולה וזאת משתי סיבות עיקריות. ראשית, הכפתור משפיע על החלטות הגולשים ומגייס יותר לקוחות למעסיק. ושנית, הכפתור מסייע לגולש להגיע למקום הנכון כדי לבצע רכישה. כי אם הגולש נמצא כבר בעמוד כלשהו והתרשם מהמוצר או השירות, הוא מחפש את הכפתור הזה כדי לשלם עבורו.
תבנית מותאמת לנייד – בימינו מרבית הגולשים מעדיפים לגלוש במהירות דרך המכשיר הסלולרי הקטן שברשותם. כדי להעצים את חווית המשתמש ולאפשר גלישה נוחה, חשוב שהתבנית תהיה רספונסיבית לנייד. ואכן, מרבית החברות מייצרות תבניות רספונסיביות, על מנת לסייע לגולשים לגלוש מכל מקום.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תבנית שעוזרת לשמור על קשר – כאשר הלקוח נכנס לאתר ומתרשם ממנו, לא אחת הוא מחפש דרך ליצור קשר עם החברה. תבניות איכותיות מציגות את עמוד האודות בבירור, וזאת לצד פופ אפים וכפתורי שיתוף.
ניווט ברור ויעיל – התבניות שונות זו מזו מבחינת מבנה ועיצוב, אך דבר אחד צריך להיות משותף לתבניות האיכותיות שבהם: עליהן לאפשר ניווט ברור וקל. גולש צריך לדעת בכל רגע נתון היכן הוא נמצא ולאיזה עמוד עליו לנווט – אודות, מאמרים על החברה או עמוד לתשלום פרטי אשראי.
תבניות שנראות טוב
כאמור, בימינו הולכת וגוברת התחרות בתחום בניית התבניות. תחרות בריאה זו מעודדת את החשיבה היצירתית של המפתחים, והם יוצרים תבניות מרהיבות הכוללות עיצובים מקוריים ויכולות מפותחות. עם זאת, דווקא בעולם של תבניות העמוסות בעיצובים, צבעים וסליידים, התבנית הפשוטה היא ייחודית יותר. אין זה אומר שאין לה יכולות טובות, אך זוהי התבנית בעלת העיצוב הפשוט והברור – ללא גיבוב של תמונות וגופנים שיקשו על קריאת התכנים באתר או הניווט. התבנית הפשוטה יחסית מעבירה מסר חד וחלק, והגולש מרגיש בנוח לנווט באתר.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
אז מה מתאים לך ? תבנית או פיתוח ייעודי ?
לצד עולם התבניות חוסכות זמן וכסף, מתחזקת מגמה עסקית בצורה דרמטית: פיתוח, בניית אתרים מותאמים לחלוטין- שאינם מתבססים על תבניות כלל וכלל. אתרים אלו בד"כ ייחודים, תואמים בצורה מלאה למיתוג החברה, חווית משתמש ובעלי יכולת להתממשקות למערכות נוספות בארגון כמו CRM ו ERP.
חברות שעושות שימוש באתר לא "סתם" כחלון ראווה אלא ממש ככלי עבודה לרוב יעדיפו לפתח ולעצב אתר ייעודי מלא.
היכולת לעצב אתר בצורה מושלמת ולהתאימו למיתוג החברה, ללא כל מגבלות התבניות,
היכולת לבנות את האתר בצורה ואופן התואם לחלוטין לתסריטי הגלישה של לקוחות החברה,
היכולות לעשות אינטגרציה- התממשקות למערכות חיצוניות כדוגמת CRM, ERP מחייבת לפתח אתר ייעודי.
בתחומים בהם התחרות גבוהה חייבים להתבלט, להדגיש את ייחודיות העסק מבין כל המתחרים. יש לזכור שתבניות מוכנות, כשמן כן הן - מקובעות ולא נתפרות על פי הצרכים המדויקים של בית העסק, כך שניתן לעבוד רק באמצעות הפתרונות הקיימים בתבנית עצמה – ונוצר מצב שמרבית האתרים מבוססי התבנית זהים מאד זה לזה. לכן, אם מיתוג העסק שלך חשוב לך, תפור לעצמך "חליפה אישית" באמצעות אתר המותאם אישית, שיתאים ל-DNA של הארגון, לאופי ולחזון שלו. אתר ייחודי, שמעניק חוויה אחרת – דבר שגולשים רבים מחפשים בשנים האחרונות.
ולסיכום
- 1.יופי של כתבה-סיקור מקצועי (ל"ת)אביב 24/03/2019 18:16הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
