תחרות האפי 2018: שליש מההגשות - של מקאן תל אביב
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, מחזיק על גבו את תחרות האפי לאפקטיביות בפרסום עם כמעט שליש מההגשות לתחרות. מתוך 85 הגשות לתחרות והיעדרות בולטת מאוד של משרדי פובליסיס, הגשות מקאן עומדות על 27, כ-31% מסך ההגשות.
לא רחוק מאחוריו נמצא משרד הפרסום אדלר חומסקי שחתום על 24 הגשות, אך בשונה ממקאן תל אביב, חלק גדול מהגשות אלו הן בשיתוף חברת התוכן השיווקי Grey מקבוצת אדלר חומסקי, גיתם BBDO ובלינק בלקוחות כגון שופרסל, פרוקטר אנד גמבל (יחד עם מדיה קום) ושטראוס מים.
בכלל, נראה שהשנה, ההשתלטות של משרדי הפרסום הגדולים על התחרות הפכה למובהקת מאי-פעם. יחד עם מקאן ואדלר, בולטים בין המתמודדים ראובני פרידן, יהושע TBWA וגיתם BBDO. כמו כן בין המתמודדים מנצ', teenk, קולומבוס, גרייט דיגיטל שגנב את ההצגה בשנה שעברה, Digital cloud, משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, The Box ובמגזרים מיוחס קריאייטיב, מימד וגל אורן.
בסך הכל, השנה יתחרו עבודות של כ-55 חברות אשר באמצעות 16 משרדי פרסום. בין המפרסמים הבולטים ביותר השנה: בנק לאומי, P&G, yes, בזק, בנק הפועלים, קימברלי קלארק, תנובה ועוד. התחרות נערכת בישראל זו השנה ה-17 על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום והמי"ל והזוכים בה יוכרזו באירוע הגמר שיערך בחודש יולי.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקטגוריות הבולטות השנה הן: Media Innovation עם 7 עבודות, מוצרי מזון ומשקאות עם 6 עבודות, פיננסים עם 7 עבודות, תקשורת ומדיה גם כן עם 7 עבודות. לקטגוריות הקמעונאות, טואלטיקה ופארם ופעילות חברתית וציבורית במגזר העסקי הוגשו 5 עבודות כל אחת.
לפרס היוקרתי בקטגוריית ה- Effie Platinum - Sustained success (אשר שינתה את שמה השנה בשל נהלי התחרות הבינלאומית), הבוחנת הישגים שיווקיים ופרסומיים לאורך פרק זמן שבין 3-5 שנים, הוגשו 13 עבודות, מהבולטות בשנים האחרונות: ראובני פרידן עם HOT ומחלבות גד, אדלר עם מזגני אלקטרה ושופרסל (עם גיתם BBDO), מקאן עם אסם, בנק לאומי, תנובה, יקב טפרברג וקימברלי קלארק, יהושע TBWA עם מכבי ומנצ' עם סקודה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
