תחרות האפי 2018: שליש מההגשות - של מקאן תל אביב
משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן תל אביב, מחזיק על גבו את תחרות האפי לאפקטיביות בפרסום עם כמעט שליש מההגשות לתחרות. מתוך 85 הגשות לתחרות והיעדרות בולטת מאוד של משרדי פובליסיס, הגשות מקאן עומדות על 27, כ-31% מסך ההגשות.
לא רחוק מאחוריו נמצא משרד הפרסום אדלר חומסקי שחתום על 24 הגשות, אך בשונה ממקאן תל אביב, חלק גדול מהגשות אלו הן בשיתוף חברת התוכן השיווקי Grey מקבוצת אדלר חומסקי, גיתם BBDO ובלינק בלקוחות כגון שופרסל, פרוקטר אנד גמבל (יחד עם מדיה קום) ושטראוס מים.
בכלל, נראה שהשנה, ההשתלטות של משרדי הפרסום הגדולים על התחרות הפכה למובהקת מאי-פעם. יחד עם מקאן ואדלר, בולטים בין המתמודדים ראובני פרידן, יהושע TBWA וגיתם BBDO. כמו כן בין המתמודדים מנצ', teenk, קולומבוס, גרייט דיגיטל שגנב את ההצגה בשנה שעברה, Digital cloud, משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי, The Box ובמגזרים מיוחס קריאייטיב, מימד וגל אורן.
בסך הכל, השנה יתחרו עבודות של כ-55 חברות אשר באמצעות 16 משרדי פרסום. בין המפרסמים הבולטים ביותר השנה: בנק לאומי, P&G, yes, בזק, בנק הפועלים, קימברלי קלארק, תנובה ועוד. התחרות נערכת בישראל זו השנה ה-17 על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום והמי"ל והזוכים בה יוכרזו באירוע הגמר שיערך בחודש יולי.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקטגוריות הבולטות השנה הן: Media Innovation עם 7 עבודות, מוצרי מזון ומשקאות עם 6 עבודות, פיננסים עם 7 עבודות, תקשורת ומדיה גם כן עם 7 עבודות. לקטגוריות הקמעונאות, טואלטיקה ופארם ופעילות חברתית וציבורית במגזר העסקי הוגשו 5 עבודות כל אחת.
לפרס היוקרתי בקטגוריית ה- Effie Platinum - Sustained success (אשר שינתה את שמה השנה בשל נהלי התחרות הבינלאומית), הבוחנת הישגים שיווקיים ופרסומיים לאורך פרק זמן שבין 3-5 שנים, הוגשו 13 עבודות, מהבולטות בשנים האחרונות: ראובני פרידן עם HOT ומחלבות גד, אדלר עם מזגני אלקטרה ושופרסל (עם גיתם BBDO), מקאן עם אסם, בנק לאומי, תנובה, יקב טפרברג וקימברלי קלארק, יהושע TBWA עם מכבי ומנצ' עם סקודה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
