סוזי סורפרייז: כך הצליחה 'החינוכית' להעיר לחיים את עמוד הפייסבוק שלה
אם הייתם פה בשבועות האחרונים, בטוח שיצא לכם להיתקל באחד מהסטטוסים שפורסם בעמוד ה'חינוכית' בפייסבוק. בזכות שינוי חשיבה ושחרור מהפורמליות המאפיינת כל כך גוף ציבורי, הצליח עמוד הפייסבוק הזה לגרוף לייקים, שיתופים ותגובות רבות. הצעד נעשה באופן יזום, עם הרבה מחשבה בתוך החינוכית, אבל בלי שימוש בקידום ממומן. גוף ציבורי, לא?
ב'חינוכית' הבינו שעמוד פייסבוק לא חייב להיות זרוע פרסומית לערוץ בטלוויזיה, ושבניהול נכון הוא יכול להוות ערוץ תוכן משלים שמחזק את המותג.
אז מי עומד מאחריו? תכירו את מנהלת העמוד סתיו זיו ואת מיה זיו סילבר, ראש צוות תוכן דיגיטל בחינוכית. שתיהן עובדות ותיקות המנצלות היטב את הכלים העומדים לרשותן, ובראשם ארכיון עצום, כמעט אין סופי. "זה חלק ממהלך גדול שהחלטנו עליו כאן בחינוכית", אומרת זיו סילבר, "יש לנו קווים כללים והגבלות, אחרי הכל אנחנו גוף ציבורי, אבל יש לנו יד חופשית וגיבוי מלא מאלדד קובלנץ. בזכות זה הרשנו לעצמנו להשתחרר מהממלכתיות".
"אנחנו גם מקפידות לתת מענה אישי לפניות גולשים", מוסיפה זיו, "אנחנו לא משכפלות תגובות ולא משתמשות בניסוח מרוחק. עשינו מעין תהליך של 'האנשה' לחינוכית, וככזו מותר לנו להגיב באופן אישי, לספר בדיחות ו'להתרגש' מיום ההולדת של החינוכית. אנחנו גם 2 קיבוצניקיות, אנחנו לא יכולות להיות מרוחקות".
הא-הא! (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של החינוכית)
-זו החלטה מודעת - להפוך את העמוד לערוץ תוכן עצמאי?
זיו: "זו הבנה שהגענו אליה. אם בהתחלה חשבנו שצריך להשתמש בפייסבוק כדי לקדם את ערוץ היוטיוב וערוץ הטלוויזיה של החינוכית, לאט לאט הבנו שזה לא ממש עובד ושזה לגמרי לא חייב להיות ככה. הבנו שה-wall יכול להיות זרוע תוכן נפרדת שתחזק את 'מותג העל' - החינוכית. אז הפסקנו להפנות גולשים ליוטיוב, התחלנו לחתוך קטעים מתוך הארכיון האין סופי של החינוכיות והעלנו אותם בהקשר אקטואלי, תרבותי ולפי למה שקורה ברשתות החברתיות".
למעשה, זיו וסילבר הן 2 חיות רשת, ובזכות העובדה שהן עובדות ותיקות של החינוכית, הן מכירות היטב את הארכיון העומד לרשותן. כך הן יכולות, יחסית בקלות, לשלוף קטע מן העבר ולחבר אותו להקשר אקטולי-ויראלי. "אנחנו לא נשים סתם קטע של קישקשתא כי יש לנו אותו", אומרת זיו, "אנחנו כן נשים אותו אם הדברים שלו יכולים להתקשר למשהו שקרה עכשיו או למצב בארץ. למעשה אנחנו כל הזמן אוספות רעיונות לסטטוסים, גם אנשים מסביבנו אומרים לנו, אם הם חשבו על משהו מגניב ומתוך כל אלה, אנחנו מסננות ומחליטות מה עולה לאויר. היו לא מעט דברים שהצחיקו אותנו ברגע הראשון אבל במחשבה שניה לא פורסמו".
-אתן עושות שימוש גדול בארכיון, אבל צריך גם לקדם תכנים חדשים, לא?
"אחד הקווים שמנחים אותנו הוא ליצור תמהיל נכון בין ארכיון לקטעים ותכניות חדשות", מדגישה סילבר, "אנחנו רואות שקטעים מהעבר מושכים הרבה תשומת לב וטוקבקים, אבל חשוב לנו להראות גם מה חדש בחינוכית, ועל הקו הזה אנחנו כל הזמן משחקות: לשלב את הקטעים מהעבר עם התכניות החדשות של החינוכית. הבנו שזה עובד טוב יחד וזו צורת פעולה הרבה יותר נכונה מאשר לממן פוסטים, למשל".
"מעבר לכך שזה חוסך בתקציב", מוסיפה סתיו זיו, "לייק אורגני או שיתוף של משתמש שאהב קטע, שווה לנו הרבה יותר ובזה אנחנו משקיעות מאמץ".
-ולהמשך הכוונה היא להפוך את הפייסבוק ממש לערוץ תוכן נפרד?
"אנחנו מקוות להמשיך ולפתח את העמוד, וככה לחזק את מותג החינוכית", אומרת מיה זיו סילבר. "לעמוד כבר יש מעין אישיות משלו והשאיפה שלנו היא שבעתיד נייצר תכנים יעודיים לפייסבוק".
"עשינו את זה לקראת שידור הפרק האבוד של 'קרובים קרובים'", אומרת זיו, "נתנו לשחקני התכנית להקריא טוקבקים שכתבו עליהם היום, ויש לנו שאיפה שזה מהלך שילך ויגדל. ליצור עמוד פייסבוק שהוא תוכן משלים לטלוויזיה ול'יוטיוב'".
"אנחנו לא צריכים רייטינג בפריים טיים"
בשיחה עם אייס, מדגיש מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, כי המהלך הזה, כמו גם שידור כל תכני החינוכית בשידור ראשוני ביוטיוב, אפשריים בזכות העובדה שהחינוכית לא צריכה לרדוף אחרי רייטינג בערוץ הלינארי. "זה הכל חלק ממהפכה דיגיטלית שהחלטנו עליה לפני 3 שנים", הוא מסביר, "החלטנו להקדיש המון תשומת לב לדיגיטל, זה נכון אסטרטגית ובשורה התחתונה זה מאפשר לנו לחסוך בעלויות. ככה, בזכות אסטרטגיה, צוות מוכשר ושימוש נכון בכלים שיש לנו, אנחנו מצליחים ליצור באזז ולהגדיל את החשיפה לתכנים שלנו".
"יש לצוות חופש מלא". קובלנץ (צילום: איה אפרים)
-ובגלל זה יש גם יותר חופש לצוות הדיגיטל?
"זה קו שאני שומר עליו עוד מימי גלגלצ. ההנחיה הכללית לדיגיטל הייתה ללכת לכיוונים שהם פחות מיינסטרים, ולכן - כן, יש פחות בקרה ויותר חופש. בטלוויזיה הליין-אפ מהודק וסגור, ובפייסבוק אני סומך לחלוטין על שיקול הדעת של הצוות, הוא אחראי, וככה זה יוצא גם חינוכי וגם חתרני".
-ובעתיד יש באמת כוונה ליצר תכנים יעודיים לדיגיטל?
"בהחלט, התחלנו כבר מהלך כזה ביוטיוב עם 'הידעת' שמנחה אורי גוטליב ועם סדרה נוספת בשם 'גיבורי רשת' שתעלה בקרוב. בנוסף, ממש בימים האלה אנחנו עובדים על הדברים הבאים. אם זה וידאו ואם זה פודקסטים. הצעדים האלה מתאפשרים לנו בזכות העבודה שאנחנו לא צריכים לרדוף אחרי הרייטינג בפריים טיים, אין לנו בעייה לחלק את התכנים בין הפלטפורמות, להגדיל החשיפה ולשדר תכניות באינטרנט לפני השידור הטלוויזיה. זה משהו שאף ערוץ מסרחי לא יכול להרשות לעצמו".
- 16.איציק 07/05/2015 07:58הגב לתגובה זואיזה כייף , כל הכבוד , הרבה חברה ישמחו וגם אני אם תקחו גם את הכיוון האדיר של התוכנית הלועזיות שצפינו בהם כמו סטיב אוסטין הקסם השחור, איים אבודים מינהרת הזמן ועוד הרבה וטובים יהי מגניב ליצפות ולהיזכר. אם זה היה תלוי בי היתי עושה ערוץ vod לצפיה חופשית אשמח אם תיפיעלו בנושא תודה
- 15.תמר שביט 04/05/2015 13:23הגב לתגובה זומיה זיו סילבר האלופה
- 14.נעמי 18/04/2015 01:24הגב לתגובה זואיזה יופי שמשקיעים ככה בדיגיטל. לשם העולם הולך ובענף הפרסום עוד לא הבינו את זה עד הסוף... יצא לכם "ערוץ מסרחי" בשורה האחרונה
- 13.תמי 17/04/2015 21:11הגב לתגובה זוהן מגניבות
- 12.מירה 17/04/2015 19:44הגב לתגובה זועבדתי עם סתיו , בחורה מקסימה ומוכשרת אני גאה בך שאפו!!!!!!
- 11.עבדתי גם עם סתיו זיו - מבריקה (ל"ת)מיכל 17/04/2015 15:09הגב לתגובה זו
- 10.בלללללללללללה (ל"ת)בלה בלה בלה 17/04/2015 09:31הגב לתגובה זו
- 9.אני 16/04/2015 18:45הגב לתגובה זוכרעיון ראשוני שלי!! העיקר שהפייסבוק אוסף עוד מעריצים. שמחתי לעזור
- 8.אמיר 15/04/2015 16:57הגב לתגובה זוהיה לי העונג לעבוד איתה - הופכת כל מה שהיא נוגעת בו לזהב
- וגם על מאיה זיו (ל"ת)גם וגם 16/04/2015 12:38הגב לתגובה זו
- 7.שימי 15/04/2015 16:10הגב לתגובה זולמרות שמדובר בבולדוזריות שגם דרכו ודרסו אנשים טובים בדרך, מדובר בזן נדיר של מנהלות שיודעות בדיוק מה צריך לעשות. הן רגועות, צנועות, בעלות יחסי אנוש מדהימים, תקתקניות, פרפקציוניסטיות אבל גם יודעות להפוך שולחנות כשצריך. המון בהצלחה ואל תשכחו אף פעם את החברות שלכן! כשתרדו למטה תפגשו את כל מי שעקפתן בדרך!
- את מי דרסו 15/04/2015 18:37הגב לתגובה זועל מי דרכו? לא נסחפת קצת? כל השאר נכון מאוד
- 6.שירי 15/04/2015 16:07הגב לתגובה זודווקא ציפיתי במהלך אינטליגנטי מסוג זה להוות פריצת דרך בתחום. חבל שלבעלי התפקידים אין את האומץ הנחוץ להרים את הכפפה, להיות ראשונים מסוגם בשוק ולקחת את הסיכון. יכולות כמו אלה חייבות להיות מנותבות לבחירה חכמה של צעדים טקטיים שקולים ומחושבים שיובילו להצלחה. והאמת, קצת התאכזבתי.
- ממה התאכזבת? (ל"ת)לא הבנתי מילה מדבריך 15/04/2015 18:38הגב לתגובה זו
- אני דווקא חושבת שזה win win! (ל"ת)פייר 15/04/2015 17:23הגב לתגובה זו
- 5.גם למיה זיו! (ל"ת)גם וגם 15/04/2015 15:54הגב לתגובה זו
- ליאורי 15/04/2015 18:54הגב לתגובה זואבל יש לה הומור פרוע משהו. מפתיע שבערוץ 1 העזו לתת לה יד חופשית, עוד נראה אם ההימור ישתלם
- 4.נעמה 15/04/2015 15:09הגב לתגובה זומפרגנת סתיווש! נעמה מג׳ושוע ;)
- 3.עשו בית ספר לכל אנשי הכמו דיגיטל שיש כאן (ל"ת)עוזה 15/04/2015 14:50הגב לתגובה זו
- 2.גלעד 15/04/2015 11:51הגב לתגובה זותגידו הן קרובות משפחה או משהו?
- השם מקרי בהחלט, אין קשר משפחתי:) (ל"ת)אייל 15/04/2015 12:58הגב לתגובה זו
- דווקא דומות (ל"ת)נתי 15/04/2015 19:25
- 1.חחחחח הורס מצחוק שנות ה80 שעשו (ל"ת)אייל 15/04/2015 10:48הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
