האתרים רבים 'למי יש יותר גדול' ושוק הפרסום עובר ל-TV
פרסום נתוני ועדת המדרוג של אתרי האינטרנט נתן את האות למלחמת חורמה בשוק האתרים המקומי. למי יש יותר משתמשים, אצל מי זמן השהיה ארוך יותר ואיזה אתר מייצר יותר דפים נצפים. הררי מילים שרובן נכתבות מתוך אינטרנס של הגוף המפרסם ופחות כניתוח מקצועי של הנתונים.
בישראל כמו בישראל, מדובר במלחמה מלוכלכת שבה כל האמצעים כשרים, לרבות מניפולציות יצירתיות על הנתונים ופרשנויות אישיות של הסטטיסטיקות. התחושה שלי היא שבסופו של דבר במלחמה הזו כולנו נפסיד. שוק האינטרנט מצוי במשבר ממספר סיבות ובראשן המשבר הכלכלי העולמי והמחאה החברתית.
אך הסיבה המרכזית למשבר בשוק האינטרנט הוא איבוד העניין בתחום מצד משרדי הפרסום הגדולים. בחודשים האחרונים אנו עדים לפיטורים נרחבים במחלקות האינטרנט של משרדי העשיריה הראשונה, סגירה ומיזוג של משרדים, והסטה נרחבת של תקציבים מהאינטרנט לטלוויזיה.
משרדי הפרסום הבינו שהרבה יותר נוח ומתגמל מבחינתם להעלות עוד כמה ספוטים בטלוויזיה מאשר לעבוד קשה על הפקת קמפיין אינטרנט יצירתי.
רוב הקמפיינים שעולים לאחרונה הם אדפטציות לקמפיינים שנוצרו למדיה המסורתית, ונדיר מאוד לראות עבודה אינטרנטית יצירתית ממשרדי הפרסום הגדולים.
מבחינת שוק האינטרנט המצב הזה מייצר איומים, אך גם הזדמנויות. פרסום הנתונים הוא הפעם הראשונה שבה אנו יכולים להציג ללקוחות מידע אמין ומפורט על החשיפה שאנו יכולים לייצר לקהלים השונים, על השימוש שגולשים עושים ברשת והרגלי הצריכה שלהם. נתוני הועדה בשילוב מערכות הבקרה והאופטימיזציה של הפרסום מאפשרים לנו לתת ללקוחות ערך אמיתי והחזר מהיר על ההשקעה.
זה הזמן לשלב כוחות, לא להילחם אחד בשני. זה הזמן לייצר כלי פרסום חדשניים, להשקיע בסמינרים והדרכות, לייצר ימי עיון, ולהחזיר את האמון של המפרסמים בתחום האינטרנט.
בסופו של דבר הלקוחות יבחרו לפרסם באתרים שיצרו להם את ההחזר המהיר ביותר על ההשקעה ולא באתר שבו יש יותר דפים נצפים.
- 9.יוני 05/01/2012 16:32הגב לתגובה זווכל המחרחרים כאן חוטאים באותו חט
- 8.רותם 03/01/2012 22:23הגב לתגובה זואחד האנשים הלא סימפטיים בשוק
- מכיר 05/01/2012 14:30הגב לתגובה זומה קרה רותם? איבדת לו לקוח? הפסדת מכרז? למה סתם לרדת לפסים אישיים?
- יוסי 05/01/2012 13:14הגב לתגובה זובן אדם לא כל כך נחמד...
- 7.שי 03/01/2012 12:10הגב לתגובה זוצריך להגיד את זה באופן ברור לא ראיתי אחרים (וואלה, נענע, תפוז, מאקו וכו') עושים דברים כאלה
- 6.מהתחום 02/01/2012 10:38הגב לתגובה זווהאתר שישלם ליולביץ עמלת פרסום יותר גבוהה שם ישמו את הכסף . לפני שהבעלים מעבירים ביקורת על האתרים שיסתכלו על עצמם ועל חוסר המקצועיות בקניית מדיה . גועל נפש כל התחום הזה . רובם מתנהלים כאחרון העברינים . תן לי עמלה ולא , לא אפרסם אצלך - זאת סחיטה באיומים .
- 5.01/01/2012 20:05הגב לתגובה זוהבעיה חמורה הרבה יותר ממה שאתה חושב. האתרים הבינו כמה הבעיה חמורה ולך ולחבריך מר יולביץ, חלק בשעמומון הזה שאתה קורא לו שוק האינטראקטיב ולכן הם נלחמים על הפירורים שנשארו
- 4.סיון 01/01/2012 16:03הגב לתגובה זוכפי שהשוק השתנה, גם המדדים צריכים להשתנות . מה אומרת לנו היום חשיפה או הקלקה ??? לא מעניין . יש צורך בניתוחים עמוקים יותר
- 3.דמעות תנין 01/01/2012 13:58הגב לתגובה זויש לי תחושה קלה ש פרסום הנתונים של ועדת המידרוג לא תזיז כהוא זה לפריסות המדיה השמרניות של האינטראקטבים - די סאיי ודומיה ימשיכו לפרסם כימים ימימה באותם בנרים משמימים באותם שני אתרים.די בטוח שתפוז למשל לא יראו שקל נוסף ממך בפריסות המדיה בשנה הקרובה.אז למה לטרוח? למה להזיע ולפתח כלי פרסום חדשניים?.אמון המפרסמים יחזור כשהאינטראקטיבים ישתפרו ברמת המקצועיות והשקיפות מול הלקוחות .
- 2.itzik g 01/01/2012 12:52הגב לתגובה זוהבעיה הגדולה היא אכן להביא אותם לשולחן אחד ולהסכמות לטובת כלל התחום.
- 1.שי בן ארי 01/01/2012 12:45הגב לתגובה זואחרי שנים של עבודה ללא נתוני חשיפה אובייקטיביים הגענו לרגע המיוחל שמצביע יותר מכל על התבגרות התעשייה המלחמות בין האתרים זה עניין טבעי והן רק יחריפו לנו העוסקים במלאכה שאמורים לנפק למפרסמים נתוני אמת זה רק יסייע . לא רואה בזה שום דבר יוצא דופן מעבר להתפתחות חיובית וצעד גדול בדרך ללגיטימציה והפניית תקציבים גדולים יותר. שיהיה לכולנו בהצלחה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.