דעה

האתרים רבים 'למי יש יותר גדול' ושוק הפרסום עובר ל-TV

תמיר יולביץ' מ-d-say אינטראקטיב חושש מהמלחמה בין האתרים בעקבות פרסום נתוני הרייטינג. "שוק האינטרנט מצוי במשבר - זה הזמן לשלב כוחות"
תמיר יולביץ' | (11)

פרסום נתוני ועדת המדרוג של אתרי האינטרנט נתן את האות למלחמת חורמה בשוק האתרים המקומי. למי יש יותר משתמשים, אצל מי זמן השהיה ארוך יותר ואיזה אתר מייצר יותר דפים נצפים. הררי מילים שרובן נכתבות מתוך אינטרנס של הגוף המפרסם ופחות כניתוח מקצועי של הנתונים.

בישראל כמו בישראל, מדובר במלחמה מלוכלכת שבה כל האמצעים כשרים, לרבות מניפולציות יצירתיות על הנתונים ופרשנויות אישיות של הסטטיסטיקות. התחושה שלי היא שבסופו של דבר במלחמה הזו כולנו נפסיד. שוק האינטרנט מצוי במשבר ממספר סיבות ובראשן המשבר הכלכלי העולמי והמחאה החברתית.

אך הסיבה המרכזית למשבר בשוק האינטרנט הוא איבוד העניין בתחום מצד משרדי הפרסום הגדולים. בחודשים האחרונים אנו עדים לפיטורים נרחבים במחלקות האינטרנט של משרדי העשיריה הראשונה, סגירה ומיזוג של משרדים, והסטה נרחבת של תקציבים מהאינטרנט לטלוויזיה.

משרדי הפרסום הבינו שהרבה יותר נוח ומתגמל מבחינתם להעלות עוד כמה ספוטים בטלוויזיה מאשר לעבוד קשה על הפקת קמפיין אינטרנט יצירתי.

רוב הקמפיינים שעולים לאחרונה הם אדפטציות לקמפיינים שנוצרו למדיה המסורתית, ונדיר מאוד לראות עבודה אינטרנטית יצירתית ממשרדי הפרסום הגדולים.

מבחינת שוק האינטרנט המצב הזה מייצר איומים, אך גם הזדמנויות. פרסום הנתונים הוא הפעם הראשונה שבה אנו יכולים להציג ללקוחות מידע אמין ומפורט על החשיפה שאנו יכולים לייצר לקהלים השונים, על השימוש שגולשים עושים ברשת והרגלי הצריכה שלהם. נתוני הועדה בשילוב מערכות הבקרה והאופטימיזציה של הפרסום מאפשרים לנו לתת ללקוחות ערך אמיתי והחזר מהיר על ההשקעה.

זה הזמן לשלב כוחות, לא להילחם אחד בשני. זה הזמן לייצר כלי פרסום חדשניים, להשקיע בסמינרים והדרכות, לייצר ימי עיון, ולהחזיר את האמון של המפרסמים בתחום האינטרנט.

בסופו של דבר הלקוחות יבחרו לפרסם באתרים שיצרו להם את ההחזר המהיר ביותר על ההשקעה ולא באתר שבו יש יותר דפים נצפים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יוני 05/01/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    וכל המחרחרים כאן חוטאים באותו חט
  • 8.
    רותם 03/01/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    אחד האנשים הלא סימפטיים בשוק
  • מכיר 05/01/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    מה קרה רותם? איבדת לו לקוח? הפסדת מכרז? למה סתם לרדת לפסים אישיים?
  • יוסי 05/01/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    בן אדם לא כל כך נחמד...
  • 7.
    שי 03/01/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    צריך להגיד את זה באופן ברור לא ראיתי אחרים (וואלה, נענע, תפוז, מאקו וכו') עושים דברים כאלה
  • 6.
    מהתחום 02/01/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    והאתר שישלם ליולביץ עמלת פרסום יותר גבוהה שם ישמו את הכסף . לפני שהבעלים מעבירים ביקורת על האתרים שיסתכלו על עצמם ועל חוסר המקצועיות בקניית מדיה . גועל נפש כל התחום הזה . רובם מתנהלים כאחרון העברינים . תן לי עמלה ולא , לא אפרסם אצלך - זאת סחיטה באיומים .
  • 5.
    01/01/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
    הבעיה חמורה הרבה יותר ממה שאתה חושב. האתרים הבינו כמה הבעיה חמורה ולך ולחבריך מר יולביץ, חלק בשעמומון הזה שאתה קורא לו שוק האינטראקטיב ולכן הם נלחמים על הפירורים שנשארו
  • 4.
    סיון 01/01/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    כפי שהשוק השתנה, גם המדדים צריכים להשתנות . מה אומרת לנו היום חשיפה או הקלקה ??? לא מעניין . יש צורך בניתוחים עמוקים יותר
  • 3.
    דמעות תנין 01/01/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    יש לי תחושה קלה ש פרסום הנתונים של ועדת המידרוג לא תזיז כהוא זה לפריסות המדיה השמרניות של האינטראקטבים - די סאיי ודומיה ימשיכו לפרסם כימים ימימה באותם בנרים משמימים באותם שני אתרים.די בטוח שתפוז למשל לא יראו שקל נוסף ממך בפריסות המדיה בשנה הקרובה.אז למה לטרוח? למה להזיע ולפתח כלי פרסום חדשניים?.אמון המפרסמים יחזור כשהאינטראקטיבים ישתפרו ברמת המקצועיות והשקיפות מול הלקוחות .
  • 2.
    itzik g 01/01/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    הבעיה הגדולה היא אכן להביא אותם לשולחן אחד ולהסכמות לטובת כלל התחום.
  • 1.
    שי בן ארי 01/01/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    אחרי שנים של עבודה ללא נתוני חשיפה אובייקטיביים הגענו לרגע המיוחל שמצביע יותר מכל על התבגרות התעשייה המלחמות בין האתרים זה עניין טבעי והן רק יחריפו לנו העוסקים במלאכה שאמורים לנפק למפרסמים נתוני אמת זה רק יסייע . לא רואה בזה שום דבר יוצא דופן מעבר להתפתחות חיובית וצעד גדול בדרך ללגיטימציה והפניית תקציבים גדולים יותר. שיהיה לכולנו בהצלחה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.