האתרים רבים 'למי יש יותר גדול' ושוק הפרסום עובר ל-TV
פרסום נתוני ועדת המדרוג של אתרי האינטרנט נתן את האות למלחמת חורמה בשוק האתרים המקומי. למי יש יותר משתמשים, אצל מי זמן השהיה ארוך יותר ואיזה אתר מייצר יותר דפים נצפים. הררי מילים שרובן נכתבות מתוך אינטרנס של הגוף המפרסם ופחות כניתוח מקצועי של הנתונים.
בישראל כמו בישראל, מדובר במלחמה מלוכלכת שבה כל האמצעים כשרים, לרבות מניפולציות יצירתיות על הנתונים ופרשנויות אישיות של הסטטיסטיקות. התחושה שלי היא שבסופו של דבר במלחמה הזו כולנו נפסיד. שוק האינטרנט מצוי במשבר ממספר סיבות ובראשן המשבר הכלכלי העולמי והמחאה החברתית.
אך הסיבה המרכזית למשבר בשוק האינטרנט הוא איבוד העניין בתחום מצד משרדי הפרסום הגדולים. בחודשים האחרונים אנו עדים לפיטורים נרחבים במחלקות האינטרנט של משרדי העשיריה הראשונה, סגירה ומיזוג של משרדים, והסטה נרחבת של תקציבים מהאינטרנט לטלוויזיה.
משרדי הפרסום הבינו שהרבה יותר נוח ומתגמל מבחינתם להעלות עוד כמה ספוטים בטלוויזיה מאשר לעבוד קשה על הפקת קמפיין אינטרנט יצירתי. רוב הקמפיינים שעולים לאחרונה הם אדפטציות לקמפיינים שנוצרו למדיה המסורתית, ונדיר מאוד לראות עבודה אינטרנטית יצירתית ממשרדי הפרסום הגדולים.
מבחינת שוק האינטרנט המצב הזה מייצר איומים, אך גם הזדמנויות. פרסום הנתונים הוא הפעם הראשונה שבה אנו יכולים להציג ללקוחות מידע אמין ומפורט על החשיפה שאנו יכולים לייצר לקהלים השונים, על השימוש שגולשים עושים ברשת והרגלי הצריכה שלהם. נתוני הועדה בשילוב מערכות הבקרה והאופטימיזציה של הפרסום מאפשרים לנו לתת ללקוחות ערך אמיתי והחזר מהיר על ההשקעה.
זה הזמן לשלב כוחות, לא להילחם אחד בשני. זה הזמן לייצר כלי פרסום חדשניים, להשקיע בסמינרים והדרכות, לייצר ימי עיון, ולהחזיר את האמון של המפרסמים בתחום האינטרנט.
בסופו של דבר הלקוחות יבחרו לפרסם באתרים שיצרו להם את ההחזר המהיר ביותר על ההשקעה ולא באתר שבו יש יותר דפים נצפים.
- 9.יוני 05/01/2012 16:32הגב לתגובה זווכל המחרחרים כאן חוטאים באותו חט
- 8.רותם 03/01/2012 22:23הגב לתגובה זואחד האנשים הלא סימפטיים בשוק
- מכיר 05/01/2012 14:30הגב לתגובה זומה קרה רותם? איבדת לו לקוח? הפסדת מכרז? למה סתם לרדת לפסים אישיים?
- יוסי 05/01/2012 13:14הגב לתגובה זובן אדם לא כל כך נחמד...
- 7.שי 03/01/2012 12:10הגב לתגובה זוצריך להגיד את זה באופן ברור לא ראיתי אחרים (וואלה, נענע, תפוז, מאקו וכו') עושים דברים כאלה
- 6.מהתחום 02/01/2012 10:38הגב לתגובה זווהאתר שישלם ליולביץ עמלת פרסום יותר גבוהה שם ישמו את הכסף . לפני שהבעלים מעבירים ביקורת על האתרים שיסתכלו על עצמם ועל חוסר המקצועיות בקניית מדיה . גועל נפש כל התחום הזה . רובם מתנהלים כאחרון העברינים . תן לי עמלה ולא , לא אפרסם אצלך - זאת סחיטה באיומים .
- 5.01/01/2012 20:05הגב לתגובה זוהבעיה חמורה הרבה יותר ממה שאתה חושב. האתרים הבינו כמה הבעיה חמורה ולך ולחבריך מר יולביץ, חלק בשעמומון הזה שאתה קורא לו שוק האינטראקטיב ולכן הם נלחמים על הפירורים שנשארו
- 4.סיון 01/01/2012 16:03הגב לתגובה זוכפי שהשוק השתנה, גם המדדים צריכים להשתנות . מה אומרת לנו היום חשיפה או הקלקה ??? לא מעניין . יש צורך בניתוחים עמוקים יותר
- 3.דמעות תנין 01/01/2012 13:58הגב לתגובה זויש לי תחושה קלה ש פרסום הנתונים של ועדת המידרוג לא תזיז כהוא זה לפריסות המדיה השמרניות של האינטראקטבים - די סאיי ודומיה ימשיכו לפרסם כימים ימימה באותם בנרים משמימים באותם שני אתרים.די בטוח שתפוז למשל לא יראו שקל נוסף ממך בפריסות המדיה בשנה הקרובה.אז למה לטרוח? למה להזיע ולפתח כלי פרסום חדשניים?.אמון המפרסמים יחזור כשהאינטראקטיבים ישתפרו ברמת המקצועיות והשקיפות מול הלקוחות .
- 2.itzik g 01/01/2012 12:52הגב לתגובה זוהבעיה הגדולה היא אכן להביא אותם לשולחן אחד ולהסכמות לטובת כלל התחום.
- 1.שי בן ארי 01/01/2012 12:45הגב לתגובה זואחרי שנים של עבודה ללא נתוני חשיפה אובייקטיביים הגענו לרגע המיוחל שמצביע יותר מכל על התבגרות התעשייה המלחמות בין האתרים זה עניין טבעי והן רק יחריפו לנו העוסקים במלאכה שאמורים לנפק למפרסמים נתוני אמת זה רק יסייע . לא רואה בזה שום דבר יוצא דופן מעבר להתפתחות חיובית וצעד גדול בדרך ללגיטימציה והפניית תקציבים גדולים יותר. שיהיה לכולנו בהצלחה