רפורמת השידורים - האם תשלמו פחות על צפייה בטלוויזיה?
חיסכון של מאות שקלים בשנה, אם כי התחרות בתחום כבר הוזילה את חבילות הערוצים במאות שקלים
מדברים על זה כבר מספר שנים, האם הפעם זה אמיתי? הכוונה לתשלום לפי ערוצים, ולא חבילות כפי שמחייבות אותנו הספקיות הגדולות - הוט ויס. אומנם, בשנים האחרונות יש חבילות זולות ומצומצמות יותר של חברות הסלולר ואחרים לרבות FreeTV ועדיין המהלך הזה באם יתממש יכול להפחית משמעותית את התשלומים להרבה מאוד משקי בית.
במשרד התקשורת מסבירים כי אחר עבודה מאומצת בשנתיים האחרונות, אשר כללה צוותי עבודה משותפים של משרדי התקשורת, המשפטים, האוצר ורשות התחרות – המשרד משיק את הרפורמה המקיפה ביותר בשוק השידורים בישראל. הרפורמה מתבססת על המלצותיהן של ועדות ציבוריות שונות מהעשור האחרון, אשר מבשילות כעת לכדי חקיקה ממשלתית.
הרפורמה תספק לצרכן חופש בחירה מלא ותאפשר לו לבחור את התוכן לפי העדפותיו האישיות, מבלי להיות תלוי בחבילות כפויות ויקרות. הרפורמה תאפשר לצרכנים הישראלים לחסוך מאות שקלים בשנה לכל משק בית.
המהלך יתמקד בהסרת חסמים וביצירת תחרות בשוק השידורים, מה שצפוי להביא להורדת מחירים, הגברת הגישה לתוכן מגוון ולחיזוק היצירה המקומית. הרפורמה תחול על כלל השחקנים בשוק השידורים – מערוצים מסחריים וחדשותיים, ספקי תוכן ושירותי סטרימינג מקומיים ובינלאומיים – ותתאים את שוק השידורים לעידן הדיגיטלי.
- איך לבחור את הטלוויזיה הבאה שלכם ולחסוך מאות שקלים?
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תועלות הכלכליות לצרכנים בעקבות הרפורמה
תשלום מותאם אישית – חיסכון אפשרי של מאות שקלים בשנה. ביטול של חבילת הבסיס הכפויה וחובת פריקות יאפשרו לצרכנים לבחור את הערוצים והתכנים המועדפים עליהם. לפי סקרים 82% היו מעוניינים להקטין את מספר הערוצים בחבילות הבסיס ולשלם פחות. לאחר הרפורמה, כל צופה ישלם רק על התוכן שהוא צורך, ולא על ערוצים שהוא אינו צופה בהם.
מודלים עסקיים גמישים - לראשונה יתאפשר בישראל מודל של דמי מנוי ופרסומות. כך, יתאפשר לשווק חבילות מגוונות בדמי מנוי מוזלים, בדומה למודלים המוכרים בעולם. לפי סקרים, כ-35% מהציבור בישראל מעדיפים לשלם פחות בתמורה לפרסומות - מה שצפוי להביא להוזלה משמעותית.
פתיחת שוק השידורים לתחרות - הסרת חסמים וביטול דרישות רישוי מוקדם יאפשרו ליזמים חדשים להיכנס לשוק, מה שיביא להגברת התחרות, הפחתת המחירים וגיוון בתוכן המוצע לצרכן.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
שידור חינמי דרך אפליקציית "עידן פלוס"
הרפורמה הזו, מסבירים במשרד התקשורת, מכוונת לכיס ולחופש של הצרכן הישראלי בטלוויזיה. היא תספק לו גישה פתוחה יותר ומגוון עשיר יותר, במחירים זולים יותר. מדובר במהפכה בשוק השידורים בישראל, שמחזירה את הכוח לציבור ופותחת בפניו מגוון אפשרויות, דעות ומחירים. אנו שואפים להוזיל את עלויות הצפייה, להרחיב את מגוון התכנים ולספק לצרכנים יותר חופש בבחירת התוכן שהם צורכים. השוק יהיה תחרותי, מגוון ושקוף יותר, וכל אזרח יוכל ליהנות מחוויית צפייה מותאמת אישית ועם עלויות נמוכות יותר."
מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדס, אמר על רקע הצגת הרפורמה: "אני שמח שלאחר שנים רבות של ציפייה לרפורמה אמיתית בשוק השידורים, בזכות עבודה מקצועית ומאומצת של צוות המשרד ובהובלת שר התקשורת – הצלחנו להביא לוועדת השרים חוק מקצועי, שוויוני המבוסס על סטנדרטים בינלאומיים. חוק שיסיר את אי הוודאות הרגולטורית, ויניח יסודות חזקים לשוק שידורים פתוח, תחרותי, מגוון וחדשני. זהו צעד משמעותי שמחזיר את השליטה לצרכן, מעודד תחרות ומקדם את היצירה המקומית."
- 1.בא 15/05/2025 07:53הגב לתגובה זוהישראלית לפי מודל פוטין ארדואן וחלאות אחרות נוספות ...ונותנים לכם סוכריה ..זהירות חברה ...אסור להצביע לליכוד וביבי !! !

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.