רפורמת השידורים - האם תשלמו פחות על צפייה בטלוויזיה?
חיסכון של מאות שקלים בשנה, אם כי התחרות בתחום כבר הוזילה את חבילות הערוצים במאות שקלים
מדברים על זה כבר מספר שנים, האם הפעם זה אמיתי? הכוונה לתשלום לפי ערוצים, ולא חבילות כפי שמחייבות אותנו הספקיות הגדולות - הוט ויס. אומנם, בשנים האחרונות יש חבילות זולות ומצומצמות יותר של חברות הסלולר ואחרים לרבות FreeTV ועדיין המהלך הזה באם יתממש יכול להפחית משמעותית את התשלומים להרבה מאוד משקי בית.
במשרד התקשורת מסבירים כי אחר עבודה מאומצת בשנתיים האחרונות, אשר כללה צוותי עבודה משותפים של משרדי התקשורת, המשפטים, האוצר ורשות התחרות – המשרד משיק את הרפורמה המקיפה ביותר בשוק השידורים בישראל. הרפורמה מתבססת על המלצותיהן של ועדות ציבוריות שונות מהעשור האחרון, אשר מבשילות כעת לכדי חקיקה ממשלתית.
הרפורמה תספק לצרכן חופש בחירה מלא ותאפשר לו לבחור את התוכן לפי העדפותיו האישיות, מבלי להיות תלוי בחבילות כפויות ויקרות. הרפורמה תאפשר לצרכנים הישראלים לחסוך מאות שקלים בשנה לכל משק בית.
המהלך יתמקד בהסרת חסמים וביצירת תחרות בשוק השידורים, מה שצפוי להביא להורדת מחירים, הגברת הגישה לתוכן מגוון ולחיזוק היצירה המקומית. הרפורמה תחול על כלל השחקנים בשוק השידורים – מערוצים מסחריים וחדשותיים, ספקי תוכן ושירותי סטרימינג מקומיים ובינלאומיים – ותתאים את שוק השידורים לעידן הדיגיטלי.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- דיסני וצ'רטר הגיעו להסכם - המניות מגיבות בעליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תועלות הכלכליות לצרכנים בעקבות הרפורמה
תשלום מותאם אישית – חיסכון אפשרי של מאות שקלים בשנה. ביטול של חבילת הבסיס הכפויה וחובת פריקות יאפשרו לצרכנים לבחור את הערוצים והתכנים המועדפים עליהם. לפי סקרים 82% היו מעוניינים להקטין את מספר הערוצים בחבילות הבסיס ולשלם פחות. לאחר הרפורמה, כל צופה ישלם רק על התוכן שהוא צורך, ולא על ערוצים שהוא אינו צופה בהם.
מודלים עסקיים גמישים - לראשונה יתאפשר בישראל מודל של דמי מנוי ופרסומות. כך, יתאפשר לשווק חבילות מגוונות בדמי מנוי מוזלים, בדומה למודלים המוכרים בעולם. לפי סקרים, כ-35% מהציבור בישראל מעדיפים לשלם פחות בתמורה לפרסומות - מה שצפוי להביא להוזלה משמעותית.
פתיחת שוק השידורים לתחרות - הסרת חסמים וביטול דרישות רישוי מוקדם יאפשרו ליזמים חדשים להיכנס לשוק, מה שיביא להגברת התחרות, הפחתת המחירים וגיוון בתוכן המוצע לצרכן.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
שידור חינמי דרך אפליקציית "עידן פלוס"
הרפורמה הזו, מסבירים במשרד התקשורת, מכוונת לכיס ולחופש של הצרכן הישראלי בטלוויזיה. היא תספק לו גישה פתוחה יותר ומגוון עשיר יותר, במחירים זולים יותר. מדובר במהפכה בשוק השידורים בישראל, שמחזירה את הכוח לציבור ופותחת בפניו מגוון אפשרויות, דעות ומחירים. אנו שואפים להוזיל את עלויות הצפייה, להרחיב את מגוון התכנים ולספק לצרכנים יותר חופש בבחירת התוכן שהם צורכים. השוק יהיה תחרותי, מגוון ושקוף יותר, וכל אזרח יוכל ליהנות מחוויית צפייה מותאמת אישית ועם עלויות נמוכות יותר."
מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדס, אמר על רקע הצגת הרפורמה: "אני שמח שלאחר שנים רבות של ציפייה לרפורמה אמיתית בשוק השידורים, בזכות עבודה מקצועית ומאומצת של צוות המשרד ובהובלת שר התקשורת – הצלחנו להביא לוועדת השרים חוק מקצועי, שוויוני המבוסס על סטנדרטים בינלאומיים. חוק שיסיר את אי הוודאות הרגולטורית, ויניח יסודות חזקים לשוק שידורים פתוח, תחרותי, מגוון וחדשני. זהו צעד משמעותי שמחזיר את השליטה לצרכן, מעודד תחרות ומקדם את היצירה המקומית."
- 1.בא 15/05/2025 07:53הגב לתגובה זוהישראלית לפי מודל פוטין ארדואן וחלאות אחרות נוספות ...ונותנים לכם סוכריה ..זהירות חברה ...אסור להצביע לליכוד וביבי !! !

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7