האקר סייבר האקרים פריצה מחשבים הייטק אבטחת מידע
צילום: Istock

מתקפות הסייבר השבועיות עלו בארץ ב-92% ב-2021; בעולם: רק ב-50%

כך לפי נתוני צ'ק פוינט. לאחר העלייה, מספר ההתקפות השבועי בממוצע נגד ארגונים וחברות ישראליות היה גבוה מהממוצע העולמי. השיא היה ברבעון האחרון של 2021: 1,100 מתקפות שבועיות בממוצע אצלנו מול 900 בעולם. מיהם הסקטורים המותקפים ביותר?
איתי פת-יה | (1)

ישראל תפסה יותר את הכוונת של ההאקרים ותוקפי הסייבר - ב-2021 מספר ההתקפות הממוצע השבועי שארגונים בארץ התמודדו איתו היה גבוה ב-92% מזה של 2020, זאת בעוד מחוצה לה העלייה הייתה בשיעור של 50%. כך מפרסמת חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט .

לא רק העלייה הייתה גבוהה מיתר העולם, אלא גם בשקלולה המספר האבסולוטי של ממוצע התקיפות השבועי היה כאן גבוה מהממוצע העולמי במהלך השנה כולה. השיא היה ברבעון הרביעי, בו ממוצע התקיפות השבועיות בארץ הגיע ל-1,100 כאלה, מול 900 בכל העולם.

לפי נתוני צ'ק פוינט התעשיות המרכזיות שחוו את כמות התקיפות הממוצעת הגבוהה ביותר בשנה האחרונה היו חינוך ומחקר עם ממוצע של 3,344 תקיפות סייבר על ארגון בשבוע (עלייה של 107% לעומת 2020), תקשורת (טלקומוניקציה) עם ממוצע של 1,775 תקיפות (עלייה של 147%)  ובריאות עם 1,488 תקיפות (עלייה של 121%) - זכורה יותר מכל מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה שהחזירה אותו כמה עשורים לאחור עם מעבר ממערך ממוחשב להדפסה ותיוק של המידע הרפואי.

התמונה דומה מאד גם בניתוח התקיפות לפי סקטורים בכל העולם: הסקטורים המותקפים ביותר היו גם חינוך ומחקר (1,605 מתקפות פר ארגון בשבוע), ממשל/צבא (1,136 מתקפות פר ארגון בשבוע) ותקשורת (טלקומיוניקציה – 1,079 מתקפות פר ארגון בשבוע).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 12/01/2022 01:17
    הגב לתגובה זו
    אנחנו אחראים למתקפות זה נקמה על החיסונים בהצלחה זה רק ההתחלה
משמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברהמשמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברה

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות

חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גיוס הון

המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.

הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.

לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."

מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.

בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.