לויד'ס לא תבטח יותר התקפות סייבר לאומיות - מה זה אומר?
החודש הודיעה חברת ביטוחי המשנה הענקית לויד'ס, המבטחת העיקרית של הסטארט אפים הישראלים, שלא לבטח יותר התקפות סייבר לאומיות. מדובר השפעה מיידית על ישראל ועל חברות הסטארט אפ, במיוחד בתקופה בה ישראל חווה התקפות סייבר מאסיביות המשוייכות למדינות אויב.
הסיבה למהלך, שמהווה מכה קשה עבור חברות שנסמכות על ביטוחי סייבר כדי להתמודד עם מתקפות כאלה, היא הנזק הפוטנציאלי העצום שהתקפות כאלה יכולות לגרום לשוק ביטוחי הסייבר. במילים אחרות, אין דרך למנוע נזק משמעותי שנגרם מפריצה שמקורה בהתקפה מדינתית. התקפות כאלה רחוקות מלהיות נדירות, ובזכות היכולות של יחידות סייבר מדינתיות הן תמיד הרסניות אם הן מצליחות. למעשה רוב התקיפות הגדולות של השנים האחרונות שגרמו לנזקים גדולים מקורן בפעילות של יחידות סייבר ממשלתיות או בשליחות ממשלות.
קיימים סוגים שונים ורבים של מתקפות סייבר ולמרות היעילות של אמצעי האבטחה כיום הם עלולים לעתים להתקשות בהגנה. במקים רבים מתקפות סייבר אינן מסתכמות בפעולה אחת אלא שרשרת של פעולות על מנת לממש את יעד התקיפה. בשלב הראשון, לדוגמה, תתכן מתקפת דיוג (פישינג) שמטרתה היא השגת מידע לגבי דרכי גישה למערכת (שמות משתמש וסיסמאות). בשלב השני של המתקפה, יתבצע בדרך כלל ניסיון הוספת סמכויות לגישה שנחשפה. למרבית המשתמשים יש גישה מוגבלת למערכת, המטרה בשלב זה היא להרחיב את הגישה על מנת להחדיר נוזקה שתגרום לנזק משמעותי הדורשת הרשאות מורחבות.
אחת המגמות בעולם הביטוח היא יצירה של קו הגנה פיננסי מפני מתקפות סייבר. בקו הגנה זה החברות מגבות את עצמן מפני נזקים שיכולים להיגרם כתוצאה ממתקפות סייבר, למשל, חשיפת פרטי לקוחות וספקים ופגיעה בפרטיות וזהות, פגיעה ישירה במערכות מחשוב או סחיטה באמצעות מתקפות סייבר, תביעות שמוגשות לחברה על ידי צד שלישי או פגיעה עקיפה. נזקים אלו מצריכים מעבר לטיפול השוטף של פתרון הנזק הנגרם, גם הפעלת צוות לטיפול וניהול משברים או העסקת חברות חוץ כדי לשקם תדמית ציבורית.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.