Perplexity
צילום: טוויטר

חברת הבינה מלאכותית שרוצה להתמזג עם טיקטוק

חברת החיפוש, ששוויה זינק מחצי מיליארד ל-9 מיליארד דולר תוך שנה, מציעה מיזוג בשווי של יותר מ-50 מיליארד דולר כפתרון למשבר טיקטוק בארה"ב, בזמן שטראמפ מבטיח ארכה של 90 יום והשוק מחכה לראות האם השילוב בין בינה מלאכותית לתוכן ויראלי יצא לפועל

אדיר בן עמי |


בזמן שבעולם עוקבים בדריכות אחר גורלה של טיקטוק בארצות הברית, חברת Perplexity AI, כוכבת עולה בתחום הבינה המלאכותית, הגישה הצעת מיזוג שאפתנית ל-ByteDance, חברת האם של טיקטוק. התוכנית? להקים ישות חדשה שתאחד את פעילות טיקטוק בארה"ב עם טכנולוגיית החיפוש המתקדמת של Perplexity .


המהלך מציע לבעלי המניות הנוכחיים של ByteDance להישאר בתמונה, תוך שהוא מבטיח להזרים ל-Perplexity את מה שהיא צריכה יותר מכל – תוכן וידאו עשיר ופופולרי. "זה מיזוג, לא מכירה", הדגיש מקור המקורב לעסקה.


סיפור ההצלחה של Perplexity AI מרשים במיוחד: מחברת הזנק שהוערכה בחצי מיליארד דולר בתחילת 2024, היא הפכה תוך שנה לשחקנית משמעותית בשווי 9 מיליארד דולר. זאת, חרף מחלוקות סביב טענות להעתקת תכנים, על רקע הבום בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית.


עולם החיפוש באינטרנט נמצא בנקודת מפנה. המשקיעים רואים בחיפוש מבוסס AI איום ממשי על ההגמוניה של גוגל. OpenAI כבר השיקה את SearchGPT, וגוגל הגיבה עם "AI Overviews" – תקצירים חכמים בראש תוצאות החיפוש.


הזמן, מסתבר, פועל לטובת המהלך. בעוד טיקטוק מאיימת להשבית את שירותיה בארה"ב כבר ביום ראשון, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ אותת שייתן לחברה ארכה של 90 יום למצוא פתרון, לאחר השבעתו ביום שני. מנכ"ל טיקטוק, שו זי צ'יו, כבר מיהר להודות לטראמפ על נכונותו לסייע במציאת פתרון שישאיר את האפליקציה פעילה בארה"ב. במקביל, ByteDance מסמנת שהיא לא מעוניינת במכירה פשוטה של הפעילות האמריקאית – מה שמחזק את הסיכויים של הצעת המיזוג.


לפי הערכות, מדובר בהרבה יותר מ-50 מיליארד דולר. הסכום הסופי יושפע מכמות המשקיעים הקיימים שיבחרו להישאר על הסיפון, לעומת אלה שיעדיפו לממש את אחזקותיהם. בזמן שטיקטוק מתמודדת עם לחצים פוליטיים וחששות ביטחוניים בארה"ב, מיזוג עם חברה אמריקאית עשוי לספק את הפתרון המיוחל.


השילוב המוצע בין טכנולוגיית החיפוש המתקדמת של Perplexity AI והפלטפורמה רבת ההשפעה של טיקטוק מבטיח ליצור שחקן חדש ומשמעותי בנוף המדיה הדיגיטלית. זו תהיה הראשונה שתשלב בינה מלאכותית מתקדמת עם תוכן וידאו ויראלי בקנה מידה עצום.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

40 מיליון שקל: רשות החדשנות משקיעה בחמישה אתרי הרצה חדשים לסטארטאפים

טבע, שיבא, תשתיות אנרגיה, עתידים סיטיזון וגני יהושע יפתחו תשתיות פעילות לתעשייה, בריאות, אנרגיה ועיר חכמה, כדי לאפשר ניסוי והדגמה של טכנולוגיות בשטח

ליאור דנקנר |

רשות החדשנות, גוף ממשלתי שמממן ומקדם מחקר ופיתוח בתעשייה הישראלית, יוצאת למהלך שמכוון לנקודה הכי כואבת לסטארטאפים בשלבים מתקדמים, המעבר מפיתוח במעבדה לניסוי בסביבה אמיתית. במסגרת קרן תשתיות המו"פ נבחרו חמישה זוכים להקמה, הפעלה והנגשה של אתרי הרצה מתקדמים, בהיקף השקעה כולל של 40 מיליון שקלים.

הרעיון עצמו די פשוט. לא רק לבנות מוצר, אלא לבדוק אותו על מערכות עובדות, עם משתמשים, רגולציה, נהלים ותפעול יומיומי. האתרים אמורים לתת לחברות טכנולוגיה שנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים מקום לבצע ניסויים, הדגמות ופיילוטים בתנאי אמת בתחומי תעשייה, בריאות, אנרגיה, עיר חכמה וקיימות.

דרור בין, מנכ״ל רשות החדשנות , אומר כי "אתרי הרצה הם מנגנון קריטי בהפיכת חדשנות מרעיון לטכנולוגיה שעובדת בשטח. החיבור הישיר בין חברות טכנולוגיה לבין תשתיות אמיתיות מאפשר לקצר תהליכים, לצמצם סיכונים ולצבור יתרון תחרותי לקראת הפריצה לשווקים הגלובליים. זהו כלי מדיניות שמחזק את הכלכלה הישראלית, מעמיק את שיתופי הפעולה בין התעשייה להייטק ומבסס את מעמדה של ישראל כבטא ניישן מובילה בעולם. החיבור הישיר בין אתרי הרצה לחברות טכנולוגיה יסייע בפתרון אתגרים ממשיים של המשק והחברה בישראל: להסיר חסמים, לפתוח צווארי בקבוק ולייצר תשתית שמקדמת חדשנות יישומית".


למה זה חשוב גם לתאגידים וגם לסטארטאפים

המהלך נועד לגרום לתאגידים ולגופים עם תשתיות קריטיות לפתוח שערים למה שמכנים חדשנות פתוחה. זו גישה שבה ארגון גדול משתף פעולה עם סטארטאפים וחברות טק כדי להאיץ פיתוח פתרונות, במיוחד כשיש גם אילוצים עסקיים וגם דרישות רגולטוריות.

מבחינת הגופים המארחים, האתרים אמורים לספק דרך מסודרת לבחון טכנולוגיות בזמן אמת. יעילות, ביצועים, עמידה ברגולציה, השפעה על לקוחות, התאמה לתהליכים ארגוניים. הם מספרים גם על ציפייה לתהליך של למידה והטמעת תרבות חדשנות בתוך הארגון, דרך חשיפה של עובדים וצוותים לשיטות עבודה שונות ולפתרונות חדשים. בשורה התחתונה, במקום להמר על פרויקט גדול, עושים פיילוט מוגבל שמאפשר לבדוק ולתקן לפני שמרחיבים.