15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

12:52 רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש בקשה להארכת ההגבלות על פילבר >>

12:16 מניית פרוטרום עולה 0.8% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השנה

12:13 מניית סודהסטרים יורדת 2.5% ומשלימה ירידה של כ-5% בחודש האחרון

12:06 מניית אינרום עולה 0.5% ומשלימה 3 ימי עליות רצופים

10:48 אפגניסטן: 43 חיילים נהרגו בפשיטת טליבאן על בסיס בדרום המדינה

10:29 בולטות בת"א: חברה לישראל יורדת 3%, מיילן יורדת 2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

יומיים לפני השיגור: עמוס 6 הושמד, מכירת חלל תקשורת בספק - המניה צנחה

הטרגדיה העסקית של חלל תשפיע גם על לקוחות  שידורי הכבלים של YES - צפו בסרטון מהפיצוץ בפלורידה
 |  69
מכה לחלל
Share
מכה קשה לחלל תקשורת - שסותמת את הגולל על עסקת המכירה. לאחר שעמוס 5 נעלם בחלל כעת החברה מאבדת גם את לווין עמוס 6 לאחר פיצוץ במשגר Falcon 9 של חברת  SpaceX שהביא להשמדת הלוויין הישראלי המתקדם ביותר שיוצר אי פעם. הלוויין הוטען על הטיל ורגע לפני הבדיקות האחרונות ארע פיצוץ. הטיל נשרף ועמו הלוויין בעלות של 195 מיליון דולר. עמוס 6 מבוטח מהשיגור ועד גמר בדיקות הלוויין במסלול ב-330 מיליון דולר, מתוכם 30 מליון דולר ככיסוי למקרה כשל מוחלט.
 

מספר שעות לאחר התפוצצות עמוס 6 הולכות ומתבררות ההשפעות הנלוות של הטרגדיה העסקית בנוסף לאובדן הכנסות עתידי. חברת YES דיווחה למשרד התקשורת כי אובדנו של לוויין עמוס 6 צפוי להשפיע על השירות בעוד מספר חודשים. נכון לעכשיו, הגיבוי מתבצע באמצעות הלוויין עמוס 2 שאמור לצאת משירות בעוד כמה חודשים.

טרם נודע כי הלווין הושמד, כאש רק יצאו הדיווחים על פיצוץ המשגר, מניית חלל תקשורת (-0.74%) חלל תקשורת 2,005 -0.74% 14:20 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי חלל תקשורת בסיס:2,020 פתיחה:2,020 גבוה:2,021 נמוך:2,000 תמורה:69,411 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות הגיבה בירידות של 9% בבורסה בתל אביב במחזור מסחר של 10.4 מיליון שקל - פי 3 ממחזור המסחר היומי הממוצע בחודש האחרון. כעת, עם היוודע גודל המכה, נראה כי המניה צפויה להגיב בעוצמה ביום ראשון.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר דיווחה חלל תקשורת על מגעים למכירתה לבייג'ינג צ'יווי (Beijing Xinwei) הסינית תמורת 285 מיליון שקל. השלמת העסקה היתה מותנית בשיגור הלוויין עמוס 6 והשלמת בדיקתו במסלול (in-orbit test), כך שהאירוע היום מפוצץ ככל הנראה את העסקה. עמוס 6 אמור היה להחליף את עמוס 2 ולספק אינטרנט מהיר ברחבי אפריקה גם באמצאות פייסבוק לאחר שאמור היה להגיע לנקודה המיועדת (4°W) כ-11 ימים לאחר השיגור. הלוויין תוכנן לספק שירותים באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, כולל שרותי אינטרנט בפס רחב.

הפיצוץ היום קוטע את הדיון בסוגיה הביטחונית שעלתה עם האפשרות למכירת הלוויין למדינה זרה בהתאם לחוק הייצוא הביטחוני, שכן הוא עונה על ההגדרה 'ציוד ביטחוני'. אגב, בתעשייה האווירית גאים לספר כי ייצור לוויין עמוס 5 שנעלם נעשה על ידי חברה זרה ועמוס 6 הוא הלוויין האחרון שהוזמן מהתעשייה האווירית עד כה.

חלל תקשורת אישרה את הדיווח בהודעה לבורסה. מחלל תקשורת נמסר: "למיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין עמוס 6, אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה. החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן".

 

  
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

69 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 סוקרטס 04/09/2016 13:06 הלך הכסף....התאדו החסכונות (ל"ת)
34 טיל אולנשפיגל 02/09/2016 15:10 יאללה
להפסיק להתאבל ולהתחיל לבנות מהר את עמוס 7 . אלו לא רק עסקים ומניות שעלו בעשן אלא גם בטחון ישראל .
33 חגי 02/09/2016 08:54 החבר הצטרח
בשבוע שעבר חבר שלי צרח עליי שבגללי לא נכנסנו לחלל תיקשורת לפני חודש אחרי שהמליצו עליה בחום מדיסקונט. אמרתי אז שאני לא מתעסק בתקשורת אז הוא ויתר וגם לא נכנס. ניסיתי להגן על עצמי ואמרתי לו מה יקרה אם פתאום יתפוצץ להם לווין. אז הוא התעצבן מהתירוץ וטען "אנחנו נכנסים לחודשיים למנייהמה הסיכוי שזה יקרה בדיוק עכשיו?!"
בא 02/09/2016 10:54 את יודעת למה נשים יותר חכמות מגברים?
איך קוראים לאישה לא זהירה? אמא!!!
אריק 02/09/2016 09:51 המליצו מדיסקונט . הצחקת אותי
איזו עבודה להיות אנליסט, להמליץ אבל ללא אחריות . אני בעבודה, לא סוגר בורג טוב. מקבל על הראש, לאנליסטים אין כל אחריות
32 מה רע ??? 02/09/2016 07:09 עלה 195 מיליון , יקבלו מהביטוח 330 סהכ רווח 135 מיליון (ל"ת)
31 עוד לא היה שיגור אז 02/09/2016 06:04 שימו לב שהביטוח הוא "מהשיגור ועד..."
מה זה אומר?
בא 02/09/2016 12:40 מה אתה חושב שזה אומר ? (ל"ת)
30 כשרק עמוס 6 לבדו 02/09/2016 06:04 לא הבנתי איך חברת חלל נמכרת תמורת 300 מיליון שקל
עולה מיליארד שקל? איך??
29 ששורר בחברה 02/09/2016 04:26 ועדת חקירה רוחנית להבנת הנאחס
ניסו לשגר לויין בשבת וזאת התוצאה. לדעתי.
28 אהרון 02/09/2016 00:15 ידעו ולא דיווחו
ידעו שעל הטיל נמצע הלווין אלה שלא דיווחו אמת העבירו מידע חלקי ומוטעה ומחאו את המניות בהפסד קטן וביום ראשון המנחה טיפול בלפחות 30 אחוז . הראשות לניירות ערך חייבת לבדוק את מסירתהמיגע המוטעה
27 איילה 01/09/2016 23:56 שורט על חלל
פתחתי שורט ענק על חלל כמה אחוזים ארויח ביום ראשון ?
26 ליבי ליבי 01/09/2016 21:29 עם המחזיקים בחברה
פשוט אין להם מזל , פעם שעברה איבדו לווין עכשיו הלויין החדש התפוצץ. פשוט סבב של ברבורים שחורים שאף אחד לא יכול לצפות אותם. מאחל למחזיקים במניה שהחברה תצליח להתגבר על כל הדברים הרעים שעברה.
25 יוסי 01/09/2016 20:51 למה השיגור חייב היה להיות בשבת (ל"ת)
24 שאלה דחופה. 01/09/2016 20:44 כדאי לקנות ביום ראשון ולעשות סיבוב ?? (ל"ת)
כן. בטח 03/09/2016 12:01 תקנה בפתיחה ותמכור בסוף יום - 50%..
גם זה סיבוב.
23 חלל בדרך ל2000 01/09/2016 19:48 לכן טבע עדיפה על חלל
לתרופות תמיד יהיה ביקוש, חולים תמיד יהיו, טע תמיד תרוויח כסף
בא 02/09/2016 08:28 זה לא כול כך פשוט . (ל"ת)
22 אייל 01/09/2016 19:40 מצאו אחלה שיטה להוציא כסף מהביטוח
הם מפוצצים בכוונה את החלליות שלהם כדי לטבוע את הביטוח.
בא 02/09/2016 12:36 נראלי שהביטוח לא ישלם ,כתוב מרגע ההמראה . (ל"ת)
21 בא 01/09/2016 19:12 אם היו שמים איזו בלונדינית עם ציצים גדולים על הירח ,אז
האמריקאים והרוסים וכן גם הסינים היו טסים לשם תוך שעתיים ובונים בסיס .אין על האינטלגנציה שלנו הגברים .
בא 02/09/2016 12:38 רגע שכחתי אותנו ,זה בגלל שלטיל שלנו כמה בעיות קטנות
כרגע .
אישה 01/09/2016 21:29 אתה שובניסט מגעיל (ל"ת)
20 זה חלמאות 01/09/2016 18:58 פככככ..איזה טיל דפוק הביאו - פצמ"ר יותר טוב ממנו (ל"ת)
19 השערה 01/09/2016 18:52 ככל הנראה הרכיבו את ה "אובר פלוו " הפוך
על הטיל עצמו יש מערכת "אובר פלוו " שאמורה לשחרר עודפי דלק ולהוריד את הלחץ . אם מרכיבים אותה הפוך זה יכול לגרום לתקלה אם כי יש עוד מערכת שאמורה במקרה כזה לנטרל את האובר פלוו אם הוא הפוך . ייתכן והוא לא נכנס לפעולה
18 שאול מבזק 01/09/2016 18:36 ביטח ב330מ$ידע עסקה בטחונית עם הסינים לא תצא לפועל
לפועל וקח ירוויח יותר...
17 הוא חובבן 01/09/2016 18:29 מי זה אלון מאסק ? שיביא רקטות כמו בן אדם (ל"ת)
ויקטור 02/09/2016 14:26 אילון מאסק זה מישהו שגם אם תכפיל את עצמך פי מיליון
עדיין לא תצא כמוהו
16 אבי 01/09/2016 18:11 זאת הדרך היחידה להשתחרר מהחוזה
חלל הייתה אמורה לשלם קנס אדיר לחברה הסינית כי הממשלה בחיים לא הייתה מאשרת את החוזה!
15 מסורתי 01/09/2016 18:00 את מי ניסו לנצח?
למה דווקא בשבת? השבת תובעת עלבונה!זוכרים את המשחן של ברק
צביקה 02/09/2016 14:25 מה אתה רוצה מהחיים שלנו? (ל"ת)
14 אלה שהשקיעו בחלל.... 01/09/2016 18:00 לא נורא, יש ביקוש בשוק הדירות לדירות של (ל"ת)
13 ככל הנראה 01/09/2016 17:39 הזמינו את החלקים מעליאקספרס (ל"ת)
נוד 01/09/2016 18:42 הרגת אותח חחחחח (ל"ת)
12 בא 01/09/2016 17:36 זה העשן מהברביקיו ,נו מנגל, לעובדים לפני השיגור המוצלח
בעוד יומיים .
11 בארני 01/09/2016 17:28 זו תופעה נפוצה בשיגורים וכבר היו תאונות כ
זו תופעה נפוצה . יצא לי אישית להשתתף בשיגורים כאלה מרובים והמשגר (טיל ) התפוצץ לשברים. עשרות שיגורים כאלה ! זה מקרה צפוי שנלקח בחשבון . במקרה הזה הלווין לא היה על כן השיגור ולא ניזוק . פשוט צריך להחליף רקטה משגרת ולתקן את התקלה
צביקה 02/09/2016 14:24 ישמצב אתה מושקע שם חזק
עד כדי כך שהתעוורת? ובנוסף נהיית חירש טיפש?
בא 02/09/2016 12:46 ועכשיו בצורה דיפלומטית , בארני אתה צודק מאוד,אם קוראים
בין השורות את הכתבה ,וגם אם מסתכלים על רגע הפיצוץ רחוק מהמסך ,כנראה שאין שום בעיה , הלווין היה למעשה במחסן שנמצא בכלל במרחק גדול מהאיזור , ופשוט מאוד יוציאו עוד טיל מהקופסה .
בא 01/09/2016 19:13 בארני ,אתה כול כך צודק ,הלווין בכלל כבר בחלל . (ל"ת)
אשר 01/09/2016 18:54 חלל הדיעה שהלווין היה על הטיל והושמד לחלוטין יא אהבל (ל"ת)
כל אוויל נהיה מומחה 01/09/2016 18:32 בארני לך תאכל גזר
ההודעה ברורה כשמש, הטיל התפוצץ כשהלווין מוטען עליו
מושיק מומחה בלונים 01/09/2016 19:22 הודעת החברה
מיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין עמוס 6, אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה. החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן.
קפה טורקי עלית 01/09/2016 18:25 חחחחחחחחח הכל בסדר איתך ? תשתה קפה (ל"ת)
10 בא 01/09/2016 17:28 שאלה לביבי ,למה אין בסיס אמריקאי על הירח ,כבר עברו 50
שנה מאז הנחיתה והצעדים הקטנים והגדולים ?
נוד 01/09/2016 18:42 תשאל את יחמוביץ שהצבעת לה (ל"ת)
בא 02/09/2016 08:27 פפפ ,עד כאן , לא הצבעתי ליחימוביץ בשום אופן . (ל"ת)
9 בא 01/09/2016 17:25 לפי כמות העשן יש עוד סיכוי לשיגור מוצלח ,הכול יהיה בסדר
זה סתם עשן מהברביקיו לעובדים שעשו ליפני השיגור המוצלח בעוד יומיים בדיוק . טוב לא.
נוד 01/09/2016 18:43 אני הולך , אתה בא ? (ל"ת)
8 בא 01/09/2016 17:18 למה ? (ל"ת)
7 עמוס שבע 01/09/2016 17:17 לפי כמות העשן הלך אחי הקטן.תנצב"ה (ל"ת)
6 עמוס שבע 01/09/2016 17:16 מה קורה עם אחי הקטן? (ל"ת)
5 עמוס שבע 01/09/2016 17:11 מה קורה עם אחי הקטן? (ל"ת)
4 שאלה 01/09/2016 17:08 למה לא משגרים מישראל? (ל"ת)
אנדי 01/09/2016 19:05 בארץ, לעולם לא תהיה תחנה כזאת
אגב ,רוסים מספר 1 באולם עם מספר תאונות הנמוך בין 4 השחקנים . תאונת קולומביה לא היה מספיק להם
בא 01/09/2016 18:29 אז אתה רוצה שזה יתפוצץ כאן ,יש לך רעיונות גרועים ! (ל"ת)
בארני 01/09/2016 17:51 לא משגרים בארץ בגלל שיקר כאן לשגר - עולה הרבה כסף !
בחו"ל זה רבע מחיר .
בן 01/09/2016 17:32 אי אפשר בגלל סיבות בטחוניות ופיזקאליות
צריך לשגר את הלווין עם כיוון כדו"א לכיוון מזרחה במקום שמאוד קרוב לקו המשווה.
3 שמטוב 01/09/2016 17:07 רקטה של אלון מאסק מסידרת הרקטות פאלקון. (ל"ת)
בא 01/09/2016 17:54 יש ביטוח לחרא הזה ? (ל"ת)
שומי 01/09/2016 18:12 בוטח אצל שוקה (ל"ת)
2 אז מה? 01/09/2016 17:06 לא להתרגש יותר מדי...
עכשיו כל הטמבלים מוכרים בטירוף במחירי רצפה הכרישים קונים מחכים שבוע שבועיים חודש התקלה מטופלת הלווין משוגר בהצלחה ומי שמכר באטרף היום יבכה אז...
בא 01/09/2016 18:36 כתוב שגם הלווין הלך חברה ,הלווין וגם הרקטה וגם העיסקה
עם הסינים כולם היתפוצצו , זה לא המנגל של העובדים חברה ,זאת היתה בדיחה ,אז תיצחקו קצת .
אחד העם 0 01/09/2016 17:14 אתה כסיל. ההסכם עם הסינים צפוי להתבטל (ל"ת)
פלקון 01/09/2016 18:00 שניכם כסילים
העיסקה עם הסינים לא הייתה יוצאת לפועל כי הממשלה הייתה דוחה אותה. ספייס הייתה אמורה לספוג קנס אדיר על הפרת חוזה! מחיר המניה עוד צפוי לקרוס בעוד 10 אחוז אם לא יןתר כי שווי המניה עלה ב10 אחוז רק כהודיעו על יעד השיגור. הירידה במחיר המניה עוד לא גילם את ההפסד עבור איבוד הלווין. ממליץ לחכות עוד שבוע שבועיים ואז לקנות המחיר עוד גבוה.
ככל הנראה 01/09/2016 17:39 הכל שאלה של מחיר (ל"ת)
אז תמכור... 01/09/2016 17:26 תבכה יותר מאוחר..זה בסך הכל הרקטה לא הלווין עצמו..בר תי (ל"ת)
מהנדס 01/09/2016 18:03 גאון קטן, הלווין היה על הרקטה ונהרס!!! (ל"ת)
1 מני 01/09/2016 16:58 חלל צריכים לעשות בדק בית רציני. (ל"ת)
שילכו כולם הביתה 01/09/2016 17:53 לא רק . גם גם סוכנות החלל הישראלית וגם התעשיה האוירית (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש