כמה תעלה המכונית של טסלה בארץ?
טסלה צפויה להגיע לישראל בשבועות הקרובים, אם כי על רקע הסגר זה עלול להתעכב. בפועל טסלה היתה אמורה להשיק את הרכבים החשמליים בארץ לפני כחצי שנה-שנה, אך זה התעכב על רקע הקורונה.
מחירי הרכבים בארץ צפויים להיות כצפוי יקרים לעומת רכבים של יצרניות אחרות, אך בהתייחס להשוואה באותה הקטגוריה זה לא אמור להיות יקר משמעותית וצפוי ביקוש די משמעותי על רקע הבאזז המטורף של טסלה ובהינתן איכות הנסיעה ברכבים האלו.
טסלה 3 הדגם הפופולארי של טסלה תעלה 170 אלף שקלים (לפני מס קנייה). כנראה שאחרי המסים ותוספות מסוימות המכונית תעלה כ-250 אלף שקל.
- 18.לוקחים את הכיף בנהיגה. עדיף להמשיך לנהוג ברכבים רגילים (ל"ת)רונן 26/04/2021 15:09הגב לתגובה זו
- 17.מבין ש.. 19/03/2021 12:38הגב לתגובה זואין לי מושג מה אתם יודעים על העתיד. אך המטרה העיקרית של הרכב הזה הוא להחליט עבורך לאן תוכל לנסוע ולהגיע.. כדאי לכם להבין מי זה אילן מאסק. לפני שאתם מפקידים בידו את החרות שלכם. טוב אם כבר נתתם את הגוף שלכם לניסוי של פייזר זה כבר לא באמת ישנה למי שישאר בחיים אחרי המנה השלישית.
- 16.אפשר גם לנסוע ברכב עולה עשרים אלף ולהנות (ל"ת)תחליפו שמן כל חצי שנה והרכב יסע עשרים שנה 05/03/2021 00:24הגב לתגובה זו
- 15.למי יש כסף לתענוגות האלה 05/03/2021 00:19הגב לתגובה זומי שעשיר מקבל גם רכיבי בטיחות. העני נוהג בזהירות ומתפלל
- 14.רק סובארו 86 (ל"ת)חינם לא לוקח 05/03/2021 00:18הגב לתגובה זו
- 13.אין כמו מנוע שמן בנזין (ל"ת)עשן 05/03/2021 00:17הגב לתגובה זו
- 12.שגב 24/02/2021 00:42הגב לתגובה זוהגרמני ..... תקלות מרכב ...התפרצות אש בזמן נסיעה ....תקלות שבבים הגורמות למחיקת מסכים ולאי תפעול ....
- אין מכונית גרועה יש מכונית שמכניסה קצת פחות למדינה (ל"ת)הכל טוב שקל ועוד שקל 05/03/2021 00:22הגב לתגובה זו
- 11.ירון 02/02/2021 13:27הגב לתגובה זוהטעיית הלקוחות
- אבל הלקוח משלם מס ,מה יתן לך בדיוק בלי להציג את המיסים? (ל"ת)אבל הלקוח 03/02/2021 05:07הגב לתגובה זו
- ככה תדע איזה סיבוב עושים עלינו היבואנים (ל"ת)ערן 09/02/2021 23:19
- 10.אנדי 02/02/2021 13:25הגב לתגובה זולמה רק במדינה שלנו ככול שהרכב ירוק יותר ובטיחותי יותר המיסוי ואגרות רישוי רק עולים זה לא אמור ליהות להפך ? להוריד מיסים וגובה האגרות רישוי ככל שהרכב ירוק יותר ומהובזר בטיחותית?
- 9.ליאור 02/02/2021 12:48הגב לתגובה זוקודם כל המחיר לא מגיע ל250 אלף מודל 3 בסיסית בלי שום שדרוגים תעלה כולל מיסים 179754
- 8.חשמלי 02/02/2021 12:24הגב לתגובה זואיך 170 מגיע ל 250 עם 10% מס קניה? ליבואן הפיתרונים
- חיל האוויר לוקח ממך את היתרה אל תתקמצן (ל"ת)הטייסים חולבים 05/03/2021 00:20הגב לתגובה זו
- 7.שי 02/02/2021 11:54הגב לתגובה זואחרי מיסים זה 180 אלף ולא כמו שצויין בכתבה אפשר לראות ב www.tesla.com
- אני אתן לעשירים לנסות ואם זה טוב אשבור קופת חסכן (ל"ת)מתלבט 05/03/2021 00:23הגב לתגובה זו
- 6.250 אלף שקל - מכונית לכל פועל (ל"ת)פורד 02/02/2021 10:52הגב לתגובה זו
- חכה תראה איך תצא מפבל שני לילות ב15 אלף עם חביתה (ל"ת)אינפלציה 05/03/2021 00:18הגב לתגובה זו
- 5.דוד 02/02/2021 10:26הגב לתגובה זוזה משנה את כללי המשחק, רכב מעולה.
- רכב גרוע בתווך של שנים המון תקלות (ל"ת)שגב 24/02/2021 00:44הגב לתגובה זו
- 4.שוד לאר יום ואין פוצה. (ל"ת)חומייני 02/02/2021 09:35הגב לתגובה זו
- תרום ובלום (ל"ת)זו תרומתך לצבא העם 05/03/2021 00:20הגב לתגובה זו
- 3.LUCID 02/02/2021 09:17הגב לתגובה זושם המותג "לוסיד". יהיו 3 דגמים .המחיר בארה"ב 70-169 אלף דולר.832ק"מ לטעינה אחת. 0-100 ב 2.5שניות, הסעודים השקיעו ב-lucid מיליארד דולרב 2018
- אני 02/02/2021 09:59הגב לתגובה זוטסלה S מגיעה למחיר של 80,000 דולר, טווח של 836 ק"מ, ועושה 0-100 ב-1.9 שניות.
- 2.נתי 02/02/2021 09:14הגב לתגובה זובלי נסיעה אוטונומית ובלי חזרה מהחנייה ומי יודע מה עוד. נתראה בדגם הבא.
- איזה פיצרים ? בשביל לעמוג בבפקק ? (ל"ת)רק גטז 05/03/2021 00:21הגב לתגובה זו
- 1.loko 02/02/2021 08:57הגב לתגובה זוכך כותבים כתבה - קצר ולעיניין ומספקים תשובה לכותרת
- Nameiz 03/02/2021 15:04הגב לתגובה זוכתבה גרועה כמו תמיד ביזפורטל ילדים קטנים. המחיר של הרכב לא מגיע 250 אלף הוא 180 אלף ובדיקה קצרה באתר מראה את זה. אבל מה בין מקצוענות לביזפורטל

גל של פיטורים באוקטובר, הגבוה מזה 22 שנים
דוח צ'אלנג'ר מצביע על מעבר מהאטה בגיוסים לגל פיטורים; על רקע השבתת הממשל; אתמול מדד ה-ADP הצביע על גידול צנוע בתעסוקה במגזר הפרטי
חודש אוקטובר 2025 נרשם כחודש החלש ביותר לשוק העבודה האמריקאי מאז 2003 מבחינת הכרזות פיטורים. המעסיקים בארה"ב הודיעו על 153,074 מפוטרים, כמעט פי שלושה מספטמבר וזינוק של כ-175% מול אוקטובר 2024, לפי חברת הייעוץ צ'לנג'ר. המניעים המרכזיים הם קיצוץ עלויות, התאמות לעידן ה-AI ותיקון לגל הגיוסים של תקופת הקורונה. את הרשימה הובילו חברות טכנולוגיה ולצידן מחסנים, לוגיסטיקה וקמעונאות.
במבט מתחילת השנה, היקף ההודעות על פיטורים הגיע לכמעט 1.1 מיליון משרות, כבר כעת גבוה משמעותית מכל שנת 2024 (761 אלף). צ'אלנג'ר מציינת שמדובר בשיא רב שנתי לחודשים הראשונים של השנה, כשהאצת האימוץ של בינה מלאכותית ובלימת הביקושים הצרכניים והעסקיים דוחפות חברות להדק חגורה. על פ הדוח, הסקטור הלוגיסטי הוביל באוקטובר עם כמעט 48 אלף קיצוצים והטק אחריו בלמעלה מ-33 אלף.
הדוח מתפרסם בזמן השבתת ממשל פדרלית שדחתה את פרסום הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, ולכן המשקיעים וקובעי המדיניות נשענים על מדדים פרטיים כמו צ'אלנג'ר ו-ADP. באותו נושא, אתמול דוח ADP (חברה לעיבוד תלושי שכר) הצביע באוקטובר על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי ועל עליית שכר שנתית של כ-4.5%, שיפור צנוע אחרי חודשיים חלשים, אך כזה שאינו סותר גלי קיצוצים נקודתיים בסקטורים מסוימים. כלומר, השוק נע בין גיוס נמוך ופיטורים ממוקדים, שילוב שמרכך את קצב יצירת המשרות נטו.
בצ'אלנג'ר מדגישים שמדובר ב"תיקון" לחצי-עשור של התרחבות מהירה, כעת בתוספת לחץ על מרווחים (שכר, מימון, לוגיסטיקה) ואימוץ מואץ של מערכות AI שמייתרות תפקידים תפעוליים ומשרדיים. לצד הטק והלוגיסטיקה, גם קמעונאות ושירותים מדווחים על תוכניות התייעלות, עם דוגמאות בולטות מחברות כמו אמזון, טארגט ו-UPS באחרונה. מבחן ההמשך יהיה אם המגמה תישאר סקטוריאלית או תתרחב לשוק כולו.
- "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל
- פוטרה יומיים לפני שגילתה על היריון, ותקבל פיצויים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשפעה על השווקים
הנתונים מאוקטובר יוצרים מצב מורכב עבור הפד: מצד אחד, הקפיצה בפיטורים מאותתת על התקררות ממשית בשוק העבודה, נתון שתומך בגישה מרחיבה יותר וברעיון של הורדת ריבית
בהמשך. ירידה בלחצי השכר והביקוש מצמצמת את הסיכון לאינפלציה, ומעניקה לבנק המרכזי "מרחב נשימה" לפעול כדי לבלום את ההאטה מבלי לחשוש מגל התייקרויות חדש.
מה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINIאיך דוח אחד הצית את הדיון "האם AI זה בועה" מחדש?
פלנטיר הציגה דוחות טובים מהצפי ותחזית חיובית, אבל המניה דווקא צנחה והחזירה לקדמת הבמה את השאלה שמטרידה את וול סטריט: האם מניות הבינה המלאכותית הפכו יקרות מדי, או שמדובר רק בתחילתה של מהפכה תעשייתית חדשה?
מניות ה-AI שברו שיאים בשנים האחרונות, והמשקיעים עדיין שבויים בקסם של הבינה המלאכותית. בתוך פחות מחמש שנים הפכה אנבידיה NVIDIA Corp. 0.04% מחברת שבבים חצי אנונימית שמוכרת בעיקר אצל גיימרים וכורי ביטקוין לשם הנרדף למהפכה טכנולוגית. שווי השוק שלה, שעמד בתחילת העשור (2020) על כ-150 מיליארד דולר בלבד, טיפס השנה אל רף 5 טריליון דולר, שווי שהאפיל גם על אפל ומיקרוסופט.
העליות של אנבידיה לא נותרו לבד. בעוד שהחברה רשמה זינוק בהכנסות וברווחים שאין להם תקדים בשוק ההון, מניות נוספות המזוהות עם צמד האותיות AI כמו פלנטיר Palantir 1.65% , לדוגמא, רשמו זינוקים חדים והובילו את מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 לשיאים חדשים. אלא שהשבוע נראה שמשהו בסיפור מתחיל להיסדק: הדוחות של פלנטיר הציתו מחדש את הוויכוח האם מדובר בבשורה אמיתית, או בבועה שסופה להתפוצץ.
פלנטיר בדוח מרשים, אז למה המניה יורדת?
ברבעון השלישי רשמה פלנטיר הכנסות של 1.18 מיליארד דולר, עלייה של 63% לעומת השנה שעברה, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-1.09 מיליארד. הרווח למניה היה 0.21 דולר, גבוה מהצפי ל-0.17 דולר. גם התחזית לרבעון הרביעי הרשימה, 1.327 עד 1.331 מיליארד דולר, גבוה בהרבה מהציפיות (1.19 מיליארד).
ובכל זאת, המניה ירדה אחרי הדוחות. מדוע? ההסבר הפשוט הוא שהשווי של פלנטיר התנתק מהמספרים. זו מניה שנעה על ציפיות, אמונה ופסיכולוגיה לא פחות מאשר על תוצאות. היא נסחרה בשווי של כחצי טריליון דולר, אחרי זינוק של פי חמישה בשנה, ומכפיל רווח של כ-200 לשנה הבאה. כדי להצדיק את המחיר הזה, החברה תצטרך להגיע לממדים של ענקית תוכנה גלובלית, וזה רחוק מאוד מהמצב הנוכחי.
- מה למדנו השבוע: "מגייסים כי אפשר"
- כשהמוסדיים חייבים לקנות, החברות נהנות מריבית נהדרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלכס קארפ, המנכ"ל של החברה, אמר בשיחת הוועידה: “לפי כל סטנדרט נורמלי, אלה לא תוצאות חזקות, אלה ככל הנראה התוצאות הטובות ביותר שחברת תוכנה כלשהי סיפקה אי פעם." אך קארפ, אולי יותר מכל מנכ"ל אחר בתחום (שלום לאילון מאסק), מוכר חזון לא פחות ממוצרים. פלנטיר היא אחת החברות עם מספר המשקיעים הפרטיים הגבוה ביותר אחרי טסלה. היא מטפחת קהילה אדוקה של משקיעים שמאמינים בחברה באופן כמעט עיוור. בדוחות של החברה, היא הציגה את המספר 114% לצד ה-RULE OF 40, כדי להמחיש את הצמיחה הפנומנלית והרווחיות שמציגה החברה. מה שהחברה שכחה לציין, זה של"חוק" הזה אין קשר לתמחור של החברה, וזה נראה יותר כמו ניסיון להצדיק את השווי מאשר הוכחות בפועל.
בסופו של דבר, השוק מצפה ליותר מחברה שהגיעה לשווי של חצי טריליון דולר.
