הכותבים משפצים; צריך להיות עם הגנה מתחת ל-1,130 נק'
ירידות שערים בבורסות העולם לרגל חזרתה של יוון למקום הראשון במצעד הפיזמונים וחדשות הכלכלה. כן תהיה ממשלה, לא תהיה ממשלה, יעמדו בבקשות מרקל או שלא, בינתיים הבורסות מצאו סיבה לרדת חזרה לקרקע מעליות השערים החדות של תחילת השנה. הגרמנים ירדו 10% מהשיא האמריקנים 5% ואצלנו 6%.
בחו"ל משבר החוב באירופה מעיק, וכאן הסלולר והתספורות של הטייקונים במקום הראשון. בתחום הסלולר המחירים צונחים. בקרוב בקניית סלולר תקבל תווי קנייה בשופרסל ולא להפך. כנראה שבתחום הזה יש המון אוויר שהרוויחו עליו כסף חינם, כעת האוויר יוצא. דנקנר לא צפה את העתיד בסלקום?
כנראה כמו שלא צפה את העתיד בקרדיט סוויס. לפעמים לא הולך, גם אם אתה מרגיש קרוב לאלוהים.
דנקנר בכותרות גם בענייני אידיבי אחזקות, וכעת סלקום פרה חולבת כבר לא ספקית מזומנים כבעבר. נקווה שדנקנר יצא מזה, זה טוב לו, זה טוב לנו כחוסכים בקופות השונות שמחזיקות באג"חים שלו.
בבורסה שלנו ירידה רציפה של 5% בשבוע וחצי. הסיבות הן חו"ל ופנים.
המדד ב-1110 - על קצה הצוק, ירידה נוספת מכאן וזה יכול לתת דחיפה עמוק יותר לעבר מדדים נמוכים. מעל 1130 נחזור לדישדוש עולה.
sp:
ירד מ-1350 ועל כן שפל ל-1335 שהרבה זמן לא ראינו. מתחת ל-1350 המדד במגמה שלילית
דולר:
מעל 3.8 מגמה חיובית.
אופציות מעו"ף:
השבוע הכותבים מתחו אברים ועסקו בשיפוצים. בכל זאת המדד יורד מתחת ל-1150 ו-1120 שהן רמות חשובות שהיוו רצועת הביטחון של השוק, מה שמכריח כשיורדים מהן שיפוץ כתיבות. במצבת הפוזיציות ניתן לראות שהסוחרים כתבו יותר קולים השבוע מאשר פוטים, כלומר כתיבות מוטות לירידה של המדד. בעלי מניות צריכים להיות עם הגנה כל עוד המדד מתחת ל-1130. סטיית התקן נמוכה לתנודות הנוכחיות של השוק, זה אומר שמי שכותב במהלך היום צריך לא להיות שאנן כי הסטייה יכולה להפתיע אותו. לפקיעה נותרו עוד שבוע ומחצה, זה הרבה זמן במונחי אופציות. מרכז הפוזיציות החודשי נמצא הרחק מעל רמת ה-1110.
לסיכום:
הרמה הנוכחית עשויה לקבוע את מגמת השוק וכיוון הפקיעה החודש. יוון מבחוץ נותנת אפשרות לתנועה חדה נוספת לטוב או לרע, אפשר להערך לכך באמצעות קנית פוט וקול מרוחקים ממיקום המדד. הגנות צריך להחזיק מתחת למדד 1130.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
- 6.4yc 15/05/2012 13:32הגב לתגובה זודוביד שלום קודם כל אני מאוד נהנה לקרוא את הסקירות שלך. והשאלה: כמה דומיננטי מצב הפוזיציות הפתוחות לגבי שער הפקיעה. היום נראה לפי גרף הפוזיציות הפתוחות שהפקיעה צריכה להיות בסביבות 1140 עד 1150 ? תודה
- דוביד 15/05/2012 19:40הגב לתגובה זועל כך שמשפצים בכתיבת קולים,זה בגלל שהמפה פחות קלעה השבוע והשוק ירד יותר מידי לכותבים
- 5.ביג' ו 15/05/2012 13:23הגב לתגובה זול.ט
- 4.לגזור ולשמור 15/05/2012 12:02הגב לתגובה זובכתבה הקודמת אמרתי לפקיעה מרווח יורד C1150 C1180. לא התאפקתי עד הפקיעה וסגרתי אתמול את הכל. ניסע לסופש במינכן לליגת האלופות - כפול 100
- 3.שאלה לדוביד 15/05/2012 11:58הגב לתגובה זוקניית שוקת רחוקה מהמדד כדאית בימים אלה?
- דוביד 15/05/2012 19:41הגב לתגובה זושמתחילה במילה לסיכום-רשום שם על מה ששאלת.זה מהבוקר.
- 2.דוד מירושלים 15/05/2012 11:22הגב לתגובה זובעבר עשו שורט על אפל ב450דולר ועכשיו היא בסביבות 600דולר.על פייסבוק אין מספיק מידע ולא יודעים כיצד העניינים יתגלגלו? נדרשת זהירות רבה
- 1.שאלה לדוביד 15/05/2012 10:14הגב לתגובה זושלום דוביד! רציתי לשאול איך אני קונה שורט על פייסבוק שמונפקת כעת? ומה אתה חושב על המהלך?
- דוביד 15/05/2012 10:59הגב לתגובה זואם ניתן להשאיל אחרי ההנפקה.אם יש לך חש' בחול גם תיבדוק.שורט על מניה זה תלוי כמה אורך נשימה יש לך
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
