רמז או צירוף מקרים? ייתכן שוורן באפט סיים למכור את ההחזקה באפל
האם ברקשייר האת'ווי BERKSHIRE HATHAWAY B תמשיך למכור מניות ותחסל את ההחזקה באפל כולה? זו הייתה השאלה העיקרית מאז פרסמה החברה את ה-10Q שלה ב-3 באוגוסט וחשפה כי מכרה כמעט מחצית מההחזקה באפל ברבעון השני. כעת, החברה פרסמה את טופס ה-13F שלה והאנליסטים מעריכים שיש בו רמז בנוגע לעתיד ההחזקה באפל.
לפי ה-13F ברקשייר החזיקה בדיוק 400 מיליון מניות של יצרנית האייפון נכון ל-30 ביוני, לאחר שמכרה 389 מיליון מניות ברבעון השני. טופס ה-10Q היה פחות מדויק בנוגע לנתח שאפל מכרה.
לפי אנליסטים ועוקבים של ברקשייר, מנכ"ל ברקשייר, וורן באפט, המפקח על תיק המניות בשווי 300 מיליארד דולר של החברה, אוהב מספרים עגולים והמספר של 400 מיליון מניות הוא משמעותי כתוצאה מכך. כדאי לציין, ברקשייר מחזיקה גם בדיוק 400 מיליון מניות של קוקה קולה והיא מחזיקה את המניות הללו כבר יותר מ-25 שנה.
"זה נראה יותר מצירוף מקרים לסיים את הרבעון עם 400,000,000 מניות בדיוק", אמר אחד העוקבים של ברקשייר והוסיף כי הוא סבור שבאפט אמר לסוחר שלו במשרדי ברקשייר באומהה להפסיק למכור את אפל ב-400 מיליון.
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרמזים מפגישת המשקיעים השנתית
בפגישת המשקיעים השנתית של ברקשייר בחודש מאי, באפט ציין שברקשייר תמשיך להחזיק באפל. יותר במדויק, באפט שיהיה בן 94 מאוחר יותר החודש, אמר שברקשייר תחזיק בקוקה קולה, אמריקן אקספרס ואפל "כשגרג ישתלט על החברה", כשהוא מתייחס לגרג אבל, סגן יו"ר ברקשייר שצפוי להיות היורש של באפט.
המשקיע עוד הוסיף כי אפל תהיה "ההשקעה הגדולה ביותר שלנו". אפל היא כעת ההשקעה הגדולה ביותר של ברקשייר בשווי של 89 מיליארד דולר, יותר מכפול מההחזקה של ברקשייר בבנק אוף אמריקה ואמריקן אקספרס, ההחזקות הגדולות אחרי יצרנית האייפון.
על סמך ההיסטוריה, באפט נוהג בדרך כלל לחסל החזקות גדולות לחלוטין ברגע שהוא מתחיל למכור, כמו שהיה בפרמאונט, HP, וולס פארגו ו-U.S Bankcorp וכמה מניות נוספות. יתכן אבל שאת אפל, לפחות כרגע, הוא סיים למכור. אלו חדשות טובות עבור ענקית הטכנולוגיה שנסחרת כעת בעליות של עד 1.5%.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הפעם הבאה שברקשייר תחשוף את החזקותיה צפויה להגיע רק בחודש נובמבר, כאשר החברה תשחרר את דו"ח ה-10Q שלה לרבעון השלישי עם עדכון בנוגע להחזקה באפל נכון ל-30 בספטמבר.
ההחזקות החדשות של ברקשייר
בין האחזקות החדשות נמצאת חברת Ulta Beauty ULTA BEAUTY . קמעונאית מוצרי הקוסמטיקה והיופי שנסחרת בשווי של כ-17 מיליארד דולר ומזנקת ב-12% בתגובהל ידיעה. שווי האחזקה של באפט בחברה היה 266 מיליון דולר בסוף הרבעון השני. הזינוק במסחר המאוחר מעניק לחברה שווי נוסף הגבוה משווי האחזקה של באפט. עד כה נפלה מניית החברה בכ-32% מתחילת השנה, לפני ההודעה על האחזקה של באפט.
אחזקה חדשה נוספת היא חברת HEICO CORP המייצרת מוצרי אלקטרוניקה לתעשיות התעופה, ההגנה, הרפואה התקשורת ועוד. החברה טיפסה ב-32% מתחילת השנה על רקע החוזקה של המניות הביטחוניות, ונסחרה בשווי שוק של כ-28 מיליארד דולר לפני פרסום האחזקה. שווי האחזקה של באפט בסוף הרבעון השני היה כ-185 מיליון דולר.
באפט המשיך להגדיל את האחזקה בחברת האנרגיה OCCIDENTAL PETROLEUM CP , כמו גם בחברת הרדיו הלוויני SIRIUS XM HOLDINGS ובחברת הביטוח CHUBB CORP THE . בעוד חברות האנרגיה והביטוח לא הגיבו לידיעה במסחר המאוחר, חברת סיריוס זינקה ב-5%.
מצד שני הקטינה חברת ברקשייר האת'וואי את האחזקה בענקית האנרגיה שברון ובחברת CAPITAL ONE FINANCIAL ברקשייר גם חיסלה את אחזקתה בחברת המדיה PARAMOUNT GLOBAL , אחזקה שהתבררה ככשלון. באפט כבר הודיעה על סגירת הפוזיציה במהלך מפגש המשקיעים לאחר הדוחות. ברקשייר גם חיסלה את אחזקתה בחברת התוכנה SNOWFLAKE INC , פוזיציה שנפתחה עם ההנפקה הראשונית לציבור בשנת 2020, והייתה שווה כ-1.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון הראשון. האחזקה הזו לא הניבה רווחים משמעותיים לחברה, אך גם לא גרמה להפסדים.
סך הכל רכשה ברקשייר מניות בשווי 2 מיליארד דולר בלבד, בעוד היא מכרה מניות בשווי 77 מיליארד דולר, רובן של אפל.
בעוד באפט ממשיך לפקח על מרבית ההשקעות של ברקשייר, שני מנהלי ההשקעות טוד קומבס וטד ווסצלר מנהלים כ-10% מתיק המניות (ששווה כעת כ-300 מיליארד דולר) באופן עצמאי. בדרך כלל השקעות הקטנות מ-3 מיליארד דולר לא מבוצעות על ידי באפט, כך שייתכן מאד שכל או רוב המהלכים הנ"ל לא בוצעו על ידי באפט עצמו. כך לדוגמה האחזקה בסנופלייק מיוחסת לקומבס.
- 1.קשקש 16/08/2024 05:55הגב לתגובה זוהגרפים של המדדים הראשיים והחברות המובילות מתוחות עד הקצה והיפוך המגמה בשווקים העולמיים לפני שינוי זאת הסיבה למכירות של בעלי עניין לפני הציבור כי הכמויות שלהם הרבה יותר גדולות

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.